Spring naar bijdragen

Wat is veel drinken


yazz

Aanbevolen berichten

Hoi

Waarshijnlijk ben ik ook verslaafd want het rare is ik kan weken lang niks drinken en dan ineens drink ik in een paar dagen stiekem een fles cognac leeg met alle naarigheid die erbij hoort. De laatste keer op een middag een halve fles en was daarna stomdronken zo dronken dat ik in elkaar storte dusdanig dat ik in het ziekenhuis tot mijn positieve kwam. Heb veel moeite om dit te vertellen want ik krijg het gevoel dat ik de hele dag aan het vechten ben tegen de alcohol ga nu stoppen anders gaik janken groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yazz,

Ik zie aan het icoontje hoe jij je voelt.

Wil je lekker meedoen op het forum en snel reactie op je vragen krijken, wij zitten altijd op "ditjes, datjes en dagdraad". Elke dag wordt een nieuw draadje gespannen. Lees maar even en maak kennis met ons.
Goed van je dat je alcohol de baas wil worden.

Wees welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Yazz,
Wat jij doet is het zogenaamde bang-drinken.....een tijdje zonder en dan ineens moet het gebeuren.
Ik herken mezelf daarin.
Nadeel is alleen, dat de keren dat je dat doet uiteindelijk steeds sneller op elkaar kunnen volgen
en je uiteindelijk 2 a 3 keer per week zo zit, of dagelijks......
Dat je moeite hebt om dit te vertellen kan ik me voorstellen, want het is helemaal niet leuk om te erkennen, dat
je eigenlijk een probleem hebt, MAAR het is ook een begin van inzien...inzien dat dit niet goed voor je is.
Ga eens voor jezelf na, wanneer en waarom je ineens deze drang hebt, zijn er redenen? Heb je veel stress
gehad b.v. of voel je je misschien alleen of zijn er andere dingen die er op wijzen, dat je naar de alcohol grijpt.

Je zegt al dat je emotioneel wordt als je dit opschrijft, dus je bent niet tevreden met wat je jezelf aandoet of is het
een andere emotie die dan bovenkomt?

liefs Moesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedank voor je reactie
wat mij erg zeer doet is dat ik dit stiekem doe volgens mij is dit dat ik al erken dat ik en probleem heb en dat niet wil laten zien maar afgelopen zondag heb ik gezegt dit nooit meer en voel me erg sterk. Nooit meer me vrouw en kinderen belazeren, heb ook alles opgebiecht en naar de dokter geweest, krijg steun van het hele gezin en we gaan ervoor

groetjes Yazz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Yazz,
Je hebt de stap genomen. Zorg evenwel voor goede begeleiding van je huisarts en meld je bv. aan bij de internetbehandeling van deze TACTUS.
Verder kun je altijd je ei kwijt bij ons op het forum.
We zijn er om elkaar te steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi yazz,
tja wat is veel? ik drink niet eens zo veel, maar het feit dat ik alleen al de neiging heb mezelf of anderen voor de gek te houden door te sjoemelen met glazen, het me in gedachten zo bezighoudt en regelmatig meer drink dan ik me voorgenomen heb, heeft me doen besluiten er wat aan te doen.
erkenning van het probleem is de 1e stap! hulp aanvaarden valt niet mee, maar kan het een stuk minder zwaar maken. sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik dronk vrijwel elke dag (2-7 wijn, door deweeks veelal 2-3, weekend meestal 4-5) . ik deed het soms alleen, meestal in gezelschap. Mijn vader dronk veel & ook stiekem en die kant wil ik absoluut niet op. en ik drink nu even een poosje helemaal niets , want ik vind dat ik te veel & ongezond met alcohol bezig ben. mijn doel is weer terug te gaan naar hoe ik het 4 jaar geleden deed: op vrijdag 1 fles wijn kopen, dat verspreid over het weekend opdrinken en verder niets meer in huis halen. als me dat niet zou lukken, zou dat voor mij een teken zijn om weer terug te gaan naar 0.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Lindi

Dit vind ik een reactie daar kan ik wat mee het is alleen bepalend dat ik heel veel heb gedronken maar gelukkig sta ik nu alweer 5 dagen droog behalve in bed dan, dan zweet ik als een otter maar ik ga ervan uit dat dit van tijdelijke aard is. Voor de rest voel ik me lichamelik prettiger als anders ben alleen een beetje kribbig en nerveus mede doordat ik sinds vier wken ook niet meer rook dat mis ik eigenlijk het meest. Denk wel dat het mij nooit meer om sociaal te drinken zoals jullie dat noemen en op de 0 optie moet blijven. Ik hoop dat dit jouw wel lukt maar denk wel dat je erg streng tegen je zelf moet ik zijn.
Ik wens je hier veel succes mee.
Ik hoop ook dat we elkaar meer via deze weg zullen spreken

Groetjes Yazz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte! De meesten hier lukt het niet goed om sociaal te drinken. Dan is de 0-optie wel zo rustig. En tja, al die verschijnselen horen er wel bij. Ik werd destijds flink onrustig van stoppen met roken. En nu merk ik dat ik geneigd ben onrust weg te drinken - en daar wordt je dus ook mee geconfronteerd als je niet drinkt he. Hartstikke goed hoor, 2 verslavingsneigingen te baas worden! Moet je jezelf maar af en toe goed met andere dingen belonen!
(enne - ga gezellig met de dagdraadjes meepraten - daar zitten veel mensen die zich net zo kunnen voelen als jij...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...