Burny Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Ik ben nieuw hier. Het is zo dat ik vanwege zware burnout en ernstige slaapstoornissen al meer dan 2 jaar slaapmedicatie neem. Mijn arts raadde mij aan om producten af te wisselen en ook niet steeds dezelfde dosis te nemen, en zo gewenning tegen te gaan, echter, ik las onlangs op chat GPT dat dat eigenlijk niet uitmaakt. Ik nam meestal 2 dagen lorazepam (Temesta) 1mg, 2 dagen lormetazepam 1mg en 2dagen rivotril ongeveer 5dr. Ik mocht daar wat mee spelen naargelang de noden. Na een heel heftig eerste jaar, kon ik in betere periodes vb. 0.5 lormetazepam nemen. Sinds de zomer zijn de betere periodes gedaan en heb ik steeds meer last van onrust en gejaagdheid. Eerst dacht ik dat het een herval was van de burnout en nam ik tijdelijk wat meer om te kunnen slapen, immers een cruciale sleutel om te verder te kunnen herstellen. Echter, nu vermoed ik dat dit niet zozeer met een herval van de burnout te maken heeft, maar eerder met gewenning aan de benzo's. Naast de gewenning, denk ik ook dat de afwisselende de dosissen niet goed zijn voor mijn erg gevoelig zenuwstelsel en het niet meer om kan gaan met soms meer en soms minder benzodiazepine. Ondanks mijn slaap nog niet goed is, wil ik ook ineens zo heel hard af van de benzos. Ik graag tot 1 product komen die ik dan veel overzichtelijker kan afbouwen volgens het principe dat ik hier lees op het forum. Ik voel dat vooral Rivotril veel gewenning geeft en wil die eruithalen. Telkens ik 2 dagen rivotril genomen heb, voel ik een rebounce de dagen nadien en bovendien helpen ze mij nog heel weinig om te slapen. Ik ben nu 2 weken begonnen met de benzo's streng aan banden te leggen; geen wisselende dosissen meer, 1mg van elk. Hiernaast probeer ik rivotril af te bouwen (3dr nu) met de bedoeling deze te vervangen door 1 vd anderen. De zenuwen gieren mij door het lijf sinds ik hiermee ben gestart. Zo ontzettend vermoeiend en zwaar. Ik probeer op alle manieren mijn lijf en zenuwstelsel van veiligheid en geborgenheid te bieden maar het is een eenzame weg, ook al heb je mensen rondom jou. En de weg lijkt mij nog zo ontzettend lang... Vragen: - Ik wil graag op 1 zelfde benzo komen die ik dan afbouw, maar welke kies ik best volgens jullie kennis en ervaring? Ik vrees dat mijn arts niet op de hoogte is van alles op dit forum en ook niet goed kan inschatten hoe gevoelig mijn systeem is... - Is de hyperbool die ik al zag passeren van toepassing op alle benzo's. - Wat zijn taperingsstrips? Ik vraag mij af of ze deze ook in België hebben. Dank alvast om even mee na te denken, om even nabij te zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden