Diesel Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 teatree olie is ook erg goed en zacht en helend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Hannah denk dat er vast wel vulkanies zwavel verkocht wordt, tjah ik nam altijd mee van java Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Haha Kirk, die ga ik onthouden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Dagpact: Aicha Albert Lytse Hanneke Apple Serra Will Wijfie Travel FF aanmelden, val straks nog wel binnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Vergeet geen stoelen uit je bus te halen Kirky staat zo knullig als je dat ter plekke nog moet doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Ik blijf ook maar hangen... En dat is niet de bedoeling. Hup, aan de slag. Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Meiske hoi, Las dat jij ook een keer zo'n akkefietje had. Verders vind ik het mooi dat het scheepje nog steeds de golven weerstaat. Je bent een toppert van een stoppert! Ook jij had zo je gedoe, maar je hield vol. Keigoe!! Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Hai soothe Jaja alles oke hier al heb ik het ook soms wel een beetje moeilijk hoor soms van die triggers maar gaat over gelukkig wel:D Maar dat ik het had is al wel 3 jaar geleden hoor was net 8 a 9 maanden van de alco af man en zoon lagen in een deuk toen Maar we houden vol ikke wel het leven is er zeker niet leuker op geworden maar wel veel handelbaarder Lieve groet van mij:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Hoi, even weer thuis. Even hondje aandacht geven. Weinig kunnen lezen. Moet zo weer er vandoor voor een volgende sessie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 middag!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Ook een hele goede middag voor all:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 mm..stilletjes hier. ga maar weer boven m'n pan hangen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 voor de noordelingen onder ons en vooral uit groningen Ik heb vandaag stamppot koolraap met stroop op het menu staan, en nu heb ik me laten zeggen dat het een oud gronings eten is . wie weet hier meer van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Dus geen Gronningers hiero jammer want de kruutmoes is net zo gelders hiero als de stamp met koolraap dacht ik Oke misschien lees ik het hier nog wel Alvast bedankt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Meiske; Ik ken het wel, maar heb het (gelukkig) nog nooit gegeten. Mijn ouders waren geen Koolraap fan. Ik wel, maar dan niet in een stamppot, maar met heerlijk sausje. Ik ben inmiddels weer terug van een lange wandeling. Inmiddels heb ik de creme en heb ik me, voor vier euro extra, ook nog even getrakteerd op een paar heerlijke sloffen. Mijn olifantensloffen stinken zo na twee jaar, dat het tijd werd om ze te vervangen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 nops...westfries hier... met een pan snert in de maak..;-)) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 ik hou wel heel erg van koolraap, maar dan met een kaassaus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rose Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Hallo Meiske, Stamppot koolraap met stroop is een gronings lenterecept! Ik ben geen groningse maar heb wel groningse schoonouders. Ik heb het niet gegeten maar het lijkt me niet zo lekker. Ik ben een gelderse maar kruudmoes vind ik afschuwelijk. Het stinkt tijdens het koken al zo erg!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 wat is kruudmoes? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rose Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 kruudmoes is een zomers gerecht voor de hooitijd. Je eet het koud. Het wordt gemaakt van gort, karnemelk, spek, worst en kruiden. In sommige streken doen ze er rozijnen en stroop door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Originally posted by: Leniewat is kruudmoes?quote> Kruudmoes of kruutmoes is een oud Gelders en Overijssels gerecht van gort, karnemelk, spek, rookworst, rozijnen en veel verse kruiden. Veelgebruikte kruiden zijn kervel, peterselie, selderie, venkelgroen of dille, kruizemunt en zuring. Het gerecht was bedoeld als stevige en voedende pap voor de werkers op het land. Tegenwoordig wordt dit gerecht zelden gegeten. Kruudmoes kan zowel warm, lauw als koud gegeten worden. Bron Wiki.Lijkt me ontzettend niet lekker. Hier vanavond stamppot Zuurkool met spekjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 oeps olifantsloffen nog nooit van gehoord zit hier met een glimlach en ja kruudmoes is erg lekker vind ik dan en je moet het koud eten maar ik ga gestadig door hoor met mijn stamp koolraap en stroop wel de echte hè vind he took nog lekker smaken wel met gebakken spekkie`s erdoor:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Kijken of dit werkt.... Olifantensloffen: http://www.scapino.nl/data/pro.../IX/IX-166-6455-04.jpg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden