redhead85 Geplaatst 28 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2010 Beste lezer,Omdat ik eigenlijk niet meer weet wat goed is om te doen heb ik me op dit forum aangemeld.Ik ben een 24 jarige studente met een parttime managementfunctie. En zoals iedereen op dit forum heb ik een probleem met drank. Eerst besteeds ik er geen aandacht aan, aan het feit dat ik iedere avond bijna een fles wijn drink. Maar nu ondervind ik er problemen van. Mijn studie en werk leidt eronder. Ook mijn relatie doet het geen goed. De goede gezellige vrolijke dronk die ik vroeger had is nu een vervelende boze dronk geworden.Stappen zonder veel te drinken is er niet meer bij. Stappen, feestjes en het weekend uberhaupt staat in het teken van wijn. Nu drink ik nooit overdag, behalve bij feestjes overdag. Maar 's avonds kan ik in korte tijd genoeg achterover kieperen. Het lijkt dan (even) alsof alle zorgen verdwijnen en ik heb garantie op een goede nachtrust.Ik ben sinds een paar maanden in behandeling voor ADHD, hierdoor ben ik ook over mn drankgedrag gaan nadenken. Ik schaam me ervoor en wil er niet meer afhankelijk van zijn. Maar toegeven dat ik een probleem heb doe ik niet.Maar eigenlijk kom ik er niet meer omheen.2 weken geleden was ik op een verjaardag, zondagmiddag begon het al. Ik was van plan vroeg naar huis te gaan maar ja... de wijn kwam op tafel. Tegen middernacht gingen vele naar huis, ik kreeg de mogelijkheid met mensen mee naar huis te rijden maar dat deed ik niet, het was immers nog érg gezellig.Tijdens de voettocht naar huis ben ik ernstig ten val gekomen. Verwondigen aan mn gezicht en 2 tanden eruit. Ik weet waar het door komt, ik had te veel op. Maar jeetje... wat schaam ik me. Want tja, iedereen wist wat ik gedronken had.De vraag van iedereen was ook, hoeveel had je op, of, had je gedronken ofzo? Ik ben er enorm verdrietig om, dat ik het zelf zo ver heb laten komen, *** 2 tanden uit mn mond!Ik ben er dan ook klaar mee, die vernedering voor mezelf iedere keer.Maar ik durf het gewoon niet toe te geven, ik durf ook dat wijntje niet op te geven, hoe saai word mn leven dan??Hoe kan ik dit nu aanpakken? Ik weet het niet meer...groetjes,me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 28 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2010 Beste redhead,Wat goed dat je nu reeds in de peiling hebt dat dit zo niet door kan gaan.Bij mij ging het vroeger allemaal nét goed, helaas zeg ik nu.Op termijn sloopt het je behoorlijk.....Mogelijk is de ADB internet behandeling iets voor je (jullie). Je krijgt daarineen beeld van je alcoholprobleem, je valkuilen en de betekenis van het zoekennaar een roes. Plus natuurlijk stappen om hier op eigen verantwoordelijkheid weer uit te klimmen.De hulpverleners blijven neutraal, zijn niet bestraffend. Voor 3 maanden krijg je dan een leidraad waarmee je verder kunt.Kijk op de ADB homepage.Ik wens jullie veel succes, en denk eraan: elke kleine stap richting je doel is er één.Dus vandaag al beginnen! Geen fles maar 3 glazen bv. Of fris nemen. Zeker met dit weer is alc + kater afschuwelijk.xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 28 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2010 Ook voor redhead een uitnodiging om je te komen voorstellen bij "wie is wie".Het dagelijkse KletsGebeuren af en aan is te vinden onder: ditjes en datjes dagdraad, onder de datum van vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2010 Welkom Redheadhier nog een, maar dan van een wat ouder bouwjaar,meis je hebt een harde les gehad en logisch dat je je schaamt.Helaas belet schaamte mensen ook in hun hulpvraag om begeleidingnaar minderen of stoppen. juist hier is dat niet nodig omdat je anoniem bent.Ik heb er meer aan gehad dan alles wat ik hiervoor probeerde.En het klinkt wat holy holy, maar je leven wordt niet saai.Wel even