Spring naar bijdragen

Dinsdag 28 augustus 2012

Rae

Aanbevolen berichten

Originally posted by: Johan W
Er is een plek in de geest waarop alcohol geen grip heeft. Dat is de plek van oneindigheid. Maar nu ik dit zeg word ik weer beticht van onbegrijpelijkheid en dronkenschap. Er is nochthans een plek waar alle tegenstrijdigheden niet meer van toepassing zijn.quote>

Joep Johan,

Oneindigheid is zo ongrijpbaar dat ik vrees dat het voor iedereen een andere betekenis heeft. Als klein manneke zat ik er al over te piekeren.

Ik denk niet dat alcohol geen grip heeft over oneindigheid. Het is niet alleen een gedachte, maar ook een gevoel. Nuchter kan ik, met zekere oefening, oneindigheid stopzetten wegens schadelijk en onnodig. Onder invloed echter, wordt oneindigheid een haast oneindig gevoel van oneindigheid. Het doet pijn en er is geen grens meer.

Met de juiste spirituele inzet denk ik dat het immense gevoel van oneindigheid in nuchtere toestand wel aanvaard kan worden.

Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 390
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Jen
Wat mijn geloof aangaat: ik denk zeker dat Jezus bestaan heeft, en ik denk ook dat het een keitoffe pee was.quote>

'k vrees gewoon dat de evangelisten de eerste de beste met charisma hebben uitgekozen die zich verzette tegen het juk van de romeinen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Rae
Originally posted by: Jen
Wat mijn geloof aangaat: ik denk zeker dat Jezus bestaan heeft, en ik denk ook dat het een keitoffe pee was.quote>

'k vrees gewoon dat de evangelisten de eerste de beste met charisma hebben uitgekozen die zich verzette tegen het juk van de romeinen.
quote>

Hm, eigenlijk volstaat dat voor mij om naar hem op te kijken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik was even weg en ondertussen is er tussen de sterren veel gefluisterd.

Keizer Rae vroeg aan zenleraar Zhouzhau:

Wat is er nu eigenlijk gezegd?

Zhouzhau: 'niets'.

Gelukkig heeft keizer Rae geen rekening gehouden met de ondertussen ontoerekeningsvatbaar verklaarde Zhouzhau.

Of ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn trouwring ooit weggegooid, zomaar op straat.

Want 'k was boos, ik weet niet meer waarom. 't Zal vast erg belangrijk geweest zijn.

Dus ik de volgende dag zoeken... Mijn (inmiddels ex-) man had hem gewoon opgeraapt, maar gaf hem pas 's avonds terug. De snoodaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...