Gast Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Goedemiddag, Hallooooo lieve Lady Jane Van harte gefeliciteerd !! Wel geen strandweer vandaag geen volleybal of spinnen maar wel een andere leuke invulling las ik Heb fun en een fijne dag! :present: Emma een half jaar droog verdient een mooi bossie :present::present::present: keep up the spirit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Originally posted by: kirkysoms is het net als met kleine verkeersovertredingen, van de ene agent krijg je direct een bon terwijl een ander het afdoet met een waarschuwing.ook erg onduidelijk en gevoelsmatig onrechtvaardig.quote> Das waar en hier ook wel eens het geval. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Originally posted by: kirkyff een bammetje scoren.quote> Ik lig nogal zwaar op de maag Kirk...Desalniettemin, eet smakelijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Emma, zes maanden. Way to go girl. Ook al voel je je niet super, nuchter zul je merken dat het, dag na dag, beter gaat. Echt waar. Ook voor jou gaat de zon weer schijnen. Zo, huisje opgeruimd, bammetje gegeten, honden uitgelaten, buro afgestoft, aan't werk dan maar he.... Doeidoei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Goedemiddag! Iedereen gefeliciteerd met hun mijlpaal! Vandaag lichtelijk depressief opgestaan. Normaal nooit last van, maar vandaag.... Ben ook opgestaan met de gedachten om me vandaag maar te bezuipen. Maar ik neem de eerste niet.... Hoop ik... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Hoi Madeleine, wat was je motivatie om te stoppen ook alweer? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Originally posted by: CocoHoi Madeleine,wat was je motivatie om te stoppen ook alweer?quote> Dat is een goede. Helder zijn, iets van mijn leven maken en gelukkig worden met wie ik ben, zonder dat daar drank aan te pas komt. Maar dat vergeet ik zo snel weer als ik een slechte bui heb. Ik heb zo'n stemmetje in mijn hoofd zitten die de hele wereld vervloekt en denkt, wat zou het ook? Eigenlijk is het een zielig stemmetje. Kirky; Zo is het natuurlijk ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Originally posted by: bolletje Originally posted by: TeveelIk heb trouwens een ban gehad voor een 2e account terwijl ik echt nooit een 2e account heb aangemaakt...quote> Dat lijkt me helemaal erg zeg. Ik zou er heel moeilijk tegen kunnen als ik vals beschuldigd wordt van iets dat ik niet gedaan heb. Oei wat zou ik daar moeite mee hebben.quote> Vals beschuldigd is denk ik te groot Bolletje, laten we het maar op een kromme volt of zo houden.Denk niet dat Tactive bewust mensen gaat pesten of bannen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 heeeeel zieluugggg Madeleine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LadyN Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 @Madeleine, sterkte vandaag! Die weekeinden kunnen lastig zijn he, maar elke overwinning zal je steeds beter laten voelen. Voor mij helpt het om stil te staan bij waarom ik wil drinken. Probeer ik iets te vermijden? Wil ik het echt wel of is het de gewoonte? Het zijn lastige dagen waar je soms voornamelijk met drank bezig bent, maar elke lastige dag heeft ook een einde. Gun het je van harte dat je nuchter in je bed beland vanavond. Zet m op meid! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 @LadyN Elke stoppoging eindigde op zaterdag, de afgelopen drie jaar. Ik heb dus nog nooit niet gedronken op zaterdag. Dit zal dus de eerste moeten zijn. En dat vind ik wel eng. Ik heb de laatste tijd, nadat ik me aangemeld heb voor hulp, nagedacht waarom ik eigenlijk drink. Het is natuurlijk om gevoelens te verdoezelen, maar ook omdat ik me simpelweg verveel en alleen voel. Dan is vriend de fles er om de nare gevoelens weg te nemen. Mijn alleenzaamheid weg te drinken. Op dit moment heb ik één doel. En dat is stralen tijdens een oud en nieuw party. Dat kan ik niet als ik nu doordrink. Want met wallen en donkere kringen onder de ogen, is het niet bepaald stralen. Ik moet doorzetten, ik wil doorzetten, maar soms voel ik me zo zielig. En dat werd door vannacht versterkt. Een vriend is al maanden boos op me, zelfs nadat ik meerdere keren mijn excuses heb aangeboden. Vannacht eiste hij er nog één (via telefoon). Ik blijf niet bezig. Nu vraag ik me af of ik daar wel goed aan heb gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Stoppen met drinken is niet alleen het laten staan van de alcohol maar ook je leven anders invullen waardoor de behoefte naar alcohol naar de achtergrond gaat, andere "gewoontes" maken, zoiets.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 het patroon doorbreken, een doel hebben eenzaamheid is naar maar niemand raakt er van af door er niets mee te doen Ik zal toch iets moeten ondernemen als ik niet alleen thuis wil zijn of dingen niet alleen wil doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Ik hoef geen groot doel(en) te hebben ook kleine doelen zijn oke stapje voor stapje dag voor dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Dat is ook, Coco. Ik zit nu dan ook echt in zo'n zielige modus. Daar moet ik even doorheen/uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Madelein, de eerste weken hield ik me bezig met lijstjes te maken van wat ik graag doe, of denk graag te doen. Was boeiend, soms moeilijk omdat ik dat helemaal niet meer wist. Buiten in mijn eentje zitten drinken, had ik weinig met mezelf bezig geweest blijkbaar, zodat ik zelfs niet meer wist wat ik nu in feite weeral leuk vond! Ondertussen blijft mijn lijstje groeien en mijn tijd krimpen! Verveling? Waar? Soms wel luiheid, maar dat is toegestane verveling ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Madeleine, je bent aan je 3e dag bezig ik weet nog goed hoe moeilijk ik het vond hoor vond mezelf geweldig zielig ook had de gelegenheid om mezelf thuis ziek te voelen dat was mooi meegenomen zoals een flinke griep heb ik het gezien en er de tijd voor genomen de eerste afkickverschijnselen te doorstaan een verslaving die ik jarenlang in stand hield kon ik niet in een paar weken ongedaan maken het is hard werken en iedereen gaat hierin zijn eigen weg de een stopt en blijft gestopt of houdt zijn gebruik onder controle en de ander doet het met vallen en opstaan maar wel met hetzelfde doel, adb worden/zijn en dat wil jij toch? adb zijn? er is geen weg omheen, alleen er doorheen mooier kan ik het niet maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Ik ben van mezelf erg verlegen en heel erg rustig. Toen ik jaren geleden, met een goede vriend, in de kroeg hing, en zelf netjes aan de cola light was (was op dieet), zei de goede vriend tegen mij:"Neem aub een biertje, want je bent ronduit saai'. Ik geloof dan ook al jaren dat ik veel leuker ben met, dan zonder. Slecht hè. Hij zal vast hebben bedoeld dat ik gezelliger ben met één biertje op, niet dat ik me moest bezuipen tot het punt waar een black-out ontstaat. Maar op de één of andere manier heb ik dat altijd onthouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Kirky werk ze, ik heb gisteren gelezen wat je gaat doen vandaag, mooi geniet er ook een beetje van. want wel een lange dag ja tot 01.00. Tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LadyN Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 @Madeleine: Vandaag is dus een hele speciale voor je! Ik ken dat, mijn 2 trouwste vrienden zijn Herr Davidoff (mijn sigaretjes) en Signor Martini... Wat er ook aan de hand is, ze staan altijd voor me klaar. Een destructieve vriendschap, die me op den duur voornamelijk ellende bezorgde. Al is het uiteindelijk mijn eigen keuze geweest om daar in door te gaan. Misschien kun je de toestanden met die vriend even laten voor wat het is. Vind het zelf wat ver gaan om steeds excuses te moeten maken, dat afdwingen heeft volgens mij ook totaal geen zin. Geef hem de ruimte om boos te zijn, maar denk ook aan jezelf. Zulke nachtelijke gesprekken maken het erg moeilijk om vol te houden. Het is aan hem om jouw excuses te aanvaarden, misschien heeft hij daar wat meer tijd voor nodig. Kies voor jezelf meid, hoe moeilijk dat ook is. Je kunt niet alles tegelijkertijd aanpakken en oplossen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Coco, wat is ADB? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 alcohol de baas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Adam, have a nice day, again ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Ik zie nu pas dat mijn aanmeldingsdag op jullie verjaardag was :D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 6 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2012 Adam en Jane van harte, ik wens jullie beide een hele fijne verjaardag toe. :beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer::beer: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden