Spring naar bijdragen

Niet roken, niet drinken, niet snoepen, DIEET !!!


Houtje

Aanbevolen berichten

afvallen dat is prima te combineren met niet drinken!!


tips van Tapas:

* Hang een vreselijke foto van jezelf op de snoep of ijskast!

* doe alles wat je normaal met de auto doet nu op de fiets of lopend, met boodschappen sjouwen verbrand ook alweer calorieen, zelfs schoonmaken en traplopen..

* hang een broek of rok die je niet meer aankunt ergens in het zicht in je slaapkamer ofzo
niet eentje die 2 maten te klein is, maar eentje die nu net te strak zit (kleine stapjes he hihi)

* de moeilijkste: weeg je 1x per week!!!! en houd desnoods een schema bij, een grafiekje van die 1x per week wegen.

* ja dat doe je al, veel drinken, vooral water (met bubbels en citroen enzo)

Heel veel sterkte en het gaat je gewoon lukken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Als aanmoediging de volgende bemoedigende feiten over alcohol en de lijn:

Als je niet drinkt val je op 3 manieren sneller af:

- de calorieën van alcohol die je niet meer inneemt win je sowieso al
- alcohol vertraagt de vetverbranding, dus je valt sneller af zonder
- bij alcohol krijg je (nog) meer trek in eten

Dus zit je eenmaal op de goede weg met minder eten, dan ga je als een speer!

succes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, helaas,

Bij mij werkt het andersom. Door de alcohol had ik niet zo'n trek meer in eten.

Vreemd genoeg is mijn smaak ook helemaal veranderd. Ik hield niet zo van zoet (hèhè geef mij maar een stukje kaas / nootjes / toastje enz) maar sinds in niet meer drink heb ik achter deze pc menige zak snoepgoed verorberd.

En opeens vond ik chocolade ook lekker !!!

Het is een wonder dat ik niet méér dan die 5 kilo ben aangekomen, maar ik voel me er zeer ongemakkelijk bij dus ZE MOETEN ERAF. Punt uit punt ennel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi nu wil ik mij er toch even tussen door bemoeien, over de voedings waarde van alcohol,

Ik heb ook mijn hartig veruilt voor zoet.

En daar heb ik gelijk en vraag over wat zijn de goede dingen van alcohol? ik bedoel de echt goede, zoals het bloedverdunnend is en een borreltje per dag goed is voor het hart, niet dat ik redenen zoek voor drinken want een asperientje doet het zelfde, in dit geval.

Maar alcohol dat is toch een suiker ? of heeft de zelfde verbranding waarde, is het niet normaal dat je dan behoefte hebt aan meer zoet.
Kan het zelfs trek verminderen, extra suiker te gebruiken,? mij is een keer verteld dat een biertje het zelfde is als 2 boterhamen kaas als het gaat over verbrandings waarde.

Het is voor mij niet zo erg als er een kilootje bij komt, moet ik bij Jamin gaan werken?


voor deze vragen moet ik zeker naar St Maarten roeien ha ha

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi houtje,

Voor het eerst in mijn leven weet ik hoe je je voelt.
5 kilo moet te doen zijn toch? Tips van tapas lijken me goed.
Ik zelf zat meer te denken aan het knabbelen van groenten in plaats van chips of lekker fruit.

Laat ons weten hoe het gaat.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Helder,

op jouw vraag over de suikers, ik merk zelf altijd dat als ik minder of niet drink ongelooflijk veel trek heb in zoetigheid. Normaliter snoep ik niet tot nauwelijks maar volgens mijn voedingsdeskundige, komt dat omdat alcohol inderdaad veel 'lege' suikers bevat en die wil je compenseren. Het gevolg voor mij na 30 jaar heftig alcohol gebruik is, dat mijn alvleesklier op het punt staat om in te storten, en ik dus geen suiker meer mag. De suikers in de alcohol zorgen voor te veel pieken in de insuline waardoor de behoefte bestaat om telkens te eten, op het moment dat je geen alchohol gebruikt krijg je een evenwichtiger bloedsuikerspiegel waardoor je vanzelf minder gaat eten en snoepen en ook de trek in zoetigheid wegneemt.

Kan je me nog een beetje volgen of is het een te wazig verhaal geworden?

