Spring naar bijdragen

11 maart 2012

VM1

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Och ja Jopie, ieder zijn plezier.

Toen ik gestopt was met drinken kon zelfs het voetbal mij niet meer boeien, terwijl ik eerder erg fanatiek was. Gelukkig komt ook de zin daarin weer een beetje terug.

Is toch een teken voor mij dat het langzamerhand iets beter gaat met me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wist niet wie die Fred is dus even opgezocht.

Als er nog meer mensen zich afvragen waar het over gaat:

PSV is zondag met 3-1 onderuit gegaan tegen NAC. Door de sportieve crisis bij de Eindhovense club is trainer Fred Rutten verder onder druk komen te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook last van, hahaha.

Nou, ik vind Mark wel een leuke vent. Nog wel een beetje een te jonge hond. Zijn reactie op Wilders van: doe zelf normaal man, vond ik niet kunnen voor een premier. En ook die lachsalvo niet nadat Job Cohen een speech had.

Verder is het jammer, is mijn mening, dat de VVD aan top is, Nederland gaat daaraan ten onder.

Maar ja, mijn mening hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben al jaren lid van politieke partij. Vind dat het tegenwoordig weinig meer om de inhoud gaat, maar meer om de oneliners en het charisma van bepaalde mensen. Populisme is 10 jaar geleden begonnen met Fortuyn en naar mijn mening heeft het dit land weinig goeds gebracht.

Maar goed ik zeg altijd maar zo, de meerderheid heeft gesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen van beide Jopie,

Ben niet weg gegaan en zit "te werken"

Maar dat mag geen naam hebben, productie is triest.

Luister naar muziek, zit een beetje te dollen met W en ga nu een flesje alcoholvrij bier nemen.

Maar heb het best wel naar mijn zin dus...

Werk ze strakjes, maak maar mooie ritjes en een leuke sfeer in die gigabus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit in een denkcirkel vast en dat is niet gezond voor mijn drankverslaving.

Dus ik hoop door me hier te melden en weer te lezen hoe andere het doen, de schade beperkt te houden.

Ik ben geraakt in het diepst van mijn zijn en mijn zwakste punt ever. DE MENS VERSUS DIER.

Dierenleedt hoe verschikkelijk ook, ik heb ermee leren leven in zekere zin.

Maar dat er blijkbaar zoveel gesleuteld is aan dieren dat zelfs de beste omgang met zo´n dier pijnlijk kan zijn voor dat dier, vind ik toch wel heel erg. Omdat het behoorlijk moeilijk is om dat nog om te keren.

Zo erg, dat mijn oude hekel aan mensen endus weer aan mezelf terugkomt. Want ik ben ook een mens. En ook nog een alcoholist, dus die vind zijn rede wel om te drinken.

Op dit moment heb ik zoiets, wat maakt het uit als ik mijn lever om zeep help door te drinken. Dat ik geen betrouwbaar figuur ga zijn voor mijn omgeving. Wat je eet en binnen krijgt, hoe goed je je best ook doet dat dat dier of plantje op een juiste manier gekweekt is.

Het maakt niks uit, we zijn zo slecht bezig geweest met onze medebewoners op deze planeet, dat er eigenlijk weinig terug te draaien valt.

Ik eet vlees en als het kan biologisch en zelfs dat is slecht, er is zoveel gemanipuleerd aan onze vleesdieren, dat ze er enkel last van blijven houden dat ze ouder worden of mogen scharrelen. Ik heb huisdieren, zelfs daar is aan gesleuteld en omdat we geen afscheidt willen nemen van dat dier, de tik er maar bijnemen blijft het erin.

Hierdoor voel ik me een zeer slecht mens, het enige ding wat mij vrijplijt is dat ik nooit rasdieren genomen heb. Maar dat wil niet zeggen dat er met mijn dieren niet gemanipuleerd is.

Ik weet dat het geen zin heeft om dan te gaan drinken, wat zal het uithalen dat iemand zich doelbewust doodzuipt? Of de rottigheid inwerkt? Maar toch, de neiging is zeer groot!

Hoe dealen jullie daarmee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ook weer binnen, begon nu toch wel koud te worden.

Maar wat een heerlijke middag was het.

Helaas alleen maar lekker lui gezeten met het leuke boek.

Dat andere lezen moet dan vanavond maar.

Spud, er gebeuren inderdaad ellendige dingen, zowel met dieren als met mensen.

Probeer het om te draaien.... wat helpt het die dieren als jij je doodzuipt?

Lijkt me een simpele vraag met een even simpel antwoord.

Ik denk dat je het TE breed trekt, en nee, het gaat jou of mij niet lukken om alle gemanipuleer met dieren, het onder erbarmelijke omstandigheden moeten leven van dieren en noem maar op te laten stoppen.

