Spring naar bijdragen

20 september 2012


Teveel

Aanbevolen berichten

Hm, dat van die alzheimer begrijp ik zeer zeker.

Wij hebben onderling eigenlijk "beslist" om geen taboe te maken van de dementie van mijn vader, juist daarom: het zou hem wel eens meer angst kunnen bezorgen. Maar we leggen het bij hemzelf, en tot dusverre heeft hij het alleen over "geheugenproblemen". Om nu te zeggen: "Vader, ge weet toch dat ge eigenlijk aan het dementeren zijt," dat lijkt me ook nogal cru en overbodig.

Ik deel mijn alcoholprobleem ook alleen met degenen die me na zijn, en die wisten het heus al wel zonder dat ik het ze vertelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 386
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Smik, in de afkickkliniek ontmoette ik ooit een lotgenoot die werkelijk níks kon bedenken wat ie graag deed. "Reizen," zei op een moment, maar als puntje dan bij paaltje kwam, bleek dat hij alleen ervaring had met all-in vakanties die hij dronken aan een of ander zwembad doorbracht. Gelukkig was jouw vakantie beter!

PKR, 't is waar, iedereen moet het voor zichzelf uitmaken. Een "enig juist pad" zal niet bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat krijg je ervan als je bijna het klokje rondgeslapen hebt, nu nog klaarwakker.

Jen, ik denk dat je het nu wel begrijpt.

Zelfs toen ik dronk (alsof dat al zo lang geleden is en overwonnen), stond ik altijd mijn vrouwtje en op straat, veel te vroeg voor mijn doen.

Acties en folderen en zo, hoort er ook bij.

Nooit te laat op vergaderingen of andere verplichtingen, maar dat betekent niet dat ik soms aan m'n vingernagels hing. Maar ook dat het mijn drinken in toom hield, want anders zou ik anderen teleurstellen en mijzelf nog meer.

Er was eens iets gebeurd en toen zei de vorige voorzitter, waarvan ik de oma kon zijn als zijn opa maar gewild had, Lidia pas op, trek het je niet te veel aan, anders ga je drinken.

Ik was heel verbaasd, want ik had er eigenlijk nooit iets over verteld, maar wij kennen elkaar door en door. En zijn natuurlijk per definitie mensen die op dezelfde lijn zitten:

een beetje oog voor je medemens.

Ik was helemaal niet van plan om het vanavond te zeggen het floepte er zomaar uit, waarschijnlijk omdat ik weer eens aan het stoppen ben. Daar ging het ook meer over dan over drinken.

En die suikerziekte gaf ik als voorbeeld, omdat er iemand is die dat heeft en als er een ledenverg. is en we weten dat hij komt, hebben we altijd wat koekjes of zo voor als zijn bloedsuikerspiegel zakt. Dat ziet iemand van ons dan eerder dan dat hij het meldt.

En daarna brengt iemand hem naar huis.

Als mij zoiets op een feestje, die horen er ook bij, zou gebeuren, zou iemand mij naar huis en zelfs naar bed brengen als het nodig is.

Wat dat betreft zijn het fantastische mensen en vind ik het moeilijk me helemaal terug te trekken.

Gelukkig is de jaarlijkse BBQ altijd bij mij, dus dan ben ik al thuis.

Grapje hoor, want als gastvrouw moet je zo nuchter mogelijk blijven.

Zo, hebben de nachtbrakers weer wat te lezen.

Toch wordt het zo langzamerhand eens tijd om het bed op te zoeken, slaap je niet, dan rust je toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...