Spring naar bijdragen

deliriumangst


ikstopook

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Bij "wie is wie" kun je mijn introductie lezen. Ik drink al 25 jaar iedere dag. Mijn psychiater, huisarts en psycholoog (Annazorg), zeggen dat het onverstandig is om plotseling te stoppen, maar om geleidelijk af te bouwen. Zij vinden het riskant om ineens te stoppen i.v.m. gevaar voor een delirium. Iedereen met een alcoholprobleem weet dat langzaam afbouwen niet te doen is (of je moet zo vreselijk sterk zijn), iedereen weet dat het eerste glas het begin is van een reeks glazen, dat je niet meer kunt stoppen. Plotseling stoppen lijkt mij, voor mij, de beste optie. Eventueel in combinatie met een of andere medicatie. Wie kan mij hier meer over vertellen?

Groeten I.S.O. (=Ik Stop Ook)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geleidelijk afbouwen is een tantaluskwelling. Het werkt ook niet, althans niet bij mij.
Ik ben uiteindelijk poets baf gestopt, al was ook ik bang voor het zeldzame bijverschijnsel delier.
Er is ondersteunende medicatie om de bijverschijnselen op te vangen en het is handig als er iemand in de buurt is om je te steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ISO... afbouwen is zo plotseling. Alleen als je een onwijs grote wilkracht hebt is dit wellicht mogelijk.

Maar tja... ik ben geen expert verder.

Afkicken is moelijk. Ik vond het al moeilijk om van mijn eens a twee maal per week af te stappen naar stoppen en ik probeer me positief op te stellen. Accepteer dat ik 'ziek' ben.

Heb je ook die kans, om je 'ziek' te laten voelen, rust te nemen van werk of verplichtingen? Kun je ook accepteren dat je bepaalde gewoonte uit de weg wil gaan zoals uitgaan, of drank halen? Kun je bijvoorbeeld iemand jouw boodschappen laten doen? Of jezelf opleggen alleen x hoeveelheid te drinken in de aanwezigheid van iemand, partner etc, dan is het probleem bekend en ga je met een schuldgevoel drinken. Dan kun je een stuk meer!

Ik roep maar wat, heb er geen ervaring mee maar probeer mee te denken.

Groet, en veel succes!

Leeuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ISO,

Nee afbouwen is echt geen optie, het 1e glas laten staan echtwaar, ben zelf al 2x de fout ingegaan deze week en geleerd ik het niet bij 1 kan laten.
Heb wel 10 jaar droogestaan maar helaas weer geprobeerd sociaal te drinken, ben er achter(wist het natuurlijk allang) dat dat geen optie is.
En misschien een schrale troost alcohlisme is een ziekte je moet er echt in 1 keer vanaf !!!!!!!!

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook gehoord van een verlavingsdeskundige dat als je helemaal achter je besluit staat, met je hart, je gedachten kortom helemaal, dat je geen problemen hoeft te verwachten.
Pas bij een gedwongen detox komt alles in opstand en heb je een delirium.
Hij had echt al jaren ervaring, en ik geloof hem ook,
lunalee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...