Houtje ik wens je succes met je kilo's, ik volg al een tijdje jouw reacties en denk dat ook dit je moet lukken/

Heel veel succes Chinagirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de basis is gelegd lag gisteren te kronkelen van de honger, heb maar stiekum een appel genomen en vandaag al weer één gewone maaltijd daar verheug ik me enorm op !!!! Volgens de weegschaal is er 2 kilo af maar dat kan natuurlijk niet, is allemaal vocht dus we gaan uit van één. Ik moet in twee weken gemiddeld twee kilo afvallen, dus voorlopig (hahahahaha) zijn we op weg !! Het voelt zo'n beetje als het eerste weekend zonder alco's!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer goed mijn best gedaan. Twéé shakes en een warme maaltijd. Volgens de weegschaal ben ik twee kilo kwijt maar ja, dat zegt niets. Ik heb nog nooit zo genoten van gekookte aardappels, boontjes en een tartaartje !!! yum yum....

Benieuwd wat morgen de weger zegt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neeeeeeeeeeeeeeeeee dat herken ik niet, snik snik.
Ik heb wel een Dochter die aan de lichte kant is en die moet 6 x per dag eten, en tussendoortjes, tucs, cup-a-soep, handje chips, noten (heeeeel gezond veel vit. B) o ja ook een vit complex.

Idee: is je schildklier wel in orde? (is de T4vrij wel eens geprikt en TSH en FSH?) Ik denk mee.

O ja en alles VOL hè, volle yoh, volle melk, vla, pap (griezel griezel), kaas ipv rosbief volvette brie 's avonds, een soort luilekkerlands voor die bolletjes zoals ik dus. Enne een wijntje misschien? :D grapje :wacko:.
Sorry maar kan je wel tegen.

Ehhh zelf cake bakken en dik bedekken met chocolade, elke avond gourmetten, of kaasfonduen, om 5 uur toastjes met brie en salades en gerookte zalm met mayonaise, na het eten chocolade ijs (chocolade 3 smaken van Hertog met van die saus die crispy wordt als het je uitgiet én volle slagroom natuurlijk). Quiches zelf gemaakt met slagroom, vette hesp en roomkaas, brie en zalm.....
Ik ga door.... beschuitjes met roomboter en suiker bij de thee.....koffie met dikke melk geklopt en bruine suiker erover gestrooid..... en 4 koekjes, van die roze, en naast de pc een zak van de aller- allerheerste gemengde drop en gewoon dóóreten bij het lezen .... naast je bed hoestsnoepjes van die lekkere Zwitserse, menuutje: haaskarbonade met dikke laag zure room en knoflook in de over en gegratineerde aardappeltjes in crème-saus.

Hoe lang moet ik nog doorgaan voor je de keuken invliegt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gutsen bedoel je zekers....

Ik zeg nóóóit tegen iemand "gut je bent zeker aangekomen" maar wel als iemand er moe uitziet "sorry dat ik het zeg maar je ziet er moe uit" dan heb je ook nog mensen die zo flatteus als een bierkrat door het leven flaneren, daar zeg ik niks tegen.

Je zegt toch ook niet tegen een Koekiemonster "wat ben je blauw".

Ik moest zelf ook vreselijk lachen, dus bedankt daarvoor. Is er trouwens geen site voor jouw probleem? Als ik wat vind (ik zit als ik werk en daarbuiten) op internet dus.... dan zal ik het doorgeven.

Inmiddels zit ik inderdaad te tandhakken. Geen zin in alcohol maar CHIPS EN CHOCOLADE !!!!!!!

P.S. Van die Kaasbolletjes van die bakker uit Hendrik-Ido-Ambacht, hoe heet die ook ook alweer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me erg vervelend, Katrien.
Vooral als het niet serieus wordt genomen.
Zomaar allerlei vettigs eten lijkt me ook niet goed voor je cholesterol, of wel? En je hebt ook niet altijd zin in veel eten lijkt me.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Houtje

allereerst: gefeliciteerd, wat heb je jezelf goed in de greep zeg. Knap hoor.

Maar ik had dit draadje nog niet gelezen voorheen en ik vond het wel heel interessant wat jullie hier schrijven. Ik hou normaal ook niet van zoetigheid maar sinds ik niet meer drink eet ik enorm veel ijs. Echt waar. Vandaag ook weer een dame blanche op.

Ik had helemaal niet door dat er wel eens een reden voor kan zijn maar dat vervangen van suikers die je normaal uit de alcohol haalt heeft er vast mee te maken. Dat zal het wel zijn! Nooit over nagedacht.

Dus stoppen met drinken helpt als je wilt afvallen, behalve als je de drank verruilt voor andere calorierijke zaken. Maar dat dat zo was wist ik natuurlijk wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...