octavia Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Ja hoor, als alles een beetje meezit, en daar ga ik vanuit, heb ik op 12-12-12 een maand niet meer gedronken. Ongeveer twintig jaar geleden heb ik een aantal jaren ook niet meer gedronken maar ben daarna toch weer de fout ingegaan. Er zijn nu veel moeilijke momenten geweest en er zullen er nog veel volgen. Ik heb me echt voorgenomen om er nu voorgoed mee te stoppen. Minderen is helaas geen optie want de rem ontbreekt bij mij. Gelukkig worden de depressieve gevoelens steeds minder. Het drinken roept deze gevoelens vaak bij mij op. Er zijn wel meer prettige bijkomstighedenen bij het stoppen zoals 's-morgens geen vieze smaak en weer weten wat je de vorige avond gedaan hebt. Ook heb ik het gevoel dat de communicatie met mijn vrouw beter verloopt. Ze steunt me ook maar is niet al te enthousiast gezien mijn vorige mislukking en na de vele loze beloftes. Ik houd de positieve kanten van het stoppen goed in de gaten en op die manier is het minder moeilijk vol te houden. De refusal slik ik voor de zekerheid toch maar dagelijks omdat vaak het gevoel bij me opkomt dat na vier weken een glaasje toch best wel weer mag. Vandaag ook weer een heel prettig gesprek gehad bij Tactus. Heel fijn dat er mensen zijn die begrijpen dat stoppen met drinken niet zo eenvoudig is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moes Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Op 12-12-2012 een maand niet meer gedronken... ik hoop het ooit te halen. Je bent een voorbeeld voor mij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 11 december 2012 Rapport Share Geplaatst 11 december 2012 hoi,hoi, een glaasje na vier weken? Niet doen hoor! Je kunt je natuurlijk wel belonen want DAT heb je zeker VERDIEND! lekker warm bad? patatje? wat werkt voor jou? Iig gefeliciteerd van mij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden