Nina Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Even voorstellen! Ik ben Nina. Ik heb complexe PTSS. Om een bepaalde therapie te kunnen ondergaan, is het nodig om mijn huidige dosis 3 mg afbouwen, best naar 0. Ik heb dit zelf al wat keer geprobeerd, zonder succes. Mijn arts (ik loop bij een FACT-team) kan mij geen begeleiding bieden, behalve bij de dosering. (Éen afspraak per week). Coping strategieën worden wel aangereikt door de andere hulpverleners, maar kunnen niet op tegen de ernstige onrust- en onveiligheidsgevoelens die ik ervaar. Ik sta er alleen voor. Mijn enige vangnetje bij crisis is het doosje medicijnen, evt een ggz-gesprek en terugtrekken in huis. De afhankelijkheid is denk ik al zo'n 10 jaar oud, waarbij de eerste 7 jaar de dosis niet meer dan 1,5 gram was. Daarnaast heb ik seroquel en citalopram voor de nacht, deze moet ik blijven doorslikken. Ik ben op zoek naar gedegen hulp bij afbouwen. Klinieken bieden een 12-stappenplan dat nauwelijks van toepassing is op deze medicijnafhankelijlheid. De NA is dan ook contraindicatief volgens de arts. Ik heb me aangemeld op het forum, om te zien of iemand tips of een oplossing weet. Hartelijk dank bij voorbaat, Nina
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden