Spring naar bijdragen

Refusal en drinken


Username

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag...

Ik gebruik refusal, laatst heb ik 's morgens toch gedronken...ongeveer 3 uur na inname van de tablet.....maar ik voelde me niet beroerd of wat dan ook...

Die refusal is voor mij een stok achter de deur...dacht ik.....maar blijkbaar niet....

Heeft iemand meer ervaring over het doordrinken met refusal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Username,

Ik reageer zeker op Refusal. Heb een keer alco binnen gekregen. Ik dacht een caramel of mokkasausje bij een dame blanche, bleek old baleys. Ik rode kop en een steek in de maagstreek van 2 koffielepeltjes.

Zet je vraag op de dagdraad, daar heb je sneller reactie. Trees heeft ook een keer door de refusal heen gedronken. Zij is nu aanwezig op de dagdraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi username,
ik heb ook een keer gedronken bij refusal. Heel sneaky, want eerst merk je niet, en dan ineens, POEFF! een rood warm hoofd, hoofdpijn, druk op je borst.
Je voelt je echt beroerd, en angstig!
Ik zou het niet meer proberen als ik jou was!
Slik je het iedere dag, en zoja, hoe lang al, en hoeveel per dag?
tot horens!
Trees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties...........
Ik slik 2 keer per week 3 tabletten refusal..........
Maar als ik bijv een dag geen refusal heb gehad.....drink ik gewoon.....heb er geen last van dus.....ook heb ik het met mn psych besproken.....die zegt dat de refusal pas na een paar weken goed werkt....


Ik ben net weer begonnen na een terugval......ik hoop dat het nu werkt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Username,

Refusal is geen trekremmer. Daarvoor heb je Campral of Revia.
Toch lijkt het mij geen slecht idee om na de jaarwisseling nog maar eens even goed met je psychiater te praten over de Refusal. Volgens mij kun jij die beter in een dagelijkse dosering gaan gebruiken en misschien heb jij wel een hoge dosering nodig.
Ik slik dagelijks 1 tablet disulfiram (Refusal) van 250 mg. Twee koffielepeltjes drank hebben dan al effect bij mij. Bij meer weet ik niet wat het effect is, maar een rood hoofd, hartkloppingen en een steek in de maag bij twee koffielepeltjes zegt al genoeg. Die kreeg ik overigens buiten mijn weten en ongewenst naar binnen als extra sausje bij een dame blanche.
Librium kun je tegen de ontwenningsverschijnselen (beven, trillen en de angstgevoelens) gebruiken. Daar moet je dan ook weer mee oppassen, omdat het ook een verslavend goedje is.

Stoppen met drinken gaat niet vanzelf. Alle medicijnen zijn er alleen ter ondersteuning. Je moet het echt zelf doen. Uit de buurt van alcohol blijven en zorgen dat je hoe dan ook niets, maar dan ook niets in huis hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@CPAS


Dank voor je advies, ik kan ze misschien ook wel per dag slikken, maar ik moet onder toezicht 2 keer per week de refusal nemen
Niet dat ze me niet vertrouwen, maar voor de zekerheid zeg maar, want je zou in shock kunnen raken als je er bij drinkt

Campral heb ik wel eens gebruikt, maar daar merkte ik niet veel van

Heb nu Zyprexa, Remeron en Oxazepam om de dag door te komen, en een beetje te kunnen slapen aangezien ik anders best wel manisch of depri wordt, en dat heb ik nu 3 keer meegemaakt, en wil dat liever niet meer..

Maar ik zal mn psych es vragen of ik ze zelf niet elke dag kan slikken, ik moet ook steeds van m,n werk weg, en dat is best lastig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

User,
campral werkt pas als je 2 weken ''droog'' bent, en dan helpt het tegen de hunkering, je weet wel, echt dat snakken naar. En dan helpt het. Maar het is ook wel goed dat je die hunkering een keertje hebt, want je moet leren vertrouwen dat die trek écht over gaat, ook als je niets doet en het gewoon ''uitzit''!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cup,

Ja dat kan.
Ik heb dat ooit overlegd met een verslavingsarts, en die mij dat verzekerde.
Ik heb ook Refusal gebruikt en alcoholvrij bier gedronken, geen probleem!
Er zit weliswaar tot 0,1 % alcohol in, maar vertelde hij, in je eigen lichaam zit zelfs ook een klein percentage alcohol.
Dus no problem!

Lunalee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...