Spring naar bijdragen

overdenkertjes


Kate

Aanbevolen berichten

Soms kom ik zulke mooie uitspraken tegen, ook op dit forum dat ik denk: die zou je willen inlijsten.
Dat zal voor anderen ook gelden, waarbij iedereen natuurlijk dingen heeft die persoonlijk aanspreken.
Het lijkt me mooi om die apart in een themadraad te verzamelen, ook om te lezen tijdens een dip.
Hier is er 1 die mijn geliefde gisteren tegen me zei:

word degene die je bent.
Als jij je niet lekker voelt bij drank, dan ben je eigenlijk geen drinker.

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, goed idee,

wat ik een heel goede uitspraak vond was er een van Fleur, hier op het forum.

Fleur heeft gezegd: ik MAG wel van mezelf drinken, maar ik WIL het gewoon niet meer.

Ik vond deze benadering erg goed. Zo geef je aan niet een beperking voor je zelf te willen opleggen maar in alle vrijheid een keuze te maken om niet meer te willen drinken!
Die benadering is psychisch een stuk positiever vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Kate
Soms kom ik zulke mooie uitspraken tegen, ook op dit forum dat ik denk: die zou je willen inlijsten.

Dat zal voor anderen ook gelden, waarbij iedereen natuurlijk dingen heeft die persoonlijk aanspreken.

##hallo Kate en alle anderen;

idd; sommige uitspraken blijven je bij;
1 uitspraak die mij is bijgebleven is en die me vooral helpt (hielp) als ik me overmoedig dreig te voelen na een wat langere periode van droogstaan is:

"je (ik) bent toch niet gestopt... om te stoppen met stoppen..."

't lijkt op zich een hele stompzinnige uitspraak en ik kreeg 'm naar me toe op een vrij cruciaal moment; ik voelde me al wat geirriteerd enzo... Bovendien kwam-ie van iemand die ik helemaal niet zo graag mocht (understatement)
maarrrrrrrr... het is/was wel waar!!!!!!!!!!

Als je (ik) eenmaal het besluit genomen hebt om te stoppen.... dan gebeurt dat niet 'zomaar ff'; en als je (ik) dus maar heel duidelijk/helder voor ogen houdt wat nou de 'reden' was (of eigenlijk de som van al die redenen; want het is nogal complex...)... dan.... weet ik idd weer dat ik niet gestopt ben om te stoppen met stoppen!!!

suc6 allemaal

Toni
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...