Bella Geplaatst 5 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2012 Schiet me ineens te binnen dat ik in 2002 een keer een gedicht heb gemaakt, getiteld "gedicht over een alcoholist". Later heb ik er ook eentje over een prostituee gemaakt. Gewoon, omdat ik ze allebei interessant vond, maar het niet was. Even zoeken op mijn externe HD en ja hoor, gevonden. Achteraf vind ik het toch een treffend gedicht, het al dan niet gebrek aan literaire kunst daargelaten. Hier komt ie! Je lonkt naar me Dwars door de mist voor mijn ogen Ik verlang naar je Maar ik word bedrogen Je schreeuwt vanuit je glazen huis "laat me vrij" Ik vraag je: verdoof mijn pijn Je neemt bezit van mij We zullen samen zijn Samen gevangen In mijn hart, in jouw roes Die mij doet verlangen Naar vrijheid, maar ook naar meer Ik gaf jou je vrijheid Jij nam mijn leven Maar heb ik het je niet zelf Vrijwillig gegeven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Danny078 Geplaatst 5 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2012 Wat een mooi gedicht Bella..! Knap geschreven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 6 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2012 Hoi Bella, Heel mooi en heel treffend! Maar dan ben ik ook heel nieuwsgierig naar dat gedicht van een prostituee! Ik heb zelf in een verleden ook gedichten geschreven en ik denk dat er ook enk over drinken gaan Ik ga ze op zoeken en als je wilt schrijf ik ze ook hier? Liefs Myriam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bella Geplaatst 6 januari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2012 hahahaha dat dacht ik al, dat je die van de prostituee ook wilde horen :-) zit nu op mn werk maar zal hem later even posten. ik vraag me wel af: hoe is het mogelijk dat ik toen al zo treffend kon schrijven want toen nog totaal geen issue voor me was, hopelijk gaat dat niet bij alle gedichten zo hahaha. Ga ik vast een raam reserveren in A'dam.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bella Geplaatst 7 januari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 januari 2012 jaaaa Bor, ik dronk toen nog nauwelijks he, dus ik kon het toen nog niet weten haha. maar toch denk ik dat het antwoord JA is. je neemt zelf dat eerste drankje. dat je vervolgens beschikt over een verrot alcoholgen dat ervoor zorgt dat die 1e een 2e, 3e, 4e t/m Xe worden...... daar kun je niks aan doen nee. ik geloof niet dat het met wilskracht te maken heeft dat de één wel en de ander niet na 3 kan stoppen. het heeft m.i. wél met wilskracht te maken om die eerste niet te nemen. maja, wie weet er nu al voordat hij het eerste drankje in z'n leven neemt dat ie niet met drank om kan gaan? ik wist dat niet. Ik vond drank een openbaring, toen ik er aan begon. Prachtig, heerlijk, geen enkel probleem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 Hier een van mij; 07-02-1995 Rode schijn, met een spiegelend oppervlak wat zou het zijn? ik voel me op mijn gemak door aanraking beweegt het het is koel en toch warm en ik heb het voor me neer gezet het prikkelt mijn darm doet me de werkelijkheid vergeten brengt me in een prettige sfeer ik zou wel eens willen weten waarom ik wil........ steeds weer er zitten belletjes op juist ja, het is wijn ik zeg niet meer dat ik stop ik voel me wel fijn! Op dit moment had ik al gedronken Groetjes Myriam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 9-10-92 besluiteloos zit ik hier m'n gedachten een chaos vreemde gevoelens komen boven flarden van gebeurtenissen zie ik uit het verleden en toekomst het heden staat hier op papier ik weet niet waar te beginnen alles staat vast en toch weer los sommige dingen zoeken zelf hun plaats anderen zullen die nooit vinden' maar als ik kijk is het er niet meer m'n ogen zijn gericht naar binnen vaag weet ik dat ik dit herken als ik het wil pakken glipt het door mijn vingers als ik het wil ruiken is het vluchtig als ik het wil proeven is het zonder smaak als ik het wil horen is het stil en weet dat ik dit ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 8 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2012 27-12-92 ik heb verdriet waarom? ik ben de weg kwijt hoezo? niemand snapt mij niemand die het zoals ik ziet ik moet huilen waarom? omdat ik niet functioneer hoezo? ik kan veel, maar niet dat wat nodig is en moet in alcohol schuilen ik voel een koude siddering bij de gedachten waarom vreemde gevoelens komen boven bij de vraag hoe zo? beelden passeren m'n ogen en vragen om radicale verandering. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bella Geplaatst 9 januari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Mooi Myriam! Ik moet zeggen: met drank op schrijf je óók goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 verdovend verzachtend niets voelend ooit was het mijn beste vriend dacht ik op dat moment.... toen... stukmakend scherven achterlatend erger makend alles en nog zoveel meer... behalve oplossend denk ik nu... scherven weer lijmen zoeken naar balans met twee benen op de grond nuchter blijven zien dat je het in het leven uiteindelijk allemaal zelf moet doen... weet ik nu... nieuwe weg ingeslagen trots loop ik over mijn nieuwe pad stap over de kiezelstenen heen... een nieuwe wereld is er voor me open gegaan wat bevalt me dit goed merk ik nu... dag alcohol.... jou blijf ik graag de baas... (6 juni 2011 geplaats op poezietuin, zelfs nog 5 positieve reacties op gekregen laatste zinnetje heeft natuurlijk alles met AdB te maken hè!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ingri Geplaatst 9 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2012 Complimenten voor de dichters Shahire, ik voel me erg door jouw gedicht aangesproken. Je hebt heel treffend, subliem eenvoudig, omder woorden gebracht wat ik heel erg herken! Dank je Ingri Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 12 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2012 Ik plaats de kurken trekker op mijn fles wijn door m'n hoofd ging als een flits natuurlijk wil jij geen relatie die heb je al cocaïne het gevoel was niet fijn. met al mijn fout gelopen relaties besefte ik in die zelfde flits dat ik in het zelfde schuitje zit ik heb een relatie met drank blijf pijn voelen als ik iets anders kies. weet dat jij niet anders kunt besef nu ook dat ik niet anders kan het sloopt mij al 12 jaar waarom niet heel mijn leven? knap dat jij het tot nu toe runt. Remy is me uit de hemel gegeven jij hebt elementen uit de hel gekregen ik besef nu je pijn en onvermogen om niet tot iets daadwerkelijks te komen *, ik heb; ik hou altijd van jou! geschreven. 14-7-2002 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bella Geplaatst 13 januari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 januari 2012 Dit gedicht is gewijzigd door de moderator, wat is er aan veranderd? In een gedicht is dat niet zo handig, want dan klopt het gedicht niet meer. Ik snap het woordje cocaine ook niet, het gedicht ging toch over drank? Of gebruikte je ook coke? EDIT oh wacht ik zie het al, er staat een sterretje. Nou die kan ik zelf wel invullen ja...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 13 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2012 Hoi Bella, even goed lezen! Natuurlijk wil JIJ geen relatie, die heb JE al met cocaine (coke dus) ik met drank hij met coke! groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden