Spring naar bijdragen

Een paar vragen


baklap

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Naar aanleiding van dit topic:
http://forum.alcoholdebaas.nl/...id=4176&enterthread=y

Ben ik dus hard aan het programmeren geslagen om een mooi systeem dat helpt op te zetten.
Nu is in principe bijna alles af maar heb ik besloten het systeem groter op te zetten.

Nu weet ik van mijzelf wat mij echt geholpen heeft om de drank te laten staan, maar er zijn natuurlijk nog veel meer manieren die voor mij niet werkten maar voor jullie wel.

Om het systeem nog even samen te vatten:
Het moet een anonieme persoonlijke discreet systeem worden met persoonlijke handvatten om de motivatie om gestopt te blijven te verhogen.

Zelf heb ik bedacht:
- Een textuele en visuele weergave van hoeveel bespaard is aan geld en drank
- Een dagboek om de voortgang bij te houden en terug te lezen hoe men zich vroeger voelde, ook voