Spring naar bijdragen

Laura wil zich graag voorstellen

laura

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal!

Een beetje rare dag zo op 2e kerstdag om mij voor te stellen.

Ik ben Laura, 38 jaar, single en part-time werkend.

In het gezin waar ik ben opgegroeid was dagelijks alcohol drinken heel gewoon. Voor mij is dat het ook geworden, hoewel ik heel hard mij best doe om de alcohol te beperken tot de weekenden. Onlangs heb ik de online behandeling gevolgd. Mijn doel van de behandeling was minderen maar ik neem het niet zo nauw dus dat minderen werkt niet.

Even in het kort wat meer achtergrond info: ongeveer 5 jaar geleden burn-out geraakt en een traject van veel verschillende therapieën achter de rug. Het gaat al een stuk beter met mij, zo werk ik weer part-time en het scheelt dat ik sinds een jaar weet dat ik ADHD/ADD heb. waarbij het risico voor verslavings gevoeligheid groot is.

Daar zit nu het probleem. Ik heb ritalin voorgeschreven gekregen wat ik regelmatig gebruik omdat het super werkt, alleen is het niet goed in combinatie met alcohol.

En hoezeer ik mij dus bewust ben van het de risico's van medicatie in combinatie met alcohol,

ik houd mij er niet aan. Ik kies er liever voor geen medicatie te nemen zodat ik kan drinken als ik daar zin in heb, wat ook gepaard gaat met ongezond eten, minder sporten, mij vervolgens toch weer erg rot voelen, etc., (ik denk dat het voor velen hier helaas een herkenbaar patroon is?).

Het is in mijn ogen zonde dat ik mijzelf niet serieus neem omdat ik echt nog wel plannen heb voor de toekomst maar als ik zo doorga komt er niet veel van terecht.

Omdat ik al zo veel hulpverleners voorbij heb zien komen wil ik het nu hier doen, stoppen met alcohol met hopelijk wat steun die ik graag bereid ben terug te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Laura,

Welkom in de grote familie van de cum laude afgestudeerde alcoholdeskundigen.

Nee hoor, 2e kerstdag is helemaal geen rare dag.

Juist een dag dat we elkaar extra steunen omdat alcohol zo onlosmakelijk verbonden schijnt te zijn met de feestdagen.

Kijk maar eens op het arreslee draadje onder Ditjes, datjes & dagdraad, ik zou zo zeggen stap ook op de slee en glij alcoholvrij het nieuwe jaar in.

Goed dat je de stap gezet heb om je hier aan te melden.

Gelukkig weet je al de valkuilen, het is alleen nog aan jou om er niet in te vallen.

Stel niet te hoge eisen aan jezelf, kijk niet meer dan een dag vooruit.

Neem iedere morgen het besluit "vandaag drink ik niet", en voordat je het weet ben je zo een maand verder.

Als je niet meer drinkt, je gaf hetzelf al aan, ga je weer genieten van het leven en leuke dingen doen.

Er zijn verder natuurlijk ook middelen om het makkelijker te maken om alcoholvrij het leven in te stappen. Refusal, Campral etc. en waar ik zelf goede ervaring mee heb, baclofen.

Praat er eens met je huisarts over.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Laura

Welkom hier

Ook jij bent de alcohol niet de baas..

Ji bent wel degene die de baas kan worden

Zoals vele van ons minderen wordt hem niet..werkt vaak averechts

Wat je niet kent mis je niet...

Helaas hebben we al kennisgemaakt met de drank

Hoeveel wil en hoe krachtig ben je om de strijd te aan tegaan met jezelf

Hulpmiddelen zijn er genoeg gelukkig maar

maar jij moet het doen

Go for it

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laura, van mij ook welkom hier! Daze dag heb je het gered. Morgen nieuwe dag en opnieuw: Vandaag neem ik de eerste niet!

Ik heb ook de Online behandeling gedaan van Tactive en ben een jaar geminderd. Uiteindelijk ben ik helemaal gestopt, want het kostte me steeds meer moeite om me aan mijn voorgenomen hoeveelheid te houden. De prikkel van het willen nemen van alcohol vermindert niet als je mindert. Nu ben ik 7 maanden "droog" en ik merk dat de trek afneemt. Het kost me minder moeite om gewoon niet meer te drinken. Hopelijk werkt het zo ook voor jou.

Succes meis en hou vol!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Hoi, dank jullie voor de support.

En wat goed Lytse, 7 maanden gestopt.

Ik ben helaas met oud&nieuw de fout ingegaan. Heel stom.

En ik herken het wel. dat minderen werkt bij mij totaal niet. Ik drink ook niet omdat ik een wijnliefhebber ben,

ik drink om dronken te worden. Hele foute insteek.

Dus nu wordt het toch zo cliché een soort voornemen. Vanaf 2013 alcoholvrij.

Ben het zo zat om te doen alsof en het idee mee te moeten doen met 'de rest'.

Ik ga ervoor en ben blij dat ik mijn na veel schroom heb aangemeld op dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laura,

Heel veel van ons hebben de illusie gehad om met mate te drinken.

Helaas zijn wij er achter dat we alleen mateloos kunnen drinken.

Ook al hebben we het voornemen er één of twee te nemen, dat voornemen zijn we bij de tweede al "vergeten".

We denken dan "morgen gaat het beter" het is struisvogelpolitiek wat we met onszelf spelen.

Dat je de fout bent ingegaan met oud en nieuw is niet erg, zie het als een leermoment in de weg van vallen en opstaan. Blijf niet liggen, sla het geestelijke stof van je af en begin opnieuw. Stel niet te hoge eisen aan jezelf, neem per dag het voornemen "deze dag drink ik niet" en doe dit iedere dag opnieuw. Dit is beter geestelijk te verdragen dan dat je tegen jezelf zegt "ik drink nooit meer".

Lees je ook eens in over de diverse trajecten om succesvol te stoppen.

Je kan genoeg info hierover vinden op deze site.

Veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat zeg je goed. Struisvogelpolitiek.

En ik ben nu 5 dagen zonder alcohol. De laatste jaren was het zo'n gewoonte om in een 'slaaptoestand' te verkeren

dat ik vergeten ben hoe het is om gewoon e voelen. Dat is nu even niet zo fijn. Maar ik weet het. Ik moet erdoorheen

en dat gaat mij dit keer lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...