octavia Geplaatst 13 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2013 Zo, de eerste drie maanden, inclusief kerst en oud en nieuw, zitten erop. In het algemeen voel ik me prima, krijg complimenten van mijn gezin. Ik "schijn" me veel gezelliger en beter te gedragen. Vanavond ga ik naar de vijfde leefstijltraining bijeenkomst van Tactus. Veel zaken die daar gezamelijk besproken worden zijn natuurlijk wel bekend, je leert er alleen beter mee om te gaan. Vanavond gaan we het over valkuilen en noodplannen hebben. Dit zal ik wel nodig hebben omdat ik vorige week woensdag niet zo fijne berichten van mijn neuroloog te horen heb gekregen. Oorzaak, hoe kan het ook anders, overmatig, langdurig drankgebruik. Begin maart volgt nog nader onderzoek waaronder bezoek bij de neuropsycholoog en een M.R.I. Soms denk ik wel eens, nou ja, dan maar weer een borrel, maar ik ben er nu, na 35-40 jaar, wel eindelijk achter dat dit niets oplost maar de zaken alleen maar verergert. We wachten de ondezoeken wel af, berouw komt, zoals gewoonlijk, na de zonde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acer Geplaatst 13 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2013 He Octavia! Wat goed man, drie maanden alweer. En wat een openbaring moet dat voor jou ook zijn dat je je over het algemeen prima voelt! Je hebt die drank dus helemaal niet nodig. En dat je complimenten krijgt van je gezin, heerlijk toch? Volhouden hè! Acer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 13 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2013 Hoi Octavia Fijn dat je het zo goed red met het stoppen En dat je gezinnetje dat ook zo ziet Leefstijltraining heb ik zelf ook gehad en ja ook dit is een hulpmiddel maar geeft jezelf weer veel touwtjes in handen om daarop verder te borduren Tenminste mij wel En ja met stoppen alleen ben je er niet...komt vaak genoeg dingen in je leven tegen waar je weer doorheen moet. Ja en dan ben je gestopt met drank...en dan krijg je dit te horen van je neuroloog Je kunt het jezelf gaan verwijten...daar bereik je niks mee En die borrel lost het ook niet meer op Misschien vallen de onderzoeken mee...je weet het niet Ook dat kun je niet veranderen Wat jij wel hebt bereikt dat je je al prima voelt zonder alcohol en het ook weer beter doet in je gezin In die 3 maanden heb je toch bewezen dat je het aandurft zonder naar de drank te grijpen Mag je best trots op wezen... Verleden heb je geen invloed meer op,de toekomst nog wel, wat er ook gebeurd Weten geeft ook weer zekerheid Sterkte...je gaat goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 13 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2013 Hoi Octavia, Huttula heeft het mooi verwoord. Ik sluit me helemaal bij haar aan. Zonder alcohol kan je lijf alleen maar verbeteren. Wanhoop niet, eerst alle onderzoeken maar eens verder afwachten. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 6 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2013 Octavia...ik wil je nog even een hart onder de riem steken Sterkte Ps...leefstijltraining al afgerond? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden