Spring naar bijdragen

23 maart 2013


Jen

Aanbevolen berichten

Madelaine dat is een goed gevoel. Ik ken dat heel goed en fijn dat je niets gekocht hebt

maar blijf op je hoede want het duiveltje kan zo maar ineens weer om de hoek kijken.

Maarvandaag heb je het in ieder geval maar mooi gelaten. :present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kunsie, het zal zo wel blijven voorlopig. Dat het nu zo lekker loopt bij mij op dit moment

is maar dit moment en kan morgen maar zo weer omslaan. Maar de moed er in blijven houden en proberen het positief te blijven zien is al een mooi streven vind ik voor mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het drankduiveltje moet ik in de gaten houden, inderdaad.

Ik ben blij dat hij zijn snufferd hield vanmiddag en van mij mag hij zijn snufferd voor altijd houden. Ik heb mezelf de vraag gesteld of ik zin had in een biertje en het antwoord was nee en toen ben ik naar de kassa gelopen. Geen twijfels, geen paniekzaaierij in mijn hoofd, gewoon geen zin punt. Het was zoals een 'normaal' mens zou doen. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madelaine ik ken dat zo goed begrijpen. Ik kan 100 keer de supermarkt ingaan en

zonder dat ik koud of warm wordt als ik langs het bierschap loop en toch gebeurd het soms heel onverwachts terwijl ik het helemaal niet van plan ben dat er ineens een paar biertjes in mijn karretje zitten.

Ik vind dat zo raar. En dat is dan denk ik maar dat rotduiveltje die ik even niet gezien of gehoord had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Aicha
Kunsie, het zal zo wel blijven voorlopig. Dat het nu zo lekker loopt bij mij op dit moment
is maar dit moment en kan morgen maar zo weer omslaan. Maar de moed er in blijven houden en proberen het positief te blijven zien is al een mooi streven vind ik voor mezelf.quote>


Denk ik ook Aicha:moon:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk weet ik niet of ik trek heb naar aanleiding van bepaalde situaties. Ik kan trek krijgen als iets niet gaat zoals ik wil, maar ook trek krijgen als ik dingen precies zo voor elkaar krijg als ik wil. Het kan zijn dat ik trek krijg als de zon schrijnt, maar ook als deze juist helemaal niet schijnt. Het kan zijn met storm, maar ook als het windstil is.

Sinds ik op het forum kom, ben ik gaan nadenken over mijn trekmomenten. Trek kreeg ik voornamelijk op zaterdagavond, omdat ik dat gewend was. Maar toen ik de zaterdag ging zien als een gewone doordeweekse dag, kreeg ik nog amper trek op zaterdag. Ik kreeg ook trek als ik iets teveel van mezelf had gegeten, want dan konden de kcal van de drank er ook wel bij. Ik kreeg ook trek als ik hyper was, omdat ik iets met mezelf wilde vieren. Maar ook als ik me suf piekerde over iets waar ik geen antwoord op had. Ik kon ook gewoon trek krijgen als ik het rook, zag of over sprak. Maar wel altijd in associatie met iets positiefs, zoals warme zonderstralen, een goed humeur of omdat ik mezelf wilde belonen. Als ik een probleem had, dan wilde ik dat direct oplossen en als ik het had opgelost, was er tijd voor drank. Het lijkt wel een beloningssysteem, terwijl ik mezelf er tekort mee deed, door te drinken.

Zo, dat is nog een hoop nadenkwerk voor mij op een zaterdagnacht. :P

De laatste week voel ik me wat down. Ik zit met wat vragen waar een ander geen antwoord op heeft voor mij, maar ook ik kom niet tot de kern om mezelf een antwoord te kunnen verschaffen. Het is net of ik daarmee tegen de drank zeg: "Even goede vrienden, maar nu even niet. We zien elkaar wel weer als de tijd rijp is." En daarnaast? Wat heb ik er helemaal aan gehad? Ik beloonde mezelf met een biertje en de volgende ochtend was ik ziek. Leuk beloningssysteem. En ik ben altijd verslaafder geweest aan Cola Light, ook gif, laat ik daar dan gelukkig mee zijn.

Maar dat is hoe ik er nu over denk. Vind het altijd zo verraderlijk. Het ene moment loop ik te verkondigen dat ik het heb 'overwonnen', het volgende moment zitten er tien bier in mijn mik. Dus ik probeer maar even helemaal niets te beweren, me daarover extra goed te voelen, want het kan zo allemaal weer anders zijn. Zo dom! Ik voel me maar even goed over vandaag, want die kan ik maar mooi bij mijn dagen tellen. 23 volgens mij. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even nog, tussendoor

het drinken algemeen is toegenomen, i rest my case; omstandigheden, haar verdriet, (hartverscheurend, echt), mijn verdere toekomst, pfffff

zit even weer in een drinking mood, maar ik,wet dat dit maar tijdelijk is; echt

alles komt in golven op me af, mijn verbouwingen, haar scheiding, haar kids, mijn vriendin die me niks beloofd ne toch alles, pffff

Ik ga half april met haar een mini reis boeken, zon, zee rust, veel babbelen over ons eigen, eventuele toekomst, maar zijis de persoon waar ik mijn leven aan zou kunnen spenderen, en de vorige niet, :D

moeilijke periode voor mij, want als dit niet lukt................. ??????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...