Emmaroos Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Net een heerlijke wandeling gemaakt door de sneeuw. Ons dorp lijkt net op een sprookje, zo'n Anton Pieck plaatje met al die schaatsende mensen, muziek, koek en sopie. Wijfie heeft gelijk Erik, al is je hondje er tig keer uit geweest, ga dan zelf nóg een keer, ga naar het water waar mensen schaatsen, knoop eenpraatje aan, dat gaat met dit weer heel gemakkelijk, iedereen wil wel even kletsen. Ik weet heus waar dat het niet meevalt allemaal hoor, en dat je soms zwelgt in zelfmedelijden. Ik kan dat ook heel goed maar toch heb ik mezelf weer bij de kop gepakt en ga er weer voor. Nee, ik ben niet heilig en balanceer op een heel dun draadje maar wil die depressieve gevoelens niet meer hebben, die gevoelens die veroorzaakt worden door de drank.
Josje Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Jopie, allereerst wat goed dat je het deelt hier. En je hebt mij onlangs wel heel erg geholpen toen ik naar was van het solliciteren. Dat je het nu even niet kan en genoeg aan jezelf hebt, begrijpt iedereen. Het is lastig als er zoveel tegelijkertijd op je afkomt en je even niet weet waar te beginnen. Maar je denkt niet aan drank en dat is toch geweldig! Je kunt het onder ogen zien en voelen en hoeft niet te verdoven, hoe moeilijk ook. Ik ben een beetje van slag maar probeer het positieve eruit te halen. Vanochtend op weg naar de puppycursus autopech, 5km van mijn huis in the middle of nowhere, maaaaar gelukkig wel een snackbar! Ik kon de wegenwacht niet bereiken, het werd koud, dus ik ben met de pup 5 km naar huis gelopen, pup thuisgebracht. Uiteindelijk na 2 uur blijven bellen, contact met de wegenwacht, op de fiets weer richting auto en vervolgens 3 uur gewacht. Uiteindelijk nu net om 16.15 thuis en de auto doet het weer. Dus: 1. voldoende beweging gehad 2. leuke mensen gesproken in de snackbar, waar ik lekker warm binnen mocht wachten. 3. een hele aardige wegenwacht meneer die achter mij aan is gereden naar huis. 4. de auto doet het weer zonder kosten
Emmaroos Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Nou Josje, dat klinkt inderdaad allemaal heel positief, hahaha, wat een toestand zeg.
Josje Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Nou, zeg dat wel Emma, ik heb ook wel bewondering voor die wegenwacht hoor. Alle verloven zijn ingetrokken en ze maken lange dagen nu. Ach zei die meneer: de zon schijnt toch! Daar word ik dan wel blij van als mensen zo positief blijven.
Josje Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Heel goed wijfie, dat dacht ik nou vanochtend ook. Stel dat ik een kater had gehad, dan was ik sjacherijnig, geirriteerd en boos geweest op de hele wereld. Nu heb ik ondanks het gedoe toch best een leuke dag gehad.
Madelief Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Spud, Dank voor het delen. Zo kijk ik er zelf ook tegenaan. Heb zo ongeveer dezelfde ervaringen. Voor mij dus nooit meer een opname. Nu ga ik een week in waar het wel ter sprake zal komen, ik weet het. Maar ik heb mijn coach, die heb ik al, laten weten dat ik het thuis wil doen. Ten eerste kan ik niet tegen teveel mensen. Ten tweede heb ik een aversie tegen een bepaald schema waarin je niet als individu word behandeld. Maar oke, we gaan een spannende week tegemoet. Jammer is wel weer dat mijn partner teveel gedronken heeft vandaag. Nu ga ik boodschapjes doen. Tot later!
snoepje Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 lekker naar de stad geweest met dochter en zoon was heerlijk weer zoon nu lekker op het is aan het schaatsen jopie:heart:
Lytse Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Originally posted by: jopieik geloof niet in toevalals er veel misgaatveel tegenzitdan betekent dat ietsheeft het een boodschap voor jeJopie, ik schreef een paar dagen geleden precies hetzelfde naar Madelief. Jij kunt zo goed analyseren dat je er wel uitkomt met je onderzoek naar het hoe en waarom. Geef jezelf de tijd en neem afstand van de dingen waarmee je niets "moet" zoals je van plan bent. Je komt er wel.Veel wijsheid toegewenst.Lytse.
Lytse Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Josje, Jij hebt je dag ook wel gehad! Wat een verhaal en wat een geluk dat daar een snackbar was. Hoe vond je pup die wandeling in de sneeuw? Goed dat je het positief kon bekijken. Lytse.
Lytse Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Drie op een rij. Madelief, wat vervelend dat je partner teveel gedronken heeft. Nu moet je toch nog met de auto weg! Laat je niet meeslepen hoor, ook al wordt hij misschien onredelijk. Het is de drank! Sterkte verder vandaag. Lytse.
Josje Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Ha Lytse, dat is feest voor hem! Al die sporen en alles wat hij onderweg ziet, hij vindt het geweldig, maar 5 km is eigenlijk te ver voor hem, dat is ongeveer 1 uur lopen en hij mag nog maar zo'n 25 minuten, dus daar zat ik wel een beetje over in. Maar goed, ik hoop dat 1x geen kwaad kan. Leuk dat je het vraagt!
Emmaroos Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Ja, leuk is dat met honden he? Wij hebben onze hond helaas niet meer, plotseling overleden enkele jaren geleden. Maar als ik eraan denk hoe blij ze was met sneeuwballen gooien, prachtig en nu zie je andere honden dat ook doen. Hoe chagerijnig je ook bent, daar moét je wel om lachen!!
Josje Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Ja, de meeste honden zijn gek op sneeuw. Zo leuk. Gisteren heb ik foto's van hem gemaakt in de sneeuw. Ook al zoiets wat ik tijden niet gedaan had. Dat vind ik echt wel het fijne van nuchter zijn, dat ik weer dingen ga doen die ik lange tijd niet gedaan heb omdat ik de energie er gewoon weg niet voor had en nergens zin in had. Ja dat eerste drankje om 17.00 uur. Daar had ik wel zin in en leefde ik vanaf 's middags al naar toe...
Emmaroos Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Etenstijd, lekkere hutspot met speklapjes. Tot later.
Josje Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Wil je geen andere hond EmmaRoos? Lijkt me zo'n gemis als je er een gehad hebt.
Lytse Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Ja Josje, De duur van de wandeling, dat is precies waar ik aan dacht. Maar één keertje moet kunnen. Lytse.
Emmaroos Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Maar nu ben je wel goed bezig Josje......pluim. Nu echt weg.
Emmaroos Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Nee, kan niet Josje, we zijn nooit thuis, ja nu even tijdelijk. Maar dat is niet goed voor een hond. vertel later meer. Nu echt, echt weg. Dag dag, kom nog weer vanavond.
Lytse Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Wij hebben het ook serieus overwogen, weer een andere hond, maar dat is te belastend voor mij. Ik had gehoopt dat ze ouder zou worden, want we hadden haar zeer goed opgevoed, maar kinderen uit de buurt moesten stokken gooien enz. Weer een hond aan de lijn, dat redde ik niet. Het blijft een gemis. Lytse.
Lytse Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Ik ga ook maar even journaal kijken en aan het eten. Tot later. Lytse.
witte Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Jammer Jopie dat je er niet bent. Anders had ik je gevraagd of je samen met mij en uiteraard alle andere, in het dagpact had willen gaan.... Misschien is dat goed om je in deze sluipende enge onzekere periode ff vast te pakken aan het forum, tenminste voor mij helpt dat nog steeds wel goed als ik iets heb wat lastig is. Anyway ik hoop dat het goed gaat met je...
Travel Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Hallo lieve mensen, Wat een dag en wat een verhalen weer! Ik schrik er toch wel van hoor. Zeker bij Jopie en Madelief. Ik wil jullie graag een voor de toekomst geven. Esperanza (hoop, verwachting) had zich een tijd geleden al aangemeld, maar nogmaals welkom Anderen hebben genoten, ook Josje ondanks haar tegenslag vandaag. Heerlijke verhalen over de honden. Lytse, ik heb ook een Friese Stabij gehad en wat een schat. Ze is 16 jaar en 4 maanden geworden. Zou ook graag weer een lief maatje hebben maar ja, ik werk nu fulltime dus dat wordt lastig. Maar zodra de kans zich voordoet heb ik ook weer een vriendje voor het leven. Het was prachtig vandaag. Heb mijn auto van de handrem gehaald, dat ging nog gelukkig. De voorstoep sneeuwvrij gemaakt en ben lopend naar de suup geweest met mijn oudewijvenkarretje. Niet op mijn plaat gegaan Sha:). Verder de hele dag bezig geweest met verenigingswerk, tijdrovende klussen en ben nog niet klaar. Morgen verder. Nu eerst even eten koken.
Shahire Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Jopie, soms lijkt het inderdaad als meerdere dingen tegelijkertijd tegen zitten alsof er een boodschap achter kan zitten ik herken dat gevoel wel... misschien de boodschap om er nog sterker weer uit terug te komen nog sterker dan je al bent... want sterk ben je wel bedenk maar eens wat je afgelopen jaar hebt doorstaan dat je het deelt is fijn ook voor jou zelf denk ik en ook ik leer weer van jouw posting dan maar even geen hulp hier aan een ander bieden geen excuus daarvoor bieden eerst nu jijzelf... maar jij komt er wel weer en wie weet wat dit je uiteindelijk oplevert meer weet ik eigenlijk even niet te zeggen Liefs Sha
Shahire Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Witske niet gestrand in A'dam? Viel het mee met de trein? Ik mag morgen, hoop wel dat het dan beter gaat maar heel vroeg vertrekken waar ik heen ga is de kroeg al om 12 uur open voor koffie uiteraard
Shahire Geplaatst 4 februari 2012 Rapport Geplaatst 4 februari 2012 Verder lees ik straks even bij eerst een warme douche en mijn lekkere warme flanellen pyama aan mij krijg je de deur niet meer uit als het goed is...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden