Spring naar bijdragen

wat kunnen we het beste doen


Annemarie

Aanbevolen berichten

Kunnen jullie ons helpen? Misschien hebben jullie ondertussen wat ervaring opgedaan in de verschillende methodes om van de alcohol te kunnen blijven. Mijn man drinkt veel en wil heel graag stoppen.

Heeft iemand van jullie wel eens iets gehoord over The Home Clinic?

Heeft iemand van jullie wel eens iets gehoord over afkicken in een kliniek in het buitenland?

We weten niet goed wat we moeten kiezen terwijl alles wel fout zit en mijn man heel graag wil stoppen met drinken.

Wij kijken uit naar jullie berichtjes.

Alvast bedankt, Annemarie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Annemarie,
Er zijn hier mensen die ervaring hebben met detox. Ik heb daar geen ervaring mee en wilde het ook niet.
Ik ben eerst zelf begonnen met minderen, maar dat lukte maar tot op zekere hoogte (toch nog een fles wijn per dag). Door de huisarts werd ik verwezen naar de verslavingszorg. Doordat ik toch nog altijd dacht er te komen met minderen en dan pas stoppen werd dit ook geen succes, te meer daar ik met de verslavingsarts absoluut niet kon opschieten. De vrouw waarmee ik gesprekken voerde heeft mij evenwel in de goede richting weten te duwen. Zij oordeelde niet, maar praatte op mij in. Toen ik, op eigen verzoek, met die behandeling stopte, ben ik weer op eigen houtje verder gegaan en kwam min of meer droog te staan. Evenwel na een hele leuke vakantie ben ik heel diep teruggevallen. Begin vorig jaar kwam ik hier terecht en heb me gelijk voor de internettherapie aangemeld en ben gestopt met ondersteuning van de therapie, het forum en mijn huisarts. Ik heb daarbij refusal gebruikt als stok achter de deur. Morgen neem ik mijn laatste halfje in. Ik hoef lekker niet te drinken en hoop dat jouw man ook zover komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Annemarie,
De twee mogelijkheden die je noemt zijn vooraleerst wel erg duur. Ik weet niet of dat voor jullie een probleem is.
Wil je man afkicken? En wil hij zelf worden opgenomen?
Heb je zelf hulp om om te gaan met een partner die verslaafd is/teveel drinkt?
Volgens mij bestaat er geen echt afdoend middel of -instantie de iemand van de verslaving af helpt. Het zijn hulpmiddelen. Als de verslaafde/drinker er nog niet aan toe is om te stoppen, lukt het gewoon niet, wat zij/hij ook doet. Je kan ook niet voor een ander beslissen.
Dit klinkt misschien niet zo leuk, maar ik zeg dit, omdat je man blijkbaar niet zelf op zoek gaat naar mogelijkheden om van de drank te raken. Zo komt het tenminste over, omdat jij het vraagt, en niet hij. Als ik me vergis, dan excuus.
Heeft hij eerder wel zelf serieuze pogingen ondernomen?
Ik wens jullie heel veel sterkte en succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...