Spring naar bijdragen

Zondag 04-11-2012

MarcelK1970

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 355
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De vrouwen waar ik het net over had (AA) kwamen vaak uit op compensatiedwang omdat ze vonden door hun drankgelagen de kids in de steek te hebben gelaten...vraag me af of de dames hier dat (al) kunnen bevestigen.

Heb jij kinderen Von? Ik weet het, moet jullie allemaal nog leren kennen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog effe een hug voor Rudy, fantastisch nieuws man!

Kirky, weer een beetje bijgetrokken?...uhm, is pas van toepassing als je weer onder ons bent natuurlijk;)

@Lenie: laat je nog wat horen vandaag?

@ ...alle mensen die het gisteren moeilijk hebben gehad met drank, idem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, de koffie staat voor jullie neus heren, zelf maar even melk en suiker in mikken hoor.

Normaal gesproken zorgt Igor voor de broodjes en zo, maar heb de overn aan staan om broodjes af te bakken, dus ik mik er wel een paar extra in voor jullie, wel zelf beleggen, en voor uitsmijters heb ik geen tijd vanmorgen, jammer de bammer dus.

En wat betreft kinders Har, ja, ik heb twee heerlijke meiden die allebei al een aardig poosje op zichzelf wonen.

En ik heb gelukkig geen schuldgevoelens hun kant uit wat betreft drank.

Ik heb sowieso nooit overdag gedronken.

En van wat ik 's avonds naar binnen werkte hebben de kinderen volgens mij geen nadelige gevolgen ondervonden.

In een hoop verhalen die ik hier in de loop van de tijd heb gelezen herken ik mezelf ook absoluut niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, drinken maakt alleen Apple.

Waar ik vooral van schrok is het feit dat ik mezelf ook een enorme looser vond toen ik nog dronk.

Iedere dag weer dat enorme schuldgevoel en iedere dag weer tegen jezelf zeggen, stop nu eens eikel.

En dan toch weer steeds terug naar die drank, iedere avond weer.

Maar ik wil het vergeten, ik wil mezelf niet meer schuldig voelen, ik ben opgestaan en begonnen aan een nieuw leven.

Ik kan me nog jaren schuldig blijven voelen maar dat maakt het allemaal niet beter of laat de jaren ervoor niet verdwijnen.

zoals ik het op het jaarpackt ook al zei, 28-08-2012 is mijn nieuwe verjaardag.

Mijn leven is op die dag opnieuw begonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar effe over mijzelf...ben ongeduldig, Yvonne :clock:;)

Zit nu voor het eerst van mijn leven bijna 4 maanden happy te wezen (bipolair, hypomane fase). Beschouw het als een klein wonder.

Laatste 2 jaar was het 7 weken op, 5 weken af..continu precies hetzelfde ritme...over leven van dag tot dag gesproken...heb het wel moeten leren.

Geen verwachtingen maar leven met de dag...is ook op een depressie van toepassing voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Yvonne
Har toch, ongeduldig manneke, de beker staat voor je neus!!!
En ik moet tussendoor ook aan de slag hier, heb een berg broodjes die straks klaar moet hebben..

Apple ook goedemorgen, en uiteraard voor jou ook een bak koffie...quote>

Meid, je gaat goehoed! Broodjes is ook goed, bedank!
Fijn dat je het goed het met je dochters :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har toch, ongeduldig manneke, de beker staat voor je neus!!!
En ik moet tussendoor ook aan de slag hier, heb een berg broodjes die straks klaar moet hebben..

Apple ook goedemorgen, en uiteraard voor jou ook een bak koffie...quote>

LOL Vonn laat je nie op je kop zitten hoor ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat moet heerlijk zijn Har.
En heeft dat ook te maken met het niet drinken?
Dat hypomane is dan zeker een lichte vorm van hypomaan zijn?
Anders lijkt het me voor jouw partner bijna niet vol te houden toch?quote>

Een lichte vorm ja en het heeft niets met drinken te maken...is er niet uit ontstaan.
Ben ermee geboren, alleen heeft het zoals gezegd de afgelopen 2 jaar die vorm gekregen.

Mijn lief en ik hebben beide ons pakkie aan en passen wonderwel bij elkaar.
De oudgedienden hier weten dat ik me nogal van de ene in de andere relatie gestort heb; het zijn wel lange relaties geweest die niet écht konden standhouden omdat broeder drank zich altijd weer opdrong.

Met N. heb ik een 24-7 relatie, al wisselen we van flat. De eerste 24-7 van mijn leven! Kan me eindelijk écht comitten, want de liefde wordt niet meer verstoord.
De 2 andere relaties hebben 22 en 7 jaar geduurd en zijn nu vriendschappen geworden...op gezonde afstand, maar toch betrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Apple, ja dat kan allemaal wat kopzorgen geven en malende nachten wakker liggen.

Maar je pakt het goed op zo meiz, dus het is het waard, tuurlijk kan je dat nooit helemaal achter je laten, maar je kan de rest idd aanpakken en er van gaan genieten, nog een bakkie dan? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...