Spring naar bijdragen

L glutamine


erik

Aanbevolen berichten

Vraag: Wie kent glutamine in relatie tot het verminderen van trek/craving in alcohol en kan me positieve of negatieve ervaringen vertellen.

Vanuit sporten ken ik het middel glutamine en daar staat op de pot altijd iets bij over het effect van dit aminozuur en de trek in alcohol. Heb het gisteren gebruikt, werd er actief en tegelijkertijd minder opgefokt van en verbazend goed geslapen. Dit in vergelijking met mijn stoppoging 2 jaar terug.
Google maar eens op glutamine en alcohol (vooral amerikaanse sites dus tik alcolism). Ik blijf het slikken 3 maal daags 2 gram, alleen de werking op herstel na sporten en het immuunsysteem is voor mij al reden genoeg, maar zou het leuk vinden als het helpt tegen de trek.

Mijn mening over pillen en andere hulpmiddelen:
Ik geloof niet in een magic pil, dat doet ons mensen zeker te kort. Het is onze lichamelijke en psychische kracht die ons doet stoppen. Maar een klein duwtje in de rug zou mooi zijn niet?

Gevonden info over Glutamine:
Dit aminozuur is samen met glucose de belangrijkste brandstof voor de cellen. Onderzoek heeft aangetoond, dat glutamine het verlangen naar alcohol en suiker kan onderdrukken. In veel Amerikaanse alcoholklinieken wordt aan drankverslaafden vier keer per dag een dosis van 500 mg toegediend. Dezelfde werking heeft glutaminezuur ook bij mensen die verslaafd zijn aan suiker en koolhydraten. Glutaminezuur helpt in deze gevallen om overgewicht tegen te gaan. Voorts stimuleert dit aminozuur de aanmaak van GABA, die zorgt voor een goede prikkelgeleiding door het zenuwstelsel. De overige functies zijn: het reinigen van de hersenen van ammoniak, het verdrijven van vermoeidheid en het verhogen van de intellectuele prestaties. Zie ook: dit stuk over Glutamine in behandeling alcolisme

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Erik,

Vind het wel interessant (overigens zijn de glutamine bij de Tuinen nu voor de helft van de prijs...).Daarbij wil ik graag alles proberen wat enigzins kan helpen.
Maar als ik klik op jouw link, kan het de page niet vinden. Heb je wat tips waar ik het kan vinden?

Groetjes,
lunalee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pot van de tuinen staat naast me en ik denk dat het helpt, vergeleken met mijn vorige stoppoging dan en ook bewust van dat het natuurlijk ook placebo kan zijn. Het is nog steeds heel zwaar om te stoppen, maar toch ik denk dat het helpt en bovendien de stof is in de aanbevolen dosis simpelweg gezond voor je. Dit is de link, zie nu wat ik verkeerd deed met de link: http://www.orthomolecular.org/...rces/omns/v01n06.shtml En ga anders zelf maar even googlen op glutamine en alcoholisme of glutamine en alcholism. Onthoud wel dat link van orthomoluculaire geneeskunde is en nogal pro pillen/poeder... is (daarom gaf ik mijn mening al over de relativiteit van de magicpil)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze link legt het duidelijker uit dan de eerste http://magazine.vannature.nl/d...offen/l-glutamine.html De stof is dus niet essentieel, je lichaam maakt het ook maar in situaties zoals lichamelijke/psychische stress te weinig. Bij mij lijkt het te werken, ik heb nog wel zin in drinken maar de honger naar drank is echt minder. Aangezien drank bij mij het meeste met willen slapen te maken heeft; ik ben overdag vrij fit en kan verrassend goed slapen. Dit ook weer alleen vergeleken met mijn vorige stoppoging. Er kunnen best andere factoren hierop van invloed zijn. Zou het leuk vinden om te lezen of dit alleen bij mij is of bij andere ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...