lidia Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Smikkie ik weet zeker dat jij van het leven houdt, als ik zie hoe je steeds weer opveert. Bovendien, het werk dat jij doet zou je niet kunnen opbrengen als je niet van mensen hield en respect voor het leven had. Je bent echt op de goede weg en sneller dan je zelf in de gaten hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Jen, begrijp je, ik heb dat ook, maar het is niet iets dat je zomaar eens even te berde brengt in een gesprek. Ben er zeker van dat veel mensen dat hebben. Wat betreft testament en wilsbeschikking (levenstestament): ik heb dan wel 4 zonen, maar daar niets van te verwachten en 2 jaar geleden, eigenlijk mede dank zij dit forum, heb ik besloten een testament en levenstestament op te laten stellen. Ik had het geluk dat iemand dat aanbood. Het is namelijk wel een hele verantwoording voor zo iemand. Dus dat heb ik gedaan, met nog een reserve persoon ook. Het kostte totaal € 800, maar gaf mij wel geestelijke rust. Dat is meer waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 En is zo'n levenstestament erg sluitend? Herinner me dat het hier in België met Hugo Claus heel wat voeten in de aarde had. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Vorig jaar heb ik de kerst en oud-nieuw alleen en zonder een druppel doorgebracht, want anders ga je je zielig voelen. Was best trots daarop. Maar dit jaar ging het niet roken voor. Vandaag 2 weken!!!! Mijn cadeau aan mezelf. Maar met mijn verjaardag waren er 16 mensen, ik was het zat om op mijn kinder en kleinkinderen te wachten. De laatste tijd heb ik mijn uiterste beste gedaan iets in de relaties te herstellen. Gaat zeer, zeer traag, maar vanavond belde een zoon die vroeg of ik morgen thuis was. Tja..... Vroeger vluchtte ik altijd naar het buitenland, maar de laatste 3 jaar ben ik gewoon thuis. Hoewel niet van harte. Hij komt morgenmiddag met 1 of 2 dochtertjes en vriendin en overgebleven hapjes. Moet daarna de zaak weer opengooien, zoals hij zei. Ben daar wel blij mee, dat hij zich herinnert dat ik jarig ben. Verder komen er nog wat vrienden, of niet. Dit jaar laat ik het maar even komen zoals het komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Jen, in Nederland zijn er 3 varianten op en ik heb de meest vergaande gekozen. Maar euthanasie is een totaal ander verhaal, ook in Nederland niet makkelijk te verkrijgen. Daar is wel een vereniging voor, maar het probleem is de wet. Jij bent nog jong, verdiep je er eerst eens in en dingen veranderen heel snel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Toen ik in Egypte van het vliegveld naar het hotel in Caïro werd gereden, was dat zo'n traumatische ervaring (donker) dat ik een paar nachten later daar een nachtmerrie van heb gehad en iedereen wakker heb geschreeuwd. De auto waarin ik zat kwam onder een vrachtwagen terecht en ik wist dat dit het einde van mijn leven was. Maar toen ik dat besefte, accepteerde ik het ook en kwam er een grote rust over me. Dus ik hoop dat het zo in het echt ook zal zijn. Aanvaarding: dit was het dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 27 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Goedenavond nog even, kan niet slapen. smik lieve jongen, je moet me geen woorden in de mond gaan leggen. Ik heb het nooit over triggeren/iriteren gehad, laat staan dat ik namen heb genoemd. Als je de tijd had genomen om alles te lezen dan was ik degene die de minderaars juist verdedigde. Wat ik wel heb gezegd is dit: Waar ik niet zo goed tegen kan zijn miepers die de godganse dag roepen dat ze stoppen maar iedere dag toch weer drinken. Dat anderen daar een aanleiding in vonden om er namen bij te bedenken daar kan ik niets aan doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Smikkie Ik heb mijn kinderen overgeslagen met de erfenis, die gaat naar mijn kleinkinderen en voor de helft naar een goed doel. Dat is dus mogelijk. Zo, nu maar eens naar bed, moet er op mijn verjaardag toch enigszins toonbaar uitzien. Welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Ik moet zelfs