Spring naar bijdragen

donderdag 10 januari 2013


Dune

Aanbevolen berichten

Hi Jen,

Woensdag zijn we gaan kijken naar haar nieuwe kamer: hij is én aan de andere kant van het huis én spiegelbeeldig. Dat zal wennen worden.

Morgenmiddag de intake (zonder haar) en woensdagmorgen ga ik met haar mee naar boven, naar haar nieuwe huiskamer en dan proberen contacten te leggen met de andere bewoners, terwijl de zoons en de andere schoondochter haar hele hebben en houden verhuizen!

Dat wordt nog wat.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 277
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kunsie, ik weet dat het moeilijk is om de motivatie vast te houden. Ik probeer er elke dag het beste van te maken. Ik heb chronische pijn en heb ook heel lang in de WAO gezeten. Als het vandaag slecht gaat, dan zeg ik tegen mezelf dat het morgen vast beter gaat!

Ik heb inmiddels een pleegzoon, die gelukkig gisteren weer veilig uit Afrika is teruggekeerd, pleegkleinkinderen en zelfs een pleegkat! Dat had ik tevoren ook niet kunnen bedenken.

Wie weet wat er voor jou nog in het verschiet ligt.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorheen was ze zeer lastig en onhartelijk. Ze is ook altijd erg verwend, dus was gewend dat ze op haar wenken bediend werd. Mijn man kon in haar ogen nooit goed doen. Tegenwoordig zijn haar emoties door de dementie behoorlijk vervlakt en zegt ze soms dat ze blij is dat we er zijn en zelfs ook bedankt. Wat een verandering!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je opbeurende woorden Lytse!! Ik wil het ook misschien allemaal te snel. Stoppen met drinken en dan meteen alles goed.

Het drinken is een proces van jaaaaaaaren en het stoppen waarschijnlijk ook.

Ik begon zo goed, net als vele anderen merk ik ook op het forum, er zijn er velen die het niet redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen en Kunsie, ik moet nu afhaken, want we gaan naar bed.

Ik heb het weer droog gehouden gelukkig. Ik hoop dat jullie straks ook lekker kunnen gaan slapen en dat we morgen met nieuwe moed aan de dag kunnen beginnen.

Jen schrijf je nog even iets over hoe het op je nieuwe werk gaat. Je bent toch al begonnen?

Morgen lees ik het terug.

Welterusten dames,

Lytse.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunsie, je kan direct stoppen met drinken (in theorie) maar dan is je leven nog niet veranderd. Wat ik ervaar, is dat er heel veel tijd vrijkomt. En emoties komen op meer transparante manier - zonder krokodillentranen, soms harder - naar boven.

Stoppen met drinken betekent eigenlijk: je leven een nieuwe invulling geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 39 kunsie. Te oud om nog aan kinderen te beginnen; bij sommige zaken moet een mens zich nu eenmaal neerleggen.

Maar of het op jouw leeftijd nog kan? Ik wilde dat onze Lidia online was, ze zou je beslist aanraden om je mond met zeep te gaan wassen. Zij is een pak ouder dan jou, en maakt nog verre exotische reizen!

Ook aan mijn zus denk ik nu. Zij is 49 en pas verlaten door haar man. Awel, ze kijkt intussen terug lustig naar andere venten!

Natuurlijk kan het nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog niet oud Jen. Er is nog hoop! Dus geen kinderen begrijp ik?

Voor mij was de grens om kinderen te krijgen 40 jaar. Ik had op mijn 38ste een relatie met een ouderen, rustige man. We wilden toen nog wel een kind maar dat is niet gelukt.

Ach en achteraf ben ik daar ook niet rouwig om, want de relatie liep op stront uit doordat ik veel dronk.

En spijt hebben is een grote trigger om te drinken he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunsie,

er zijn leeftijden geweest waarin ik ook zo dacht en nu daarop terugkijkend denk ik: wat een jonge bloem was ik eigenlijk nog. Dat geldt zelfs voor de foto's.

Als ik denk: waar doe ik het voor, dan houd ik mezelf vaak (niet altijd) voor dat ik maar 1 leven heb en daar zoveel mogelijk uit moet halen.

Dat hoeven niet persé exotische reizen te zijn, ook een goed boek lezen vind ik heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, niet de mond wassen, maar denk maar eens na over wat ik geschreven heb.

Het gaat ook over de kwaliteit van leven, door te veel te drinken sleep je je vaak door de dagen heen en haalt dus niet het optimale op die dag.

Bovendien blijven er dingen liggen die je van plan was te doen.

(Ik zou toch eens een ander toetsenbord moeten gaan gebruiken, hier staan bijna geen letters meer op).

Omdat ik veel last had van mijn roken wil ik daar al heel lang mee stoppen, maar dat valt niet mee. Toch vandaag 4 weken volgehouden (min 10 gebietste peuken).

Het is bovendien niet meer op te brengen als je alleen AOW hebt.

Dat was wel grappig dat ik zondag toen ik de nieuwjaarsborrel voor de buurtgenoten hield, steeds maar dacht dat ik 59 was. Zeker doordat die mensen bijna allemaal ouder zijn dan ik. En dan realiseerde ik me met schrik van ik vlg. jaar 70 wordt.

Dus jij bent nog een krielkip en Jen een kuiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had ook een heel lief hondje tot 7 juni 2012. Toen moest ik hem in laten slapen. Hij was wel een kind voor mij, hoewel ik weet dat dat een beetje gek is. Het was een Tibetaanse Terrier en heette Tommy. Ik heb een echt grafje voor hem gemaakt in de tuin bij mijn ex-vriend. Met grint erop en alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen,

geloof dat dat niet meer bestaat.

Je moet maar zo denken: het is nu even zowel persoonlijk als ook economisch een slechte tijd, maar dat gaat over.

Nog een paar jaar, als die babyboomers gestopt zijn met werken, staan de bedrijven te schreeuwen om werknemers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...