Spring naar bijdragen

jou aanzet om te stoppen?

Nikka

Aanbevolen berichten

toen ik me realiseerde dat ik die week al m'n (3) vrije dagen te sloom was om er van te genieten. door het slome met moeite m'n verplichte klusjes af kreeg en daardoor nauwelijks toekwam aan leuke dingen. het toch wel genante toegeven tegenover mezelf dat ik die avonden ervoor eigenlijk alle 3 de keer moeite moest doen om recht te lopen en fatsoenlijk te praten en maar snel naar bed ging om dat te verbergen.
en dat alcohol al met al het leven dus niet echt leuker aan het maken was. en daarbij de angst om zo af te glijden als mijn vader, een (ex-drinkende)alcoholist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nikka,

Ruim 2 jaar geleden zij mijn vriendin dat ik altijd naar alcohol stonk. Zij vroeg me hoeveel ik dronk en waarom zo vroeg op de dag al. Ik dacht dat ik 1 à 1,5 fles per dag dronk.
Ik ben toen gaan turven en oh oh ik dronk tussen 1,5 en 3 flessen per dag.
Dit ben ik meteen gaan terugbrengen naar 1 fles per dag, nog steeds veel te veel. Toen stopte mijn baas met zijn activiteiten en zou ik op zoek moeten naar ander werk of werkloos worden.
Dan moet ik maar stoppen. Ben naar de plaatselijk verslavingszorg gegaan. Het ging daar allemaal nogal langzaam en over de behandeling kan ik niet naar huis schrijven. Afijn na meer dan een half jaar stond ik min of meer droog en ging zo 3 maanden door. Na mijn vakantie vorig jaar heb ik een gigaterugval gehad en stond ik terug bij af, een zware depressie rijker. Ben toen samen met mijn vriendin op zoek gegaan naar een andere verslavingszorginstelling. Bij toeval kwam ik begin maart hier terecht en heb me gelijk opgegeven voor de internetbehandeling. Het was moeilijk, afkicken is zwaar, maar na 1 maand, op 11 april, ben ik compleet gestopt en het gaat mij heerlijk nu. Het forum heeft mij, naast mijn vriendin en de behandeling ontzettend bijgestaan op een zeer positieve wijze.

Jij zult het ook redden. Een goede wil, kracht en de behandeling krijgen je wel zover als je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...