Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben Hannie en ik denk (weet het eigenlijk wel zeker) dat mijn man alcoholist is.

Ik ben al meer dan 20 jaar bij hem en we hebben samen 2 lieve kinderen. Al zolang als wij samen zijn drinkt hij elke avond een stuk of wat flessen bier. In het weekend en op een feestje verdubbeld het aantal. Ik ga vaak vroeg op bed omdat ik ook vroeg moet op staan, hier door is mijn man s avonds alleen of nu ze ouder zijn samen met de kinderen. Ik ben er dus niet bij als hij drinkt, hij wordt ook nooit agressief. Maar het is wel zo dat ik het verschil in hem merk als hij overdag een biertje neemt. Hij is dan meer in zn eigen wereld en krijgt niet alles mee van zn omgeving. Hij is ook niet actief in het weekend en na zn werk.. want in het weekend moet hij uitslapen en na zn werk is hij moe..

Ik heb heel vaak bij hem aangegeven dat het ongezond, vervelend en slecht voor hem (en voor onze relatie) is. Hij belooft dan steeds beterschap maar dit gebeurd nooit.

Hoe kan ik hem laten inzien dat hij niet goed bezig is en dat hij zonder alcohol veel beter kan functioneren?

Geplaatst (bewerkt)

Het is niet zo dat als hij beterschap belooft, dat dan het probleem al bijna opgelost is. Het is helaas een hard drug waar hij vanaf moet en dat is lastig.

Dat hij beterschap belooft is in pincipe al een hele stap want dat betekent (of althans ik lees dat zo) dat hij ook wel inziet dat er iets moet veranderen. Misschien kan hij daarbij hulp gebruiken. Inzien dat er wat moet gebeuren en inzien dat het niet lukt en dat je hulp nodig hebt zijn 2 verschillende dingen en dat 2e ding is behoorlijk confronterend. Je zou het op een geschikt moment kunnen aansnijden. Succes! 

bewerkt door bumperjim

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...