Spring naar bijdragen

Paniekaanval 's nachts

Rosan

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Sinds ik vorige week woensdag ADB ben, slaap ik veel beter alleen word ik 1x per nacht wakker door een enorme paniekaanval. Waar ik van wakker word weet ik niet, maar ik word in hevige paniek wakker en ga haastig op zoek naar het licht. Daarna blijf ik wel even onrustig, maar slaap wel weer in. Herkent iemand dit en kan het een ontwenningsverschijnsel zijn?

Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan,
In het begin kunnen paniekaanvallen voorkomen.
Je kunt hierover het best met je (huis)arts overleggen.
Librium kan hierbij helpen, maar ik begrijp dat het niet erg lang duurt bij je voordat het weer wegzakt.
Dan is het volgens mij (ik ben een leek) beter om het zo over te laten gaan. 't Is natuurlijk wel vervelend dat je nachtrust erdoor verstoord wordt. Misschien nog maar even aankijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosan,
Ik drink nu 3 maanden niet. En slaap pas sinds een aantal weken weer rustig.
Heb nog wel veel gekke dromen, maar word 's nachts niet meer wakker.
Het komt goed, geef het tijd... je moet er écht doorheen.
Straks blijkt alles de moeite waard. Hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 5 months later...

Hoi Rosan,

De eerste 3 maanden toen ik clean en nuchter werd heb ik ook veel last gehad van paniekaanvallen...
Ik kreeg het dan enorm koud en trilde als een blaadje...en voel mij bang voor alles en haalde van alles in mijn hoofd..een keer was het zo erg dat ik midden in de nacht wakker schrok omdat ik er van overtuigd was dat Nederland getroffen zou worden door vogelgriep...totale gekte...
Of ik zag mijn kids voor mijn ogen verongelukken...of dat ik een ernstige ziekte had...