Spring naar bijdragen

Maandag 28 november 2011

Gast Fibo

Aanbevolen berichten

Originally posted by: kirky
Originally posted by: fleurtje
Hier zitten best ook wat minderaars Beertje. Veel wordt er niet over gesproken maar ik ben nog steeds aan het wachten op :D
Roosjes deel ik niet.
Het spijt me Kirk en Tine....of toch niet echt...
Allemaal van mij :Dquote>

Fleur , als iemand in staat is om daadwerkelijk te minderen en dat ook over een langere periode vol te houden dan heeft hij/zij mijn zegen .

ik wijs vaak wel op het feit dat het vaker niet lukt dan dat het wel lukt .quote>

Dat is dan ook vaak de enige bijdrage vind ik persoonlijk.
Er wordt naar mijn gevoel te weinig gevraagd naar hoe minderaars het aanpakken. Hoe het met hen gaat. Hoe ze het ervaren, hoe ze het plannen.
Dat vind ik spijtig, alhoewel ik het zelf ook niet meer zo vaak vraag.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 305
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

welkom terug Toine, ja ik ook al een paar maal op me vingers getikt. Moar ik denk dat het ook uitmaakt waar je vandaan komt wat je "normale" taalgebruik is. Oma's en opa's in bv denHaag of Amsterdam spreken ook dat dialekt hoor en ook gebruiken ze woorden die heel normaal zijn. Maar hier worden ze dan weer afgekeurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, Diesel, Borr, Lenie! :present:

Het is hartverwarmend, die positieve aandacht voor minderaars.

Volgens mij hoeven we geen apart draadje, persoonlijk hoef ik ook geen slingers hoor.... Gewoon erkenning voor het feit dat wij er ook zijn, dat is voor mij genoeg...

Quote:

Een vraag voor minderaars;

Wat is er leuk aan als je er maar 2 à 3 mag?

Wat is het effect daarvan?

Wat is er voor lol aan, dat je moet oppassen om niet door te schieten?

Ik heb een tegenvraag:

Waarom zou het minder leuk zijn als je er maar 2 of 3 mag?

Effect? Gewoon, een lekkere wijn drinken en 2=2, klaar?

Stel je voor dat je niet hoeft op te passen dat je doorschiet?

Mijn echtgenoot drinkt bier. Hij kan lekker doorschieten een avond en daarna weken niet drinken. Na de carnaval (en dan is hij 4 dagen goed aan de gang geweest hoor! ), gaat hij vasten: geen druppel alcohol, geen chips, geen koekje, ECHT vasten tot aan pasen. En nee, daarna gaat hij niet gelijk aan de zuip. Iedereen vindt het heel normaal dat hij aan de thee zit in het cafe.

Dusss, als hij dat kan waarom ik dan niet? En jij, en zij , en hij......

Hopelijk bergijpen jullie me goed. Ik ben me zeer bewust dat voor sommigen niet drinken de enige oplossing is. Misschien hoor ik daar ook bij. De tijd zal het leren.

Maar voorlopig sluit ik minderen niet uit. Da's alles...

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ik denk ook dat het lastiger is om te minderen en eerlijk naar jezelf te blijven hoor.

Het blijft denk ik een valkuilen traject, zo makkelijk voor je uit schuiven enzo. Voor mezelf drink ik geen alc thuis meer, ach misschien iets met de kerst of speciale dingen. Pils is alleen voor de visite en tot nu toe geen moeite mee (nou ja is niet helemaal waar). Tjah en nog wel speciale bieren in huis, die zijn dan voor speciale gelegenheden, er zitten er tussen die ik nog nooit heb geproefd en zelfs die oa voor mij zijn gebrouwen in kleine oplage. Ach en het is natuurlijk altijd als argument makkelijk te gebruiken, hee ik ben aan het minderen, niet gestopt. Maar voorlopig sta ik droog, alleen malt bier dan en dan zo nu en dan mag ik evt een paar drankjes doen. Is nu 3 x gebeurd in ongeveer 2 maanden, voor bruiloft, afscheidsfeest en 1 x toen we op een uitslag van ziekenhuis zaten te wachten wat heel ernstig had kunnen zijn, zoals het eruit zag. In alle gevallen bij 2 of 3 pilsjes gebleven. Tjah proosten op gezondheid wilde ik wel met alc doen, tegenstrijdig misschien, maar toch, blijft ouwe traditie he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...