Spring naar bijdragen

Dinsdag 13 november

Har

Aanbevolen berichten

Chips, moet ik alweer de koffie zetten...gaap..ptooooeeet (snuit de neus) ...prfftbwap..(laat een scheet) :$

Pjwwwii :moon: :moon: :moon:..zo, de radio staat aan..Arrow Jazz.

Brrrwwwauw (het Senseoapparaat)...hé,hé...krieschhh(de aangeschoven stoel)...plof, ik zit.

Nou kom maar op gefrummelden..schuif aan, en let maar niet op mij hoor...kan zijn dat je geen zin hebt om te kletsen; tis nog zo vroeg.

Pak een bakkie ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 321
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hee Adam, je hebt je gisteren niet afgemeld op het dagpact. Nog contact gehad met Haddock?

Hoe is het met je, laat je iets weten?

Er is gisteren over veel issues geschreven..écht een interessante draad weer, mooi om te lezen de ondersteuning die er is :present:

Ga eerst effe de krant lezen en daarna peinzen waarover te schrijven, waarop te reageren..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal ff wat over mijn dag gisteren vertellen.

Na 6 weken wachten bericht gehad dat ik mijn intake begint op 13-12 (intake MD).

Mooi, kan dus aan de slag.

Heb al heel wat info ingeleverd over mijzelf...aardig wat op papier gezet de laatste 1 1/2 jaar.

Hou een dagboek bij, waarin staat hoe ik omga met depressie en manie.

Nou ja, dagboek, het is meer een overzicht wat ik elke dag bijhoud..geeft me houvast en ik kan precies terugvinden hoe ik gereageerd heb op bepaalde situaties; wat ik gedaan heb op een dag; hoe ik geslapen heb en hoelang; de mate van assertiviteit/alertheid/emoties/hoe ik me mentaal en fysiek voel/evt. stressfact./eetlust/hoe vaak ik mijn ontspanningsoef. heb gedaan en ik laat ruimte om zo nodig bijzonderheden toe te lichten.

Mijn eigen life-chard. Aan tijd kost me dat maar 5 minuten doorgaans en ik heb er veel aan om dat allemaal te registreren.

Leef met uitersten dus het is goed om daar een rode draad in te ontdekken.

Heb er verschillende gevonden wat samenhang betreft.

Trouwens heel bijzonder dat ik nu al vanaf 10-7 in een hypomane fase zit...dat is 4 maanden! De langste periode in mijn leven dat ik me goed voel...stabiel ben, actief ben en een goed humeur heb..fantastisch! De afgelopen 2 jaar is dat maar rond de 7 weken geweest.

Ben er erg blij mee ook al biedt het geen garanties voor de toekomst. De depressie kan zomaar weer toeslaan, hoeft geen aanleiding voor te zijn..zijn zuiver de stoffies in de hersenen die dan van + naar - gaan.

Die omslag duurt bij mij meestal maar 2 dagen, hooguit 3.

Als jullie interesse hebben kan ik dat overzicht (blanco) hier plaatsen...lijkt me, dat als je met herstel bezig bent van alcohol, je er ook wat aan kunt hebben.

Enfin, gisterenavond naar een voorlichtingsavond geweest van het GGZE. Ze geven voorlichting over de stoornis van mijn lief waarbij ook de partner betrokken wordt.

Goed initiatief..voor hun nog in de testfase, dus ze zijn blij met de reacties die wij erop geven.

Voor haar gaat dit vooraf aan de therapie die ze gaat krijgen.

Verder gisteren nieuws gehad over iemand van de groep MD, die er donderdagavond weer bij is.

Gelukkig! Heeft een flinke terugval gehad met alcohol.

Zo zie je, het ligt erg dicht bij elkaar, verslaving en stoornis.

Verder mijn werk gedaan. Ik verbaas me erover dat ik steeds meer energie krijg, heeft natuurlijk te maken met de lange periode waarin ik me nu al goed voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker Igor...de echte muesli :Disgust; of de cruesli?

Vezels zijn belangrijk idd.

Wat vitamines betreft heb ik lang na mijn stop thiamine geslikt...voor de aangetaste hersencellen en vitamine B forte. Daarnaast Omega 3, helpt bij depressies en vitamine C hoge dosering omdat ik nog aardig wat wegpafte.

Rook nu pijp, inhaleer niet meer (nou ja, een beetje)...hooguit 3 pijpjes per dag. Reuk terug, smaak terug en nauwelijks belasting voor de longen. Bevalt me een stuk beter.

Neem nu een mix van vitamines...van alles een beetje. Na jaren B in hoge dosering, ben ik gestopt. Teveel is ook niet goed, B hoopt zich op in de lever.

aanvulling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morguh,

Ik heb net twee sneetjes brood een groot glas melk op en zit nu ook aan de koffie. Vanacht slecht geslapen, ik voel me verrot. Ik begin vandaag met waar ik gister mee geeindigd ben, droog, en ga dit vandaag ook gewoon volhouden.

Succes allemaal en voor diegene dit gaat werken, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

De Bali koffie heb ik deze morgen al gehad, prima koffie alleen het onderste laagje prut laten staan. Daarbij zijn jullie in het voordeel met Senseo koffie.

Als jullie het ontbijt achter de kiezen hebben heb ik de lunch achter achter de kiezen, dit keer Gadoo Gadoo met Nasi Putih.

Har geniet van deze fase van je MD, ik heb het zelf ook en is redelijk stabiel met het gebruik van Lithium Carbonaat (Camcolit) en Sertraline (o.a. Zoloft in Nederland).

Iedereen een droge dag gewenst, werk ze dan ga ik even zwemmen.

Romualdus

Bali Indonesië

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...