Spring naar bijdragen

Praten over je verslaving


eend

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben eend,

ik weet van mezelf dat ik verslaafd ben aan alcohol. Nu weten een aantal van mijn huisgenoten dit ook, waaronder mij beste vriendin. Met haar heb ik een aantal gesprekken hierover gehad waar ik toch behoefte aan heb. Ik ben nog verre niet van de drank af. Soms wil ik het graag met haar hebben hierover, maar ik durf er niet over te beginnen. Kan iemand mij vertellen hoe ik er wat makkelijker over kan gaan praten, ik durf namelijk niet direct over mijn "probleem" te beginnen en ik krijg het al benauwd als ik er aan moet denken.

Kan iemand mij wat tips bieden om een gesprek te openen.

Eend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik kan goed begrijpen dat het heel moeilijk is om erover te praten met vrienden en bekenden. Dat heeft bij mij ook heel lang (jaren) geduurd. Dus een advies daarvoor heb ik niet.

Een ander advies heb ik wel; je kunt bijvoorbeeld praten met onbekenden, zoals hier. Dat is veel minder eng. Daarnaast kun je je alvast verdiepen in het stoppen of minderen, wat je wil, op internet. Als je bijvoorbeeld googelt op "stoppen met drinken" of "stoppen met alcohol" vind je heel veel informatie en tips over stoppen en minderen, je kunt dan alvast iets gaan doen aan je probleem.

Wat mijn vrienden en bekenden ervan vonden heeft overigens nooit veel indruk op mij gemaakt. Bij mij gaf mijn eigen walging over mijn verslaving de doorslag om te stoppen. En ik zit nu pas op dag 5 hoor maar ik voel me er uitstekend bij.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

misschien een brief schrijven met daarin steekwoorden
maar beginnen vrienden van jou er dan niet zelf over?
ik heb meegemaakt dat de mensen in mijn omgeving er niet over begonnen bang waren dat ik kwaad werd etc.
heb je al een gesprek gehad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Hallo Eend,

ik ben net nieuw op dit forum en zoek wat contacten her en der. Want zoals je schrijft: (was jij toch?), het praten over je verslaving is makkelijker tegen onbekenden waarvan je weet dat je het probleem deelt met elkaar. Wat grappig dat jij,toen je dit schreef, net 5 dagen gestopt was. Ben ik ook exact. Hoe gaat het nu met jou, je bent al weer heel wat maanden verder. Ik vind het nu al heel wat, dat ik 5 dagen gestopt ben. Wat heb jij sindsdien beleefd?

warme groet van HopeJoy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ik bedoel JoyHope...

quote:


Originally posted by:
JoyHope

Hallo Eend,




ik ben net nieuw op dit forum en zoek wat contacten her en der. Want zoals je schrijft: (was jij toch?), het praten over je verslaving is makkelijker tegen onbekenden waarvan je weet dat je het probleem deelt met elkaar. Wat grappig dat jij,toen je dit schreef, net 5 dagen gestopt was. Ben ik ook exact. Hoe gaat het nu met jou, je bent al weer heel wat maanden verder. Ik vind het nu al heel wat, dat ik 5 dagen gestopt ben. Wat heb jij sindsdien beleefd?




warme groet van HopeJoy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...