Spring naar bijdragen

verliezer


Nessie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Ik wens een ieder vandaag weer veel sterkte in alle opzichten en zeker qua de drank, mij is het gister niet gelukt om niets aan te raken, dom dom

vandaag nieuwe poging..........en mezelf eens een schop verkopen om dingen te gaan doen, ook dat is een handicap......te veel tijd om te piekeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Nessie,

Jammer dat het je niet is gelikt, maar niet bij de pakken neer gaan zitten! Probeer het positieve eruit te halen, in de zin van nagaan waarom je ging drinken. Hoe vaker je dat kan, dus naar jezelf kijken op een eerlijke manier, hoe meer je kan leren de vlg misstap te voorkomen. Straf jezelf niet, dat is alleen maar een trigger om weer te gaan drinken. (wat ben ik een slappeling, waardeloos, loser, dom, etc. Etc.).

Ik heb momenteel ook (te)veel tijd en ja, dan kan ik ook behoorlijk piekeren. Maar ik heb die gedachte omgegooid in een positieve gedachte. Ik gun me die tijd,mwant ik heb het nodig. Ik gebruik hem op een zinvolle manier. Ik wandel door mijn leven heen, van het 1 e jaar tot in het nu. Zet alles op een rijtje en langzaam aan kom ik tot heldere inzichten. Leer ik mezelf pas echt kennen. Wat wil ik, voel ik en waar liggen mijn behoeftes die me gelukkig maken. Ik kan dit alleen als ik nuchter ben,mdus wordt het makkelijker om niet te drinken. Want ja, ik wil het roer omgooien en steeds meer ben ik daar klaar voor. Ik geniet nu als ik nuchter mijn bed in stap en helder wakker wordt. En dat geeft me kracht om weer een dag dat glas te laten staan. Hoeveel zin ik soms ook zou hebben! Geef jezelf de tijd die je nu hebt cadeau! Dat is het meest wwardevolle wat je jezelf kan schenken, omdat je het waard bent!

Ik hoop dat je er wat mee kan en wens je voor vandaag sterkte!

Lfs, Joy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joy,

Ik ben afgelopen weken daar ook druk mee bezig, schrijf zoveel mogelijk op.

Maar dat draait momenteel alleen maar om mijn ex, waar het mis ging, wat de oorzaak was waarom ik steeds meer ging drinken in die relatie en idd ook de voor liggende periode moet onder de loep.

Ex brengt me nog steeds in verwarring door actie's van hem die ik niet snap en waar door ik van slag raak

En enerzijds is het ook even goed dat ik werkeloos ben sinds maand, ik zou momenteel ook geen baan aan kunnen, ben een wandelende zombie, niet door drank hoor...

Ook ik moet dat deel opschrijven, wat wil ik, wat voel ik en vooral hoe wil ik verder

Jij ook sterkte en tijd voor bezinning vandaag

Liefs Nessie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Nessie,

Ik denk dat de oorzaak waarom het mis gaat binnen een relatie niet zozeer aan de relatie ligt, maar dat daar een veel diepere laag onder zit. Zolang we daar niet bij kunnen komen en wat mee doen, zal geen enkele relatie lukken op langere termijn, maar blijft het altijd een gevecht. Ik weet niet of het zo is hoor, maar op dit moment ervaar ik dat wel zo. Daarom heeft het niet zoveel zin de relatie tot op het bot uit te pluizen, harde woorden die zijn gevallen telkens weer te herhalen in je hoofd. Het houdt je weg van de essentie waar je naar toe moet goed en dat is jezelf.

Maar jij bent net zo bezig als ik, met dat schrijven en onderzoeken enzo. Ik kan momenteel de relatie aardig later rusten, berust me daarin, ik kan het toch niet meer veranderen. En terug komt hij niet. Voor jou hl vervelend dat je ex je niet met rust laat, maar laat dat stukje maar lekker bij hem liggen en denk aan jezelf. Het antwoord op je vraag waarom hij dat doet, krijg je toch niet!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nessie,

Raad en adviezen kan ik je niet geven.

Wel wil ik zeggen dat ik meeleef en je veel sterkte en doorzettingsvermogen wensen.

En uiteindelijk de wens uitspreken dat je snel weer onbevangen en gelukkig kan zijn, de eerste en belangrijkste stap, het afzweren van de alcohol, heb je al gezet.

Succes :heart::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joy en Teveel, en eigenlijk allemaal, juist de adviezen en raadgevingen helpen me, alle steun en support doen me goed en van elk advies pik ik wat mee, doe ik wat mee

dus het kan nooit teveel zijn hoor, ben wel ontzettend blij dat ik me dinsdag aan gemeld heb hiero

En gedeelde smart is halve smart toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nessie,

Allereerst nog welkom op het forum.

Je doet er goed aan hier rond te zwerven.

Lotgenoten, herkenning en erkenning vind je hier op elke pagina.

Drie problemen tegelijk is inderdaad een beetje veel van het goede.

Waarvan er 2 verslavend zijn, je ex en de drank.

Je ex zal even moeten wachten (vind hij vast niet leuk als ik zo lees over zijn drang/dwang naar controle).

De alcohol is een ander verhaal.

Dat ga ik even bagatelliseren, daar moet je gewoon even mee stoppen, gewoon die eerste niet nemen.

Zo makkelijk is het echter niet, helaas.

Ik lees dat je je intake al gehad hebt, is er in het gesprek ook hulp naar voren gekomen in de vorm van medicijnen ?

Vele hier zijn daar mee geholpen (ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er zijn draadjes over in Thema's over alcohol).

Nadat je een week of 2 weken gestopt bent zal je merken dat je alles veel beter kan inschatten, ondernemen, ondergaan, relativeren..........enz.

Dan kan je langzaamaan beginnen aan de overige problemen die naar boven komen.

Ik ga je niet zeggen dat het makkelijk is allemaal, want dat is het op zeker niet.

Maar het word beter............leefbaarder.

Zet geen hoge doelen, neem het dag voor dag.

Wees vooral trots op jezelf als het je gelukt is het makkelijker je doelen bij te stellen, begin klein ;)

Op de dagdraad vind je tussen de postings een Dagpact, zet jezelf erbij en probeer het droog te houden.

Zo dat waren een berg ongevraagde adviezen, haal eruit wat je belangrijk vind of waar je wat mee kan.

Staat er niks tussen, ook goed, heb je mij niet mee :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...