Spring naar bijdragen

Binge drinken


Bingedrinker

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden heb ik ontdekt dat ik een Binge drinker ben. Ik ga één of twee keer per maand volledig los en dan drink ik in een korte tijd veel alcohol. Daarnaast gebruik ik hierbij ook coke en dat verdooft het effect van de alcohol (je wordt dus minder snel dronken/je kan meer drinken).

Er zijn de afgelopen jaren ook lange periodes geweest dat ik geen alcohol dronk, maar na een aantal maanden ga ik toch weer in de fout door het weer te doen.

Ik heb een tijdje bij de AA gezeten, maar daar kon ik toch niet echt mijn draai vinden en bij de AA zitten voornamelijk mensen die dagelijks veel dronken.

Nou wilde ik vragen of iemand misschien tips/adviezen heeft hoe ik het Binge drinken aan kan pakken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dicky,

Het klinkt als een minderaar die af en toe de bocht eens uitschiet.
Geef het een naam, je hebt iig een probleem.
Misschien heb je iets aan de vele verhalen hier. Speur rustig rond.
En de AdB behandeling online is ook heel goed.

Suc6 gewenst!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dicky, welkom,
Misschien kan je wat vaker meelezen en elke dag eventjes droogmelden op het forum. Zo is het mij ook gelukt om droog te blijven.
En....ik heb nog steeds te gekke feesten waar ik enorm van uit mn plaat ga.
De coke neem je tenslotte om weer nuchter te worden toch ?
Nuchter naar een feest gaan is even wennen, maar na een half uurtje is het hartstikke leuk (mits het feest leuk is natuurlijk !)
Dus kom lekker schrijven op de dagdraad, daar zal je veel herkenning vinden. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dicky,

De eerste stap is gezet: Je erkent dat je een binge drinker bent. Dat is in het hele proces de belangrijkste stap!
Zonder (h)erkenning is er geen volgende stap.

Ook voor binge drinkers in combinatie met drugs geldt hetzelfde als voor alle andere drinkers. Stoppen/minderen. Het lichamelijke afkicken is het gemakkelijkste deel, zeker in jouw geval en duurt hooguit 3 tot 7 dagen.

Het geestelijke deel is moeilijker. Je moet weer leren leven zonder alcohol en drugs, je leeft continu in de realiteit.
Kijk eens waarom je elke maand de realiteit wilt ontvluchten. Probeer dat eventueel te compenseren met een gezonde activiteit?

Sterkte en succes :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...