Spring naar bijdragen

Paniekaanval 's nachts

Rosan

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Sinds ik vorige week woensdag ADB ben, slaap ik veel beter alleen word ik 1x per nacht wakker door een enorme paniekaanval. Waar ik van wakker word weet ik niet, maar ik word in hevige paniek wakker en ga haastig op zoek naar het licht. Daarna blijf ik wel even onrustig, maar slaap wel weer in. Herkent iemand dit en kan het een ontwenningsverschijnsel zijn?

Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan,
In het begin kunnen paniekaanvallen voorkomen.
Je kunt hierover het best met je (huis)arts overleggen.
Librium kan hierbij helpen, maar ik begrijp dat het niet erg lang duurt bij je voordat het weer wegzakt.
Dan is het volgens mij (ik ben een leek) beter om het zo over te laten gaan. 't Is natuurlijk wel vervelend dat je nachtrust erdoor verstoord wordt. Misschien nog maar even aankijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosan,
Ik drink nu 3 maanden niet. En slaap pas sinds een aantal weken weer rustig.
Heb nog wel veel gekke dromen, maar word 's nachts niet meer wakker.
Het komt goed, geef het tijd... je moet er écht doorheen.
Straks blijkt alles de moeite waard. Hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 5 months later...

Hoi Rosan,

De eerste 3 maanden toen ik clean en nuchter werd heb ik ook veel last gehad van paniekaanvallen...
Ik kreeg het dan enorm koud en trilde als een blaadje...en voel mij bang voor alles en haalde van alles in mijn hoofd..een keer was het zo erg dat ik midden in de nacht wakker schrok omdat ik er van overtuigd was dat Nederland getroffen zou worden door vogelgriep...totale gekte...
Of ik zag mijn kids voor mijn ogen verongelukken...of dat ik een ernstige ziekte had...

Door erover te delen met mijn sponser en het niet weg te stoppen en hulp te vragen aan mijn Hogere Macht ben ik hier al weer jaren van verlost..echter ben nog steeds hypochondrisch en angstig aangelegd alleen nu weet ik wat ik er aan kan doen en het werkt goed...

Ik heb dit ook aan de dokter verteld destijds en kalmeringsmiddelen geweigerd... al die pammetjes om mijn hoofd rustig te houden is hetzelfde als s'avonds blowen voor het naar bed gaan...en ik ben verslaafd aan niet-voelen als het rot met mij gaat...ik wil dat niet en zal er alles aan doen om het te ontlopen...drugs (en dat zijn al die pammetjes !) is de easy way out...VOOR MIJ !

Mij is uitgelegd dat als je abdrupt stopt met drinken , blowen en snuiven je hele chemische fabriek daarboven in de hersenpan weer moet uitlevelen en dat je natuurlijke drugs in je hoofd weer aan het werk moeten met aanmaken , doseren etct... en dat gaat gepaard met vreemde situaties in mijn hoofd hahaha... en dat kost tijd... en door weer andere drugs te gebruiken kan het hoofd niet aan de gang om zijn natuurlijke samenstelling te bereiken... is ook maar een theorie maar voor mij wel werkbaar...

Ik kan je alleen vertellen wat voor mij heeft gewerkt...

Veel succes :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...

Maar misschien leest er iemand mee, die nu ook paniekaanvallen mee maakt dor het stoppen met drinken. En kan het helpen als diegene leest dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.
Ik heb er heel lang last van gehad en was blij dat ik kon delen. Nu ben ik er vrij van en als ik zonuendan nog paniek voel opkomen, weet ik dat het niet door de drank komt. Dat spul heeft ongelooflijk veel invloed op mijn leven gehad. Nu, na 9 maanden zonder, kan ik stellen dat ik over het algemeen rustiger ben geworden en beter slaap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...

ja hier ook hoor ik krijg paniek zodra ik in mijn bed lig. ik heb dus meer moeite met het inslapen zeg maar. ( ik ben nu overigens 6 dagen gestopt)
en die paniek is echt vreselijk. dat zijn de moeilijkste momenten vind ik. ik neem daarom elke avond plantival in, dat is valeriaan met nog iets, tabletjes. het helpt mij wel het is geen paardemiddel maar een onschuldig licht kalmerend middeltje. ik zie het als ondersteuning voor de nachten.
als ik eenmaal slaap is het goed, ik word soms wel lichtelijk wakker snachts maar dat is heel licht en val snel weer in slaap, zonder paniek. ( gelukkig)
overigens had ik voordat ik regelmatig dronk ook al last van paniekgevoelens, als ik erg moe ben , stress heb dus het hoort ook bij me. nu is het heviger omdat ik niet meer drink en het savonds in slaap vallen ik op eigen houtje, nuchter, moet doen.
ik probeer ook altijd zo ontspannen mogelijk naar bed te gaan, niet proberen druk te maken (ohjee straks kan ik niet slapen, so what) en te denken, dan slaap ik nog even niet maar ik lig wel al enigszins te rusten, boekje erbij soms ( niet altijd want dat is soms ook teveel, moeten lezen) en zodra ik me onrustig voel mantras opzeggen veel bidden en vooral HEEL POSITIEF praten tegen jezelf.
maar goed het is niet makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...