Spring naar bijdragen

Medisch/adviezen/vragen


erica

Aanbevolen berichten

ookErica,

Ik ben nog steeds benieuwd naar t verschil tussen Campral (merknaam); wat velen van jullie slikken en de REVIA/naltrexone die ik slik (anti craving) Ivm alcoholverslaving.

Misschien kan een of andere doktor mij dat eens kan uitleggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik er van weet zijn naltrexon en campral anti trekmiddelen. Naltrexon slik je 1x per dag, en campral volgens mij 3x daags (correct me if I am wrong). Ik heb ook Naltrexon geslikt maar nee, je wordt er niet ziek van en als je wilt drinken dan werkt het niet. Ik had er geen baat bij tenminste, maar was ook niet gemotiveerd genoeg. Het kan wel ondersteuning zijn om minder te drinken dan je normaal doet..

Van bovenstaande middelen wordt je niet ziek en wat ik begreep van mijn verslavingsarts toendertijd werkt het ene middel soms beter dan het andere middel.. dat is per persoon verschillend, campral was voor mij toen geen optie omdat ik er dan 3x per dag aan moet denken om te nemen.

Refusal is een heel ander middel. Met Refusal KAN je niet drinken... dus als je echt wilt stoppen dan moet je wel stoppen als je dat slikt... neem je wel alcohol dan schijn je echt dood en doodziek te worden. Goede ondersteuning dus als je echt niet meer wilt drinken maar het lukt je niet, vooral omdat je het smorgens kan slikken als de trek er nog niet is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn librium is sinds afgelopen vrijdag op, uiteraard wel volgens dokters voorschrift afgebouwd maar op is op.
Op dit moment slik ik geen medicatie meer om van het bier af te blijven, van mijn vrouw mag ik nog niet met mijn power tools (electrisch klus gereedschap)werken omdat volgens haar de medicatie nog wel even in het sysyteem blijft zitten.
Ik heb wel gemerkt dat ik met auto rijden soms een hele andere route rijdt als voorheen (omweg dus).
Maar al met al zit ik alweer bijna twee weken zonder bier :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Gebruik deze (voorlopige) medische rubriek maar voor mijn vraag.
Vandaag op de kop af ben ik 4 weken geleden gestopt met behulp van Refusal. De eerste 2 weken had ik nauwelijks lichamelijke klachten, sliep veel beter en voelde me fit. Sinds 2 weken sta ik elke dag op met knallende koppijn die echt nog uren aanhoudt. Herkent iemand dit? Zou het een verlate "ontgiftingsreactie" zijn of het opstapelen van spanning die met behulp van alcohol niet meer weg kunnen stromen? Ik voel me lichamelijk soms slechter dan met de kater van vroeger. Misschien ben ik wat ongeduldig maar zou het fijn vinden om tips te krijgen en te horen of dit herkend wordt.
Als het een bijwerking van de refusal zou zijn (wordt niet vermeld in de bijsluiter), dan zou ik het in de eerste 2 weken toch ook gehad moeten hebben?
fijne zondag en hoor graag van jullie
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tosca, geen zorgen maken. Ik heb ook veel meer hoofdpijn dan anders. De eerste twee weken had ik net als jij nergens last van.
Die hoofdpijn is vervelend, maar ik merk wel dat ie ook snel weer overgaat. Het is echt een signaal, zoals alle lichamelijke klachten eigenlijk zijn. Als ik bijvoorbeeld wat laat eet dan voel ik de hoofdpijn opkomen en toenemen. Vroeger had ik daar nooit last van, dan zat ik allang aan de wijn als ik honger begon te krijgen. Ook als ik mezelf zit te stressen krijg ik hoofdpijn, vroeger dacht ik dan alleen maar aan het komende wijntje, maar nu is even ontspannen al genoeg om de hoofdpijn te laten verdwijnen.

Dus probeer het eens: vraag je af waar je hoofdpijn een signaal van kan zijn. In jouw geval 's morgens: slaap je wel lang genoeg? En eet je wel goed 's morgens?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tosca,

Ben ook een hoofdpijn-klant. Vroeger gecombineerd met kater en schuldgevoel het Kruidvat draaide een giga omzet aan paracetamol met coffeïne enz. Eerste twee weken jodelend, nergens last van, toen depressief en héle lijf protesterend. Dacht aan tumor, vreselijk.