moeilijker, want je kunt jezelf niet meer voor de gek houden.Maar aan de andere kant: the day after, kom je ook alles tegen en dat is nog erger.Zie die tanden maar als een offer dat je moest brengen om tot inkeer te komen.Je krijgt ze er niet mee terug, maar de kans dat je de rest kunt behouden is groter.Wie weet wat je bespaard wordt als je nu je les leert en ermee aan de slag gaat.Juist omdat je nog zo jong bent heb je alleen te winnen. Je studie, werk straks, als jedoor gaat zoals nu, kun je het schudden. Je weet dat je niet matig kunt zijn, dus de uitdaging is eerstom je doel klein te houden: vandaag drink ik niet.gewoon dag per dag, uur per uur desnoods als het s avonds moeilijk wordt, kom gewoon hier de steun halen die je nodig hebt. Als iemand het begrijpt, dan zijn wiuj het wel.En als ik het kon, dan jij ook, je hebt veel minder drankjaren achter de rug dan de meesten van hier,en ik ben er jaloers op dat je hier nu al terecht komt, zo jong dus he, niet dat je een drankprobleem hebt:D. Oh ja, misschien vind je het fijn een vrouwelijk icoontje uit te zoeken? is wel duidelijker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2010 Ha jetset, welkom ook hier op het forum.Je hebt die drank niet nodig hoor, dat denk jezolang je nog drinkt, maar echt, je weet niet half wat een rustje kunt ervaren als je echt de knop om voelt gaan en kunt stoppen.Ik zou dat K woord voor zooi even weg halen, er wordt hier zorgvuldig gemodereerden scheldwoorden zijn niet toegestaan. We hebben ze niet nodig ook trouwens.Als er iets is wat iemand hier voor je kan betekenen, laat het weten; op de dagdraad zijn bijna altijd mensen online en er zijn er vast bij die je aanspreken.Ik wens je veel succes en hopelijk kom je hier terug! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jules Geplaatst 29 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2010 Hey Redhead,Het leven wordt niet saai, het word juist geweldig zonder alcohol!!!!Jouw verhaal is voor mij heel herkenbaar. Zelf heb ik ook ADHD. Bij mij is dat vastgesteld toen ik 30 was. Ik ben toen ook in behandeling geweest en gestart met concerta en gestopt met alcohol. Ik kreeg rust in mijn doen en laten en ik kon mijn verleden met alle ups en downs eindelijk verklaren. Alles ging beter en ik voelde me een gelukkig mens. Na een korte verveldende periode met helaas ook weer drank ben ik begin juni voor de tweede keer gestopt met drinken omdat ik merkte dat ik er geen controle meer over had en al bekend was met hetgeen wat dat voor mij kon betekenen. Ik wil weer het `fijne`leven zoals ik dat ervaren heb.Er zijn onderzoeken gedaan in de VS naar de relatie ADHD en verslaving. Hieruit is voortgekomen dat bij mensen met ADHD de kans op een verslaving groter is dan bij mensen zonder. Ook in Nederland `in europees verband' loop er nu een wetenschappelijk onderzoek naar deze relatie. Mocht je nog meer willen weten , wellicht kan ik je helpen. SterkCiao Jules. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 29 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2010 hoi Redhead (en jeset, ook hoi)Ik geloof niet zo dat schaamtegevoelens een motief kunnen zijn om te stoppen met drinken. Hooguit om het meer in eenzaamheid te gaan doen. Verdriet hebben om wat je jezelf aandoet, ja dat lijkt me wel een hele goeie stok achter de deur. Die 2 tanden he, dat is zichtbaar. Maar je doet jezelf meer aan hoor. Is het leven saai zonder drank? Dat moet je zelf gaan ervaren. Ik vind overigens niet dat het saaiis.En misschien hoef je een wijntje ook niet helemaal op te geven. De kunst is om er de rem op te zetten. Dat lukt de meesten van ons niet zomaar. Misschien kan je met jezelf afspraken maken, over wat je wel mag en wat niet.Ik wens je in ieder geval succes, Red.En welkom hier bij ons. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden