Spring naar bijdragen

Geen weg terug

james

Aanbevolen berichten

Gisteravond gesprek met mijn ouders gehad. Ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt: niet meer drinken. Ze staan volledig achter mijn keuze en zien dat ik eindelijk besef hoe ernstig de situatie is. Voelde goed en geeft me kracht. Ik mag mezelf en anderen nu niet meer teleurstellen hoe lastig het soms ook zal zijn. Ben in afwachting op een mail van de site. Ik heb gisteren de vragenlijst ingevuld voor de intake. Heb er zin in om aan de slag te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Spud, ik heb anderen veel beloofd, maar steeds weer teleurgesteld omdat ik er vooral zelf niet aan toe was.

Maar of dat nou egoisme is?

Ik wilde het juist erg graag voor een ander, maar geestelijk, lichamelijk trok die drank meer aan me dan de liefde voor een ander.

Je kunt dat egoisme noemen, of gewoon zwaar ziek.

Ziek van bacchus.

Feit blijft wel, als je het juist voor jezelf wil en doet, dat het dan makkelijker is, maar dat is met alles zo.

In een ieder zit namelijk een egoist, alcoholist of bankier, huisvrouw of minister, want doe je het voor jezelf is de motivatie nou eenmaal groter.

Maar als anderen er van weten, en je op de JUISTE manier kunnen steunen (want dwang is een hele slechte manier voor een alcoholist) dan kan dat zeker helpen Maurice.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud,

Wat een eerlijk advies. Ik ben het ook helemaal met je eens. Dat is ook wat ik al eerder aangaf:nu ben je supergemotiveerd en iedereen in je omgeving steunt je. Dit zal op een later tijdstip niet anders zijn maar voor je omgeving wordt het gewoon en lijkt het vanzelfsprekend. Voor jezelf zal dit misschien anders zijn. Ik wil gewoon de kracht hebben voor mezelf om dit te doen. Dit zal mij hopelijk de voldoening geven om er positief in te blijven staan. Voor jezelf en ook voor anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...