Je kunt niet meer doen dan je best.

Je zou kunnen besluiten helemaal geen vlees of vis meer te eten bijvoorbeeld.

Dat is dan weer een klein stapje verder.

Velen zijn je daarin al voorgegaan.

En er zullen nog veel mensen volgen.

Jezelf doodzuipen helpt geen zier.

Probeer het klein te houden, bij jezelf... daar heb jij invloed op.

Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het heel moeilijk om hierop te reageren Spud.

Er gebeuren sinds het ontstaan van de aarde en dus ook de mens die er kwam wonen, al vreselijke dingen.

Mensonterende dingen tot aan de dag van vandaag.

De mens is daar de grote boosdoener.

Maar als jij de hele wereld op je nek wilt nemen, dan heb je alleen jezelf er maar mee, niemand anders.

Tot op de dag van vandaag gebeuren er gruwelijke dingen en zolang de aarde draait zal dat doorgaan.

Het maakt inderdaad geen donder uit dat jij je dood gaat drinken in de grote wereld.

De wereld wordt er niet anders van.

Maar jijzelf en je omgeving hebben daar wel verdriet van en zo klein moet je het zien.Eigenlijk is het groot maar in de wereld dan, bedoel ik.

Niet voor niks ben je gruwelijke beelden op tv na drie weken vergeten omdat je anders gek wordt. Gek van wat de ene mens de ander aandoet.

Dat moet niet en ik raad je aan het heel klein te houden en het bij jezelf te houden.

Liefs Emma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Jopie, hoop dat je nog optijd bent. ;)

Je hebt vegetariërs, Veganisten, maar hoe noem je een groepering die ik wil oprichten?

Namelijk geen dieren meer nemen die gefokt zijn? :D Lijkt me dat ik weinig volgers zal krijgen als ik stel dat je beter geen huisdier meer kan houden totdat de fokkers gaan fokken op gezondheid ipv uiterlijk. Hoe vervang je immers de liefde van een dier?

Zelfs ik zoek mijn uitvluchten, ik spreek het voor mezelf goed, dat ik katten van de straat neem. Maar dat wil niet zeggen dat er niet aan hen gesleuteld is.

Een varken met een rib meer, een koe met een uier, een kip die ploft, een hond met een rugaandoening, een kat met ademhalingsproblemen we nemen het maar voor lief.

Planten voelen wrs niks, maar wat wordt daar eigenlijk mee misdaan?

Ik voel me zwak en misselijk, dat ik hen gebruik om het maar op een zuipen te zetten. Maar anderzijds voel ik me zo machteloos omdat het niet omontkeerbaar is. Of lijkt te zijn.

Tuurlijk ga ik me niet naar de verdommenis drinken, ik heb nog 8 katten en een schildpad waar ik verantwoordelijk voor ben. Maar dat wil niet zeggen, dat ik soms niet zeer ontevreden kan zijn met mijn mens zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeeminee, Wijfie wat een toestand.

Ik ken je familie niet en je verhaal hierin ook niet, weet niet wat ze op je tegen hebben dus.

Maar meid toch, een scheiding omdat die familie je dreigt? Wat erg!

Misschien sla ik de plank wel mis met dit stukje maar dat is dan onkunde van mij.

Kun je ergens heen of wil je thuis blijven en dingen afhandelen?

Wat ik je wil laten weten is dat ik aan je denk en een hele dikke knuffel van mij.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Wat dat betreft heb ik wat mensenleedt betreft echt een kort door de bocht mening.

Mensen, kunnen nog altijd kiezen. Ik vind het best erg om kindjes te zien die de hongerdood sterven, maar dan vraag ik me wel af waarom die ouders daarvoor kozen?

Voor mijn 32ste wilde ik ook kinderen, maar dat is nooit gelukt. Ik had nu eenmaal het idee dat ik mijn kinderen, op deze aarde wilde zetten met een klein beetje zekerheid omdat alles zo onzeker is.

Die zekerheid heb ik nooit kunnen opbouwen, dus vond ik dat ik dat mijn kind niet aan kon doen.

En het speelde mee, dat ik mijn ouders ooit gevraagd heb waarom ze mij hier op de aarde gezet hebben? En dat ze nooit een bevredigend antwoord hebben kunnen geven. Gewoon omdat ze wilde weten hoe een aftrekseltje van hen hier zou werken.

Die nieuwsgierigheid heb ik ook gehad, maar aangezien ik zelf geen duidelijke rede wist behalve dat, heb ik het maar gelaten voor wat het is. Geen onderbouwing als je kind daarom vraagt dus geen kinderen.

En om eerlijk te zijn ben ik heel blij met die keuze! Zekers wat ik leer over de wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...