Spring naar bijdragen

Vitamine B


Juul

Aanbevolen berichten

Ik heb dus zitten googlen op vitamine B (oa. B1) en vroeg me af of er ook zoiets is als teveel.
Ik drink en rook, dus tekort kan er heel goed zijn.
Vooral gezien futloosheid, spierpijnen etc.

Had vandaag tabletten gehaald van kruidvat, daar staat onder andere op:
B1 : 3751 % dagelijkse hoeveelheid?
B2 : 3125% dagelijkse hoeveelheid?
etc.
Alles 50 mg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Juul,

De pot vitaminen die je hebt, kan ik niet beoordelen.
Wel is het zo dat je als alcoholist een behoorlijk tekort hebt aan vitamine B1.
Zelf heb ik Thiamine HCI voorgeschreven gekregen van het moment dat ik mij bij de verslavingsarts had gemeld. Ik krijg de minimale dosis voor alcoholici nl. 2 keer per dag 1 dragee van 25 mg. De verslavingsarts heeft toen gezegd dat ik deze dosis tot minstens een jaar na het stoppen moet innemen.

Op de bijsluiter is de hoogst aangegeven dosering (bij een ernstig tekort) 4 keer per dag 1 dragee van 25 mg of 2 keer per dag 1 dragee van 50 mg of 1 keer per dag 1 dragee van 100 mg.

Voor gezonde mensen is de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid 1,4 mg.

Je kunt hierover het beste het advies van je huisarts vragen.

Over vitamine B2 en alcoholisme weet ik eerlijk gezegd niets. Wel dat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid 1,6 mg is.

Ik slik ook multivitaminen die van bijna alle vitamines de ADH bevatten.

Futloosheid en spierpijnen behoren ook de verschijnselen die je na het stoppen krijgt. Je mag niet vergeten dat je je lichaam behoorlijk uitgeleefd hebt gedurende de tijd dat je dronk.
Ik heb nu nog na 6 maanden last van moeie, zware, pijnlijke benen (om dat te verlichten slik ik Acetylsalicylzuur Actavis 80 mg per dag), verder ben ik af en nog zo moe dat ik een dutje moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alweer bedankt voor de uitgebreide info!!!

Ik ben heel erg ontevreden over mijn huidige dokter, vooral nadat hij een algemene bloedtest had gedaan tijdje terug.
Met tegenzin, want ik zag er wel gezond uit. (tsja, je ziet het ook niet hoor!)
Vertelde me dat ik kerngezond was en meer vezels moest eten.

Ik was wel verward, hoopte ergens al dat het toch een oorzaak moest hebben, maar hierbij bleek ik dus gezond te zijn....
Na wat denken (ben eigenwijs, weet het beter dan de dokter)
Ik heb daarna naar het lab. gebeld en gevraagd of ze hier leverfuncties of bv. vitamine b aan konden zien.
Niets daarvan, dus dit eigenwijsje had gelijk.
Ben bang voor bloed proeven ivm. gezondheid dus wachtte cbr af.
Nu wil ik terug naar oude huisarts, wil dan beide testen meenemen. (CBR + huidige huisarts.)
Maar die moet ik dan wel eerst hebben.
Dus vandaar : eerst zelfhulp.
Er zit 50mg in die tabletten, mijn ervaring met kruidvat, bv. valeriaan, paracetamol en andere vrije medicijnen is dat ze goed werken.
Dus ik neem ze in elk geval maar eerst.

Wel jammer dat ik vandaag net te laat was met aanmelden voor de hulpverlening :(
Maar het forum is ook leerzaam en behulpzaam!

Weet je misschien ook wanneer ik weer es honger ga krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...