Spring naar bijdragen

Onderzoek naar zelfhulp via internet

Gast Admin

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Om mijn studie Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam af te kunnen ronden, doe ik een onderzoek naar zelfhulp via internet. Ik ben op zoek naar respondenten met een alcoholverslaving.
Je zou me heel erg helpen als je op onderstaande link klikt en mijn vragenlijst invult!

http://www2.fmg.uva.nl/comlab/...ulp_via_internet.html

Alvast bedankt!

groeten,

Wies van Kesteren

We hebben deze student toestemming gegeven haar oproep voor dit onderzoek op het forum te plaatsen.
We ondersteunen het onderzoek omdat het bij kan dragen aan de verbetering van het hulpaanbod.

Met vriendelijke groet,
De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Ik zou het zo leuk vinden iets over Wies te lezen, hij zit in de eindredactie van het blad medium van studievereniging Mercurius. Dan denk ik, jij ziet vast genoeg drank om je heen en wie weet heb jij zelf ook ervaringen? En zelfhulpgroepen op internet, internet gebruikt Wies vast regelmatig, ook voor een hulpvraag? En zo ja, over welk probleem dan en hielp het jou? Hoe ben je eigenlijk betrokken geraakt bij het onderwerp.

Je studeert communicatiewetenschappen, jij zendt een neutrale onpersoonlijke boodschap uit. Wij hier op dit forum zijn behoorlijk open over onszelf en vooral betrokken zeker niet neutraal analytisch, wij ontvangen die onpersoonlijke boodschap en zien vervolgens ook een erg academische geformuleerde vragenlijst (precies de neutrale rol die ons op de uva geleerd wordt, ja ik ben medestudent andere studierichting) Ik denk dat als je onderzoek doet naar zelfhulpgroepen op internet ook aan je rol als onderzoeker moet denken.
Ik denk dat de rol van de onderzoeker als die van de "betrokken verpleegkundige" beter is afgestemd op het soort onderzoek als die van de "neutrale analyticus op afstand" waarbij je niet zo betrokken moet zijn dat het moederen is. Een beetje meer introductie van jezelf en jezelf in relatie tot het onderwerp is denk ik fijner voor mij als ik reageer op een dergelijk prive onderwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...