Spring naar bijdragen

Nieuwe toekomst

octavia

Aanbevolen berichten

Aangezien ik voor mijn werk twee à drie dagen per week ver moet rijden en vroeg moet beginnen blijf ik overnachten.

Normaal gesproken ga ik dan vanuit mijn werk naar mijn hotel en drink eerst een paar stevige glazen bier. Als ik dan nog honger heb ga ik de stad in om wat te eten. Uiteraard onder het genot van een paar glazen bier (vooraf) en wijn bij het eten.

Thuis is mijn drinkgewoonte niet veel anders.

Omdat het allemaal belachelijke vormen aangenomen heeft, heb ik hulp bij Tactus gezocht.

Na enkele goede gesprekken is besloten tot een week librium en daarnaast refusal. Ook ga ik een tiental groepsgesprekken volgen. De medicatie heb ik helaas nog niet. Een jaar of vijftien geleden ben ik al eens eerder gestopt m.b.v. AA maar ben na ongeveer twee jaar weer teruggevallen.

Vandaag zou ik uit eten gaan met collega's maar omdat er eentje ziek was is het uitgesteld tot volgende week woensdag.

Dus ik ben maar naar mijn hotel gegaan, NIET naar de bar maar naar mimn kamer en heb een bkikje alcoholvrij bier uit mijn reistas gepakt.

Daarna de stad in gewandeld en bij een Chinees restaurant waar ik vaker kom, naar binnen gegaan.

Een meisje van de bediening vroeg mij als eerste: en, meneer, weer zo'n lekker Chinees biertje?

Klonk weer verleidelijk maar toch maar voor een malt bier gegaan.

Ik voel me nog steeds erg moe, lichamelijk en geestelijk, opgejaagd en onrustig. Ook veel dorst de hele dag.

Ook heb ik veel last van trillende handen, ik durf in de lunchpauze op mijn werk geen soep te eten omdat dat trillen dan erg opvalt.

Vanmorgen ben ik rond vijf uur opgestaan en ben nu dus ook behoorlijk moe. Een kopje koffie gaat er zo nog in en dan slapen en niet duf en met een kater wakker worden maar lekker fris.

Het valt niet mee maar dat zal bekend zijn. Toch moet ik het volhouden.

Welterusten allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Octavia,

Wat goed dat je weer bent begonnen te stoppen.

Het is niet makkelijk, dat weet ik en ieder ander hier, maar, de kop is er af!

Zelf ben ik ook weer opnieuw gestopt. Het is moeilijk, maar de frissere dagen, rustigere emoties en energie nemen al snel weer toe. Om vooral het zelfvertrouwen dat beetje bij beetje weer terug komt niet te onderschatten.

Maar goed, je bent al eerder gestopt. Dus ook jij weet dat.

Je hebt nu jou bericht geplaatst bij Ditjes en datjes. Je kunt je voorstellen bij "Wie is wie".

Wilde je toch even hee lveel sterkte en kracht toe wensen de komende dagen! Voor je het weet voel je je stukken beter. En trots!

Nova

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...