Uiteindelijk denk ik (zeiden er meer) dat na twee weken je echt helemaal ontgiftigd bent. Dan kan je lijf niets anders dan de spanningen die je oploopt in het dagelijkse leven en die niet meer gedempt worden door alcohol, terug te schieten in je lijf. Ik voelde me bejaard, ziek, zwak en misselijk en had bij de Thuiszorg al een rollator besteld.

Het heeft nog een maandje geduurd. Sorry, maar het was wel heel erg. Vraag Tapasje om mediterende gedachten, helpt reuze. Neem voldoende rust, realiseer je hoelang je je lijf hebt mishandeld en dat dat niet in één week weg is. Komt denk ik niet van de Refusal, hoeveel neem je?

Ik heb het 5 maanden zonder Refusal gedaan, uiteindelijk een gewoonte/motivatieprobleem en Campral hielp mij niet, helaas. Dus nu een béétje Refusal en voel me stukken beter.

Ben ook eindelijk wat structureels aan die hoofdpijn gaan doen bij een chiropractor/manueel arts. Helpt echt geweldig, ben 2 keer geweest, hij heeft 4-5 keer nodig en dan schijn ik pijstillervrij te kunnen leven. Mooi toch !!!!!!!!

Volhouden, de kracht zit in de lange adem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb die ervaring ook hoor.. voelde me eerst prima tot na een week ik langzaam aan rugpijn ging krijgen, en hoofdpijn, en het schoot in mijn nek, en mijn darmen werden spastisch.. snapte er ook helemaal niks van in het begin.. want eerst was er niks aan de hand en.. ik dronk maar 1 a 2 avonden per week.. tot ik me ging realiseren waarom ik dronk.. mijn ritme was, alle spanning van 1 week op laten lopen tot de donderdag (mijn laatste werkdag) dan nog even extra gas geven op die dag.. en dan snel een fles port halen, de nodige biertjes en mezelf lam zuipen, want dat had ik verdiend na een week hard werken...

zie daar de oorzaak.. alcohol ontspant de spieren.. geen alcohol, geen ontspanning. Je zal er echt even doorheen moeten. Uiteindelijk heb ik alleen nog last van mijn rug... de rest is over. Ik ben naar de fysio gegaan, misschien zou je dat ook moeten doen. gewoon even die spieren weer los laten maken, gespannen nekspieren kunnen hoofdpijn veroorzaken bv.. Ik doe nu dagelijks buik en bilspieroefeningen omdat ik weet dat deze spieren mijn rugspieren kunnen ontlasten.. en dat die bij mij nogal slapjes zijn (lol)

2e stap is zoeken naar een andere manier van ontspannen.. en dat is lastig vind ik.. Ik denk voor mezelf dat ik gedurende de week mijn krachten beter moet gaan verdelen en probeer nu mijn zevenmijlslaarzen in de kast te laten. Ik probeer 2x per week hard te lopen al kon ik dat deze week pas weer oppakken ivm mijn rug.. en verder meer rust te nemen..

sterkte Tosca.. schijnbaar hoort dit er toch bij.. dus even de lange adem gebruiken en hier doorheen gaan! warm bad, warme douches en laten masseren.

Oja en wat Satja zegt, dat is ook een waar woord. Ik zie de rugpijn nu ook als signaal.. als het erger wordt bv op mijn werk dan stop ik gewoon en ga naar huis (nu kan dat in mijn geval ook) Ik probeer het nu als signaal te gebruiken om op tijd te stoppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Satja, Tapas en Houtje,
dank jullie wel, het doet me goed om dat te lezen. Het verbaast gewoon een beetje dat je lichaam (+ geest) niet direct reageert met Joechei gevoel als je stopt met drinken. ( in eerste instantie wel maar het duurt maar zo kort) Het lijkt dan gewoon even "niet eerlijk" als je je dan soms beroerder voelt dan met drank. Het doorzetten zou zoveel gemakkelijker zijn als dat positieve gevoel bleef. Je wilt dat zo graag vasthouden. Ik ga jullie goede raad ter harte nemen, en proberen vaker rust voor mezelf in te bouwen. Daar ben ik niet zo goed in en vind het ook moeilijk om dat voor mezelf "op te eisen", zowel thuis als op mijn werk
Houtje, je vraagt hoeveel R is slik: elke dag (handhaktijd) een halve. Ik denk dat ik overga op een kwart, (ik heb zo'n handig tabletten breek apparaatje). de ervaring van enkele jaren geleden heeft me geleerd dat de concentratie van de werkzame stof heel lang in je bloed blijft en ik ben niet bang dat ik daardoor eerder de neiging zal hebben om te drinken. Een familielid van mij slikt al zo'n 8 jaar refusal: een hele of halve per week. Dat bevalt haar goed. Ze weet bijna zeker dat de valkuil te ver open staat als ze dat niet zou doen. Ze is er blij mee. Misschien niet leuk maar wij weten allemaal dat het maar voor weinigen is weggelegd om van een alko een gelegenheidsdrinker te worden zonder doseringsproblemen. Naar maar waar.
Zo zie je dat je in een draadje toch overspringt van het ene naar het andere onderwerp. Is bijna niet te vermijden. Ik vind alle voorstellen van jullie voor de indeling in rubrieken heel goed. Ik ben blij met de voortrekkers. Dank je wel
Ongeduldige Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi iederen ik slik sinds bijna 3 weken campral bij mij helpt het goed en ik heb geen trek meer bijna geen trek meer.ik heb paar moeilijke momenten gehad maar dat was alles.ik heb ook regelmatig last van hoofdpijn en stijfe nek maar dan slik ik advil en het helpt wel beetje.ik dacht dat het mischien door campral komt .toch vind ik campral een goede middel.jullie geloven het niet maar ik droomde zelfs over bier.gelulukkig heb ik sindskort biervrije droomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben dit draadje begonnen omdat ik jarenlang van allerlei soorten medicijnen heb geslikt van valium tot seresta en alles wat maar een beetje een roes geeft, zelfs heb ik jarenlang methadon gebruikt. Nou om daar van af te kicken duurd heel lang,maar gelukkig ik ben eraf.
Doordat ik alle soorten medicijnen heb gebruikt heb ik er vrij veel verstand van en kan dus voor vragen die de mensen hebben antwoorden hebben.

De enige medicijnen die ik nu nog slik is voor mijn maag en mijn alvleesklier (voor de vertering van eten) want die werk niet meer normaal.
Oh ja en af en toe een paracetamolletje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Hoi erica,

Ik las dat je last heb van je maag. Hier nog een, onderzoek bracht uit dat er een ontsteking zit en daar krijg ik nu medicijnen voor. Maar ik heb vooral last dat het voedsel maar heel langszaam uit mijn maag gaat. heb dus echt een "zwangerschap" buikje echter ik ben getest op mijn altvleesklier en die was goed.
Mijn vraag is blijft die buik zo? Of gaat het beter als je minder drinkt? Ik sta nu ongeveer 6 weken droog en slik de medicijnen al ruim 5 maanden. De laatste paar weken waren erg stressvol en het lijkt wel of dat in mijn maag is gezochten en ik blijf maar honger hebben ondanks de maag vol is.
Wordt er gek van!
hebben meer mensen dat?

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Gelukkig is je alvleesklier nog goed, wat je maag betreft (is ook niet best) maar hier zijn goede medicijnen voor. Ik heb ook heel vaak last van een opgezwollen bovenbuik maar dat komt denk ik doordat ik nu ook last heb van spastische darmen, misschien een vies praatje maar als ik m'n medicatie niet neem en vet heb gegeten komt het eten er onverteerd uit. Het enige voordeel is dat ik nooit echt dik zal worden (behalve die opgezette buik)
Ik denk als jouw maag weer genezen is die opgezwollenheid ook verdwijnt en die honger heb ik ook na en uurtje als ik heb gegeten, ik drink veel melk (warm) of neem een cup a soup dat helpt mij echt en niet te laat naar bed want dan wordt de trek (eten) erger.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Erika.

Was vandaag voor mijn wekelijkse praatje bij de dokter en die zag het gelijk. Het is nu echt een buik, ik lijk wel 7 maanden zwanger. Gelijk weer nieuwe medicijnen en gelijk bloed mogen gaan prikken.
Ik baal er wel van. Ik lees al de verhalen dat iedereen zich toppie voelt na te zijn gestopt.
En ik loop met die rotbuik plus dat ik dus zonder iets genomen te heb 15!!!!! uur achter elkaar slaap.
Dat was even mijn portie zelfmedelijden voor de dag. Ach dat lange slapen daar doe ik nu niemand geen kwaad mee en volgens de dokter komt het dus echt van de drank die buik dus weer een extra reden om niet van de fiets te vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...