Gast Geplaatst 5 september 2012 Rapport Share Geplaatst 5 september 2012 Ik vond overlaatst een verslag van mij terug, over Drugs notabene. Ik denk dat ik toen 9 of 10 was toen ik dat schreef... Zo ontzettend grappig en ook zo spreken voor mij wat betreft mijn alcohol en roken verslavingen aanpakken. Wel weten wat je doet, maar er elke keer weer een ander doel in bepalen, consessies maken zeg maar, omdat definitief stoppen wel heel oneindig en definitief lijkt. Ik heb me toen zo verdiept in de stof en kwam al snel tot de conclusie dat alles waar je moeite mee had om het te laten liggen een verslavende werking op je had en dat het dan ook een soort van drugs was. Pfff, wat heb ik toen veel in dat verslag geplakt, dropjes, zuurtjes, chocolade, sigaretten, sigaren, ed, blikjes en wijnflessen is wat moeilijk te plakken maar het etiket voldeed al, en overal het bijschrift " is verslavend dus kan een drugs zijn" Het grappige vind ik wel, dat door de jaren heen al het nog bruikbare spul, verdwenen is, omdat ik ze toch opgegeten heb of gerookt. Dus je ziet nu een verslag, met de afdruk van een dropje, dat dus ook een soort van drugs is, maar even afwezig is ofzo. Maar wel met het bijschrift; "Kan ook een drug zijn" En natuurlijk etiketten. Ook staat er iets van dat ik geprobeerd heb om een week niet te snoepen, waarbij ik twijfel of dat expiriment gelukt is omdat ik die week geen snoep gegeten heb maar wel chips. En dat ik het erg lastig vond om niet snoepen, omdat ik die week een verjaardagsfeestje had waar ze chocolade fondeu hadden. En maar gewoon gezegd heb dat ik chocolade niet lekker vind en me op de chips gestord (wat ik overigens ook echt niet lekker vind, maar dat snoep dus blijkbaar echt miste) Ik wist het toen dus al, en nu veel beter denk ik. Maar moet tot de conclusie komen dat ik nog precies hetzelfde handel als toen. Het mezelf niet al te moeilijk maken. Ben benieuwd, of jullie ook nog iets kunnen leren van je kleiner zelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 12 september 2012 Rapport Share Geplaatst 12 september 2012 Mijn broer vond onlangs een verhaal terug dat ik voor zijn verjaardag schreef toen ik een jaar of zeven was. Hij gaf het me met de woorden "het is leuk geschreven voor een kind, maar het leek wel alsof je aan de champignons zat." Dat laatste is effectief waar. Ik kan dus van mijn kleinere zelf leren dat je geen drugs nodig hebt om over een ongebreidelde fantasie te beschikken, dus waarom zou ik drinken om het leven minder saai te maken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Nog iemand? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 20 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2013 Als ik me afvraag wie ik ben, of wie ik wil zijn - beide vragen komen eigenlijk op hetzelfde neer - dan kom ik steeds terug bij mijn kleine zelf. Wat ik dan juist allemaal van die kleine zelf kan leren, daar ga ik nog over nadenken en hier posten. (als het niet te privé is :$) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 20 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2013 mijn kleine 'ik' vraagt om een plaatsje voor zichzelf. Ik ga je hier binnenkort meer over vertellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden