Spring naar bijdragen

maandag 26 nov. 2012


Diesel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: huttula
En...nu is het pak leeg?
quote>


Oh neen, 'k heb er nog niet eens aangezeten! 'k zit te denken om 't om de dag te eten. Een bescheiden kommetje per keer.

Wat een zelftucht! Als 'k dat nou ook eens had gedaan met de biertjes...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gwen: Yeah! Ik ben erge voorstander van goede vetten. En eet ze ook ruim! Zooo goed voor je lijf!

Waar kook, bak, braad en dress jij mee?

@Huttula, ja, vloeibare vetten. Reclamespeak. Gaat nergens over. Je moet de echte vetten hebben. En er niet op bezuinigen.

Veel en vers. Ook in je soepen: zelf trekken van mergpijpen en desnoods afvalvlees van de Halalslager. (Oh, ja, deze straks ook op ander draadje zetten.) Echte vetten!

En nee, eten hoeft geen andere verslaving te zijn als je de verslavende componenten uit je voeding laat.

Afgezien van de emotionele en psychische aspecten die ermee verbonden zijn. Die zijn er ook. Mijn ervaring is dat hoe meer je verslavende componenten uit je dagelijkse voedingspatroon weet te weren, hoe makkelijker het wordt om ook andere verslavingen te weerstaan.

Zo was er recentelijk een onderzoek dat aantoont dat 'light'-producten dikmakers zijn.

Dus, nee, geen mager of halfvol voor mij. Maar VOL: de boter, de melk, de yoghurt... en met dat alles is prima de trek tegen zoet te weerstaan.

En als ik die wel heb, dan eet ik gedroogde abrikozen (goed voor hart en bloeddruk), chocolade (idem), maar dat vind ik persoonlijk te zoet. Een bepaald merk chocolademousse kan me redelijk redden, en dan doe ik met een beker een dag of vier. (Klinkt Duits, begint met een A, eindigt op een F.)

Dus, als je van afhankelijkheid af wilt (en ik gebruik nu bewust niet het woord 'verslaving') dan kun je net zo goed je voedingspatroon op de schop nemen.

Sterker nog, hoe meer je bewust eet, hoe minder de verslavingsindustrie vat op je heeft.

Want laten we wel wezen: we leven in een samenleving waarin producenten ons als consumenten afhankelijk willen maken van hun praatjes en producten en hun omzet. (Nog een reden voor mij om geen t.v. te kijken.)

Nu nog van het roken af. Tsss. Ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: wervelwind

@Gwen: Yeah! Ik ben erge voorstander van goede vetten. En eet ze ook ruim! Zooo goed voor je lijf!
Waar kook, bak, braad en dress jij mee?
@Huttula, ja, vloeibare vetten. Reclamespeak. Gaat nergens over. Je moet de echte vetten hebben. En er niet op bezuinigen.
Veel en vers. Ook in je soepen: zelf trekken van mergpijpen en desnoods afvalvlees van de Halalslager. (Oh, ja, deze straks ook op ander draadje zetten.) Echte vetten!

En nee, eten hoeft geen andere verslaving te zijn als je de verslavende componenten uit je voeding laat.

Afgezien van de emotionele en psychische aspecten die ermee verbonden zijn. Die zijn er ook. Mijn ervaring is dat hoe meer je verslavende componenten uit je dagelijkse voedingspatroon weet te weren, hoe makkelijker het wordt om ook andere verslavingen te weerstaan.

Zo was er recentelijk een onderzoek dat aantoont dat 'light'-producten dikmakers zijn.

Dus, nee, geen mager of halfvol voor mij. Maar VOL: de boter, de melk, de yoghurt... en met dat alles is prima de trek tegen zoet te weerstaan.
En als ik die wel heb, dan eet ik gedroogde abrikozen (goed voor hart en bloeddruk), chocolade (idem), maar dat vind ik persoonlijk te zoet. Een bepaald merk chocolademousse kan me redelijk redden, en dan doe ik met een beker een dag of vier. (Klinkt Duits, begint met een A, eindigt op een F.)

Dus, als je van afhankelijkheid af wilt (en ik gebruik nu bewust niet het woord 'verslaving') dan kun je net zo goed je voedingspatroon op de schop nemen.

Sterker nog, hoe meer je bewust eet, hoe minder de verslavingsindustrie vat op je heeft.

Want laten we wel wezen: we leven in een samenleving waarin producenten ons als consumenten afhankelijk willen maken van hun praatjes en producten en hun omzet. (Nog een reden voor mij om geen t.v. te kijken.)

Nu nog van het roken af. Tsss. Ja.





quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: wervelwind

@Gwen: Yeah! Ik ben erge voorstander van goede vetten. En eet ze ook ruim! Zooo goed voor je lijf!
Waar kook, bak, braad en dress jij mee?
@Huttula, ja, vloeibare vetten. Reclamespeak. Gaat nergens over. Je moet de echte vetten hebben. En er niet op bezuinigen.
Veel en vers. Ook in je soepen: zelf trekken van mergpijpen en desnoods afvalvlees van de Halalslager. (Oh, ja, deze straks ook op ander draadje zetten.) Echte vetten!

En nee, eten hoeft geen andere verslaving te zijn als je de verslavende componenten uit je voeding laat.

Afgezien van de emotionele en psychische aspecten die ermee verbonden zijn. Die zijn er ook. Mijn ervaring is dat hoe meer je verslavende componenten uit je dagelijkse voedingspatroon weet te weren, hoe makkelijker het wordt om ook andere verslavingen te weerstaan.

Zo was er recentelijk een onderzoek dat aantoont dat 'light'-producten dikmakers zijn.

Dus, nee, geen mager of halfvol voor mij. Maar VOL: de boter, de melk, de yoghurt... en met dat alles is prima de trek tegen zoet te weerstaan.
En als ik die wel heb, dan eet ik gedroogde abrikozen (goed voor hart en bloeddruk), chocolade (idem), maar dat vind ik persoonlijk te zoet. Een bepaald merk chocolademousse kan me redelijk redden, en dan doe ik met een beker een dag of vier. (Klinkt Duits, begint met een A, eindigt op een F.)

Dus, als je van afhankelijkheid af wilt (en ik gebruik nu bewust niet het woord 'verslaving') dan kun je net zo goed je voedingspatroon op de schop nemen.

Sterker nog, hoe meer je bewust eet, hoe minder de verslavingsindustrie vat op je heeft.

Want laten we wel wezen: we leven in een samenleving waarin producenten ons als consumenten afhankelijk willen maken van hun praatjes en producten en hun omzet. (Nog een reden voor mij om geen t.v. te kijken.)

Nu nog van het roken af. Tsss. Ja.





quote>


Ben helemaal met je eens
Die voeding ben ik nu ook mee bezig...wat is nu goed en niet

al die lightproducten ...is niet voor niks dat er veel voedings suppementen te koop zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees over voeding

Ik mag jullie het boek 'Hamburgers in het paradijs'

van Louise Fresco aanraden

ben het aan het lezen

dikke pil

over voeding door de eeuwen heen enz.

Zeer lezenswaardig

Zag haar bij P&W ooit

en wist meteen dat ik dat boek moest lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: wervelwind


Het klinkt nu allemaal alsof ik het zo goed weet, maar dat is niet zo.
Ikl merk wat gaat en wat niet gaat. Ik kan de voeding goed.
Maar de alcohol en het roken, daar ben ik nog maar een beginnertje.


Slaap wel!
quote>


gezonde voeding is al heel belangrijk begin..
want die andere 2 passen daar niet echt goed bij
dus geen slecht begin,,zou ik zeggen




Link naar opmerking
Deel via andere websites

eh lezing? nee gemist

jammer

was ik zeker heen geweest

als ik het had geweten

haar analyse over de voedselindustrie

is zeer scherp

kijk nu ook al heel anders naar voedselreclames bv.

let sowieso goed op voeding

bak bij voorkeur om de zoveel tijd

mn eigen brood

zo'n verschil met die kleffe hap

uit de winkel

en verder geen al te sterk bewerkt voedsel

hoe dichter bij de bron hoe beter

neemt niet weg dat

ik soms toch een

half:$ pak koekjes bij de koffie

wegwerk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

neem alleen de supermarkt,inrichting,tv,magazines,benzinepompen..alles word erop ingespeeld dat het wat met onze hersens doet

Doordat er zoveel keus is neem je al extra mee..omdat het hoofd niet kan kiezen

Oh ik heb melk nodig..dan moet ik eerst langs de koekjes en ja hoor het hoofd ziet ook weer wat

Echt overal is over na gedacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o voor wervel nog even

heb een t*ring hekel aan reclames

maar snap nu hoe sommige reclames in elkaar zitten

ik kijk el eens als ik te laat ben met zappen

of anderszins

ook door het lezen van het boek

'De vrije wil bestaat niet'

van Victor Lamme

Staat in wat jij beschrijft Huttula

Nu ga ik echt ^*^%

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: wervelwind

Want laten we wel wezen: we leven in een samenleving waarin producenten ons als consumenten afhankelijk willen maken van hun praatjes en producten en hun omzet.


quote>


Hahaha, dan ben ik op de autopiloot altijd al goed bezig
Heb margarine nooit vertrouwd, kunstmatig. Boter moet ik hebben.
Koop alle zuivel altijd vol, half leeg gooien en water erbij doen kank zelf wel, zei ik dan tegen 't meissie.
Soep wordt hier gewoon getrokken van mergpijpjes en vlees idd, grote pannen, porties in de vriezer.

Bij de dagelijkse maaltijd komt er echter nog wel 's 'n bouillonblokje.

De smokkelaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...