Spring naar bijdragen

Angst/paniek stoornis en drinken


webmulder

Aanbevolen berichten

Bij mij hebben ze jaren gesluimerd om het zo maar te zeggen en begon dagelijks te drinken. Ben er nu na een pittige cognitieve gedragstherapie vanaf, echt vanaf... maar..... ze kunnen soms de kop nog opsteken en dat heeft bij mij maar 1 oorzaak, teveel zuipen. Drinken neemt de angst tijdelijk weg maar hij komt bij mij dan dubbel zo hard terug!

Maar vertel, waarom meldt je je hier aan? Wil je stoppen met drinken? Minderen? Kan de beste keuze van je leven zijn als je kwakkelt met angst en paniek.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk welkom op dit forum Remy.

Paniekstoornissen uiten zich in veel diverse vormen.

Ik heb bijvoorbeeld enkele jaren geleden eens een opleiding met een presentatie moeten geven aan een 20-tal collega's op mijn job.

Ik had toen zo een onredelijke angst voor wat weet ik veel dat ik (om 09u00 s' morgens!) voor het begin van deze opleiding al enkele pinten moest drinken om van die angst vanaf te raken.

De opleiding is redelijk goed afgelopen maar ik vermoed dat enkele collega's toch in de gaten hadden dat ik gedronken had. :(

Ik treed volledig de stelling van Rickert bij.

Ik ga zelfs nog een stap verder, ik denk dat paniekstoornissen

veroorzaakt worden door alco misbruik

want nu ik al enkele weken volledig droog sta

heb ik daar geen last meer van.

Dat wil niet zeggen dat ik bepaalde omstandigheden niet meer nerveus kan zijn.

Dat wel, dat is de aard van het beestje.

Maar ik heb de alco niet meer nodig om te kunnen functioneren, dat bedoel ik.

Zo is het bij mij maar bij jou is het misschien een veel ernstigere vorm van paniekstoornissen?

Veel sterkte en succes, Frodo. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt hoor Mulder.. Weet dat de paniek niet zomaar verdwijnt als je stopt met drinken, sterker nog, die zal (zeker in het begin) erger worden. Voel je hier niet opgejaagd door de adviezen van mij en anderen hoor haha. Het is een proces die je door zult moeten om angst ook de baas te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken het Mulder, ik had als kind verschrikkelijke angst om naar bed te gaan, naar school te gaan, eigenlijk van alles angst.

Door de drank kreeg ik uiteindelijk vertrouwen dacht ik, maar de alcohol speelde gewoon een spelletje met mijn brein.

Alleen is het zo, je hebt steeds meer nodig om dat vertrouwen te houden.

Er komt een punt dat je lichaam het niet meer aankan en dan krijg je daar weer angstaanvallen van.

Ik hoop dat je inziet dat je in een bepaalde cirkel zit die alleen maar naar beneden gaat.

Het wordt en zal nooit beter worden als je (teveel) drinkt, alleen maar erger.

Ik ben hier nu de 2e dag en het geeft me al veel meer vertrouwen en inzicht, en vooral de moed om door te gaan.

Ik wens je veel succes en ik hoop dat je inziet dat drank geen oplossing is.

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Webmulder

Heel herkenbaar. Ik kreeg ook plots angstaanvallen, ver voordat ik dronk. Daar ben ik toen geheel van afgekomen!

Alleen... je voelt m al, sinds ik teveel dronk - hoor mij, 2 dagen adb ;) - kwamen ze terug, soms zelfs erger. Ik ben er van overtuigd dat alcohol heel heel erg angst juist opwekt. Ik ben ervan overtuigd dat als ik een aantal weken alcohol de baas ben, de angst minder wordt/verdwijnt. En dat gun ik jou ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Webmulder,

Wat Smikkie zegt is waar: je moet een slash tussen je data zetten dus 27/10/1979.

Welkom hier. Er hebben al mensen van het forum gereageerd maar er zijn er nog velen die last hebben van paniekstoornissen e.d.

Ik niet, ik heb "alleen maar "chronische pijn. Ook dat kan je proberen weg te drinken, maar ook dat is op de lange duur niet goed.

We hebben hier ook een dagdraad, ditjes en datjes. Dat is onze virtuele huiskamer. Daar zijn bijna altijd mensen te vinden die je willen steunen als je het moeilijk hebt, of gewoon even met je praten. Soms zijn we aan het geinen, maar we schakelen direct om als het nodig is.

Ik wens je veel succes en volharding, want wat je in 16 jaar hebt opgebouwd kan je niet in een korte tijd laten verdwijnen. Werk aan de winkel dus.

Zet hem op.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Remy,

Ook ik heb/had angst en paniekstoornis.

En net wat je zegt, met drank lijkt het beter onder controle, maar niets is minder waar ;)

Ik ben nu 9 maanden gestopt met drinken en vooral toen ik pas gestopt was waren de aanvallen van angst en paniek (in wat voor vorm dan ook) niet meer bij te houden. Ik was overal bang voor en vond alles en iedereen eng. Maar door therapie en heeeeeeel veeeel oefenen gaat het nu de goede kant op. ik doe weer lekker de boodschappen en wandel op mijn gemakkie naar de markt of gewoon even lekker winkelen in de stad. En geloof me dat kon ik een half jaar geleden echt niet, de gedachte eraan zorgde al voor paniek, misselijkheid, overgeven etc. etc.

Dus heb geduld, oefen veel, neem niet te grote stappen, en beloon je zelf als je iet overwonnen hebt (niet met drank natuurlijk ;) ).

Misschien nog wel belangrijker, zoek hulp :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...