Spring naar bijdragen

Het lijkt af en toe of ik alleen ben


moes

Aanbevolen berichten

Vragen jullie jezelf ook weleens af of er meerdere mensen je omgeving een probleen met alcohol hebben? Ik ken namelijk niemand in mijn omgeving die ook drinkt.... of ze komen er natuurlijk niet eerlijk voor uit. Ik schreeuw het tenslotte ook niet van de daken, schaam me er voor. Soms sta ik weleens in de supermarkt in de rij en dan kijk ik in iemands karretje of ik alcohol zie. Vanmiddag ben ik ook weer een fles gaan halen. Koop dan gelijk nog wat andere dingen (die ik niet nodig heb) om niet op te vallen. Ja, die fles vanmiddag. Terwijl ik me voorgenomen had er maar 1 te nemen, heb ik er toch weer 6 glazen van op. Weet nu al dat ik morgen weer zonder energie wakker ga worden. En toch drink ik. Toen ik die ene op had, dacht ik... volgens alle tijdschriften mag ik er 2. Na die tweede dacht ik al niet meer na en schonk ik lekker bij. En nu lig ik op bed te balen. Gelukkig heb ik deze site ondekt. Het is fijn om niet alleen te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moes als je op ditjes en datjes dagdraad komt ben je nog iets minder alleen en dan zul je zien dat er heeeeeeel veeeeeel mensen met een zelfde probleem zijn. en die het voor de buitenwereld niet willen laten weten. hoewel aan het uiterlijk kun je al wel veel zien hoor met make-up en zonder hoor :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moes,

ook ik dacht dat ik de enige vrouw was die dronk. Ik kende alleen maar mannen en schaamde me diep.

Toen ik groepsgesprekken bij Tactus volgde bleek dat er meer vrouwen waren (we waren in de meerderheid) en de gemidddelde leeftijd lag rond de 55.

Dat gaf veel herkenning. Als je meeleest zul je zien dat er hier ook veel vrouwen zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moes,

Ga lekker slapen, gooi morgen alle drank weg die je in huis hebt.

Eet goed en drink veel water, dan kom je de dag goed door.

Heel veel succes.

Als je het morgen moeilijk hebt meldt je dan op de dagdraad daar is altijd iemand om je een hart onder de riem te steken.

Welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Moes,

Hier nog een vrouw hoor! Door schaamte praatte ik ook nooit over mijn drankmisbruik.

Kijk maar eens op "wie is wie" naar alle verhalen. Je zult veel herkennen. Je kunt daar ook jezelf voorstellen, dan krijg je meer reacties.

Op "ditjes en datjes, de dagdraad" zijn meestal mensen aanwezig. Het is onze virtuele huiskamer waar over van alles gesproken wordt. Op het moment dat je een vraag hebt, of steun nodig hebt, schakelen we direct om en proberen we je te helpen.

Ik wens je veel succes en doorzettingsvermogen, want een slechte gewoonte is niet in één keer afgeleerd. Hopelijk zie ik je morgen op de dagdraad.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Moes,

Hier nog een vrouw hoor! Door schaamte praatte ik ook nooit over mijn drankmisbruik.

Kijk maar eens op "wie is wie" naar alle verhalen. Je zult veel herkennen. Je kunt daar ook jezelf voorstellen, dan krijg je meer reacties.

Op "ditjes en datjes, de dagdraad" zijn meestal mensen aanwezig. Het is onze virtuele huiskamer waar over van alles gesproken wordt. Op het moment dat je een vraag hebt, of steun nodig hebt, schakelen we direct om en proberen we je te helpen.

Ik wens je veel succes en doorzettingsvermogen, want een slechte gewoonte is niet in één keer afgeleerd. Hopelijk zie ik je morgen op de dagdraad.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook een vrouw met een heel drankverleden

Heb jaren stiekum gedronken niemand die het wist

Op een geven moment zijn het zulke hoeveelheden dat het einde zoek is

Dan raak je echt de wegkwijt

Het is nooit te laat om te stoppen...

De dagen hebben veel meer inhoud nuchter gezien

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve huttula,

Ik ben het zo met je eens. Ik heb gisteren een hele dag niet gedronken. Dacht er wel de hele dag aan. Was supertrots op mezelf. Kon vanmorgen zelfs goed mijn bed uit, had zoveel energie! Alleen heb ik vandaag helaas weer heel veel gedronken. Zit nu nog aan een borrel en baal ontzettend van mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

en nog een vrouw meldt zich, Moes

Een uitglijder kan gebeuren. Het is wat het is, niet goed en niet slecht maar wel jammer.

Je bent niet alleen. Niemand weet wat ik dronk, elke dag stond ik fris en vrolijk op mijn werk en ik maakte de meeste uren van de hele afdeling. Sterker nog, jong en oud waren jaloers op mijn gedrevenheid en energie.

De gezinsleden zagen de effecten van alcohol natuurlijk wél. In een hoog tempo was ik om 20.00 uur al lam en 20.30 uur lag ik op bed.

Op mijn werk presteerde ik goed, maar mijn huishouden.................... mens ik wist niet eens hoe je dat woord schrijft, laat staan uitvoert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...