nog altijd naar het gemeentehuis om me op te geven als donor, Lidia. Wat een mens daar lui in he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Lidia, welterusten en maak er morgen een fijne dag van, zoals je het zelf wilt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Jen, ik wilde mijn hoornvliezen op zijn minst doneren, maar blijkt dat ik een zeer zeldzame afwijking daar in heb, dus useless. Voor de rest vind ik dat er een bovengrens kwa leeftijd aan gesteld moet worden, want wat heeft een ontvanger nu aan versleten organen. De wet in Ned. is anders dan in België en jullie hebben meer organen vanwege meer dodelijke verkeersslachtoffers. Dat is al heel lang zo, dat weet ik omdat ik 20 jaar geleden 4 jaar half hier en half daar heb gewoond. Pakkans van met drank op rijden was veel kleiner, tot ongenoegen van veel Vlamingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 27 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Smik, op dit forum is er niets wat mij triggerd, dus dat kan ik niet geschreven hebben, en ik heb nooit beaamd dat ik last had van de een of ander. Wat ik met mijn posting heb willen zeggen, ik krijg een zuur gevoel van mensen die zeggen zooo graag te willen stoppen maar niets daadwerkelijk ondernemen om het ook te doen. En dan heb ik geen moeite met het feit dat ze het niet redden om te stoppen, maar van alle flauwe smoesjes die ze er bij bedenken. Daarbij heb ik zelfs gezegd dat ik bewondering voor minderaars heb, als ze daadwerkelijk kunnen minderen, dat kan ik niet controleren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Ik geloof dat dat veranderd is, Lidia. De pakkans bij alcohol is alleszins verhoogd. Maar inderdaad, orgaandonor zijn is juist op mijn leeftijd nog van belang. In België ben je automatisch donor, maar het probleem is dat ze uit respect de mening van de familie vragen tenzij je zelf een document ondertekent. Flauw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 27 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 postings kruiste. En ik ben er zeker niet wakker van geworden:) Ik moest al dat fris even lozen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Ik ben succesvol geminderd, Marcel. Om het plastisch uit te drukken: ik merk het aan mijn stoelgang. Toch begrijp ik de irritatie van Travel, jou en anderen wel. Ik ga me dan ook nog bezinnen over mijn forumgedrag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 27 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Jen, jij bent de laatste waar ik me aan iriteer. Zolang je je niet als een dronken dropje gedraagd zul je mij niet horen. Volgens mij hebben we dit al eens eerder besproken. Het laatste wat ik wil is overkomen als een zure stopperd, die een ander de drank niet gunt. Aan de andere kant ken ik nu het gevaar van alcohol en kom ik nu zo misschien over. De grens tussen sociaal drinken en alcoholisme is erg dun en er zijn er velen die zich dat niet beseffen. Ik zie niet graag mensen afzakken in de ellende die ik heb gehad. En daar waarschuw ik voor. En nu ik achteraf weet hoe makkelijk het was(afgezien van de detox periode)gun ik iedereen die alcoholvrije kop. Want zodra je van de lichamelijke verslaving af bent, is het alleen nog maar die strijd in je hoofd, en een klein beetje stanvastigheid geeft je al genoeg ruimte om alcoholvrij te blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 27 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Geeft niet Smik, ik denk ook wel eens wie wat nou heeft geschreven:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 27 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 ja ik duik er ook weer in, trusten allemaal Kus mee Jen, ik mag je heel graag. Ik weet niet hoe je er bij komt dat je me iriteerd. Trusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Marcel, een vriend van me is een maand of drie alcoholvrij geweest met behulp van antabuse. Toen stopte hij, omwille van een date, met antabuse, dronk een paar glaasjes, en was op een paar dagen tijd zo erg afgegleden dat hij bij zijn ouders is gaan ontwennen. Ik snap het probleem dus. Dat ik kan minderen en nu niet - ik ben klaarwakker - tot morgen drink, heb ik aan de baclofen te danken, en aan dit forum, en mijn psychiater, en mijn verpleger. Ik vermoed dat sommigen zich afvragen wat ik - al drinkende - op dit forum doe, maar ik kom van ver. Heb ooit een auto in de prak gereden, dronken. Wat in feite een zelfmoordoging was. Dat soort ongein. Ook ik zit hier niet voor mijn zweetvoeten. Maar ik misbruik het forum wel als social media, daar heeft Travel gelijk in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Welterusten jongens! En thanks, Marcel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 27 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Jen, toen ik nog dronk en mijn ex nog hier was, dronk ik doordeweeks 2 tot 3 biertjes per dag. In het weekend dronk ik er 6 tot 8. Voor de meesten niet wereldschokkend. Ik was toen geminderd van ongeveer een halve trees halve liters per dag(kratje per dag) Dat aantal heb ik zeker 15 jaar gedronken, iedere dag, voordat ik minderde. Zelfs mijn huisarts was trots op me. Maar toch, eens in de 2 a 3 maanden ging ik weer een weekend los, als de druk te hoog werd. Daar is mijn ex uiteindelijk om vertrokken. Toen mijn ex vertrok was het hek al heel snel van de dam. Was ik niet gestopt dan was ik er niet meer geweest. Nog steeds ondervind ik daar dagelijks lichamelijk de gevolgen van. Ik kan dus niet minderen. Ik hoop ooit op een feestje nog eens een borrel te kunnen nemen zonder meteen een hele fles leeg te zuipen. Misschien probeer ik het, misschien wel nooit. Voor nu, ik vind het heerlijk om niet te hoeven drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 27 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Douw ik in de gouwigheid weer een halve liter smaakwater in mijn mik, sta ik over een uur weer naast mijn nest. Jen, gewoon blijven doen waar je goed in bent hier meis. Welterusten allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Dank je jongens. Ik ga nog even adventuren. Slaapwel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Originally posted by: MarcelK1970Ik haal mijn vissticks bij de bigl.Veel voor weinig...Smaak moet je er toch zelf overheen gooien in de vorm van saus of mayo.quote> wij ook hoor Marcel, Zen is dol op die dingen. iglo is ook kapitein iglo = vissticksmaar ijsjes van iglo zie je bijna niet meer ??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Lieve mensen, Omdat ik mijn posting op deze draad had gezet kom ik er hier nog even op terug. Smikkie, het is een totale misvatting om te denken dat ik er al ben. Want ik drink ook nog af en toe. Als de spanningen te hoog oplopen red ik het echt niet hoor. Tot nu toe heb ik het max. 20 dagen volgehouden om niet te drinken, dus ga maar na. Ook wil ik hier zeggen dat ik geen hekel heb aan Jen, Johan of Madeleine heb, helemaal niet. Het is geen afwijzing van een persoon en trouwens wie ben ik dan helemaal?, maar op gedrag hier. En Jen, dit forum is voor velen een sociaal forum dat geeft ook niet. En ik zie eenieder graag hier en eenieder werkt eraan op zijn eigen manier. Dat is waar. Maar wetende dat ikzelf en er mensen zijn die alle moeite doen om niet te drinken terwijl er hier dan mensen zijn die - zoals ik al zei - met een biertje erbij 'gezellig' komen frummen, ja daar heb ik moeite mee. En ik vond dat ik dat ook wel mocht zeggen. Met naam en toenaam, wel zo eerlijk. En Smikkie, ik kan me de zaterdagavond onlangs nog heel goed herinneren dat jij uit je stekker ging toen bleek dat Madeleine toch naar de super was geweest en onderwijl het gezellige gechat hier bleek te drinken. Je voelde je zwaar in de maling genomen en het werd een drama. Ik zit hier niet voor de kat zijn viool, ik zit hier ook om bij de les te blijven en droog te blijven. En wellicht is het ook een vorm van ADB zijn, al drinkend hier rondhangen - dat er toch minder gedronken wordt dan anders. Ieder voor zich, het forum voor ons allen! Daar houd ik het maar op. Liefs aan allemaal. Travel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden