Spring naar bijdragen

Lichtbak


Bart78

Aanbevolen berichten

Ik lees hier vaak over lichtbakken. Helpt dat nu zo'n ding? Ik heb wel vaak last van winterdepressies. En ik denk mede doordat de zomer zo regenachtig was, was ik na de zomer ook erg depressief geworden. Nu staat de winter echter alweer bijna voor de deur. Je krijgt gewoon niet de kans om op te laden. Mijn drankbehoefte hangt ook wel sterk samen met mijn stemming, dus misschien sla ik twee vliegen in een klap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bart..ik wil me toch aan mijn belofte houden voor de dag om is.

Ik ben zelf naar het UMCG geweest academisch ziekenhuis in Groningen afdeling psychiatrie waar je gewoon naar toe kan bellen om licht therapie aan te vragen.
Je krijgt dan een gesprekje met een psychiater die vraagt wat je symptomen zijn.
Bij mij was dat....vooral vanaf september tot april:



  • erg depressief

  • vaak moeten huilen

  • veel snacken

  • enorm veel (willen)slapen tussen 12-16 uur per dag

  • geen behoefte aan sociale contacten

  • alles wat ik moet doen moeilijk vinden


Hij zei gelijk dat ik aan winterdepressie leed en ik kon de volgende maandag al beginnen.
5 ochtenden tussen 8-10 uur in de ochtend
45 minuten achter een bak zitten en om de paar minuten in de tl buizen kijken
de eerste twee dagen denk je ..ik ben benieuwt
de derde dag ...heeft het al effect en ga je alles doen wat je al maanden van plan bent
de vierde dag ...denk je dat de lente is begonnen en loop je te smilen
de vijfde dag....bruis je van de energie en zijn alle bovenstaande ziekte symptomen weg

het slaat niet bij iedereen aan en er wordt nu veel gepraat over zelf een lichtbak huren
dat moet natuurlijk iedereen voor zichzelf weten maar ik geloof meer in begeleide behandeling omdat je er ook te hyper van kan worden.

Nou ik hoop dat het je nu een beetje duidelijk is.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel een keer heb gemerkt in de zomer was dat het na wekenlang regen eindelijk een keer mooi weer was. Ik had een ontzettende slaapbehoefte gehad de afgelopen weken, maar ineens was de slaap weg en ik zat vol energie. Gewoon van de ene op de andere dag. Heel raar. Er is een gezondheidswinkel in Eindhoven. Ik denk dat ik daar eens ga informeren. Begeleide behandeling lijkt me ook wel beter, maar daar moet ik maar net tijd voor hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...