Spring naar bijdragen

gecontroleerd drinken


wil133

Aanbevolen berichten

Dag Sanne,

Ik kon ook van jongs af aan niet of moeilijk met emoties omgaan, omdat ik dat nooit heb kunnen/mogen ontwikkelen. Gevoelens tonen was zwak sentimenteel gedoe waar niemand op zat te wachten. Ik herkende emotionele gevoelens dan ook vaak niet als zodanig. Ze waren er natuurlijk wel, iedereen heeft ze, maar ik wist me er geen raad mee. In eerste instantie uitte zich dat door afzonderen van andere mensen, later zocht ik het in de drank.
Ik heb dus een klinische behandeling ondergaan en daar heb ik d.m.v. verschillende therapieën (Rationeel Emotieve Therapie, Psycho Motore Therapie, Creatieve Therapie en Sociale Vaardigheids Training) geleerd m'n emoties/gevoelens te herkennen en ze toe te laten. Ook om ze te uiten, er op een gewone manier mee om te gaan. Ik was 48 toen ik hieraan begon. Al met al heeft het een half jaartje geduurd voor ik de knop om kon zetten, m'n emoties durfde herkennen en toe te laten. Op eigen houtje was me dit nooit gelukt, want tijdens het proces was ik vaak het spoor bijster, doordat het zo vreemd voor me was. Dankzij de therapeuten werd ik steeds weer met m'n neus de goede kant op gezet en weer op gang geholpen.

Sanne, als je nog vragen hebt mag je ze gerust stellen, we zullen ons best doen ze zoveel mogelijk te beantwoorden.

Had ik al geopperd om je partner ook eens op dit forum rond te laten kijken? Of doet ie dat al?

groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor je openhartigheid.

Ik heb dit antwoord gecopieerd en naar
zijn mail adres gestuurd.

Ik heb het al vaker aan hem voorgesteld
om eens op jullie forum te gaan kijken,
hij heeft wel een tijdje de site stoppen.be
gevolgd.

Ik hoop dat hij er wat mee doet want het
moet toch echt bij hem zelf vandaan komen

Nogmaals bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...