Spring naar bijdragen

BANG VOOR EEN TERUG VAL


ALTIJDLAM

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...

altijd lam: ben je naar een andere draad verhuisd? Enfin, als bij mij de trek te groot word, drink ik weer.
Heb meteen weer spijt de volgende dag, dat snap je. Trek kan ik (bijna) niet weerstaan. Maar het is de knop in mn hersens..hij is nu "om", ik heb gelukkig geen trek meer! denk bewust aan de positieve dingen van het niet-drinken, in mijn geval betekent dat geen lichamelijk klachten vanwege drank.

Ik moet gewoon nooit meer trek krijgen! Daar focus ik me maar op. Niet op: hoe kan ik de trek weerstaan want dat lukt toch niet.
Vertel; hoe gaat het nu met je? blijft moeilijk he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beate, jij kunt trek ook weerstaan hoor,
je wordt steeds sterker en daar mag je jezelf ook
voor belonen met iets wat je goed doet. iets gezonds,
liefs, leuks net wat bij jou past.
Maar als je gaat zorgen dat die trek niet mag komen, geef je m veel teveel macht.
En blijft ie zeuren, want hij is er nou eenmaal en wil erkenning.
Zie het maar als die gremlin waar hier vaker wordt geschreven. Hij is er, op de achtergrond, soms op de voorgrond en soms op je schouder. maar jij kunt m verslaan, van je schouder meppen en ons forumleden op je andere schouder erbij laten helpen, want samen zijn we echt sterker.
je vroeg laatst hoe het met mij gaat. Nou redelijk. ik weersta de trek en kom daarin wel alle stress tegen die me vroeger deed zwichten. En door actuele zware omstandigheden valt me dat niet mee. Maar ik leer hulp vragen, erken mijn onmacht en blijf knokken. Ik ben er nog en nog nuchter ook, dus ik ben al verder als ik de laatste 30 jaar ben geweest. En ik ga door. en ik blijf hier voorlopig ook nog wel komen, zelfs al wordt die trek steeds kleiner en minder frekwent. hoop dat jij dat ook doet. Succes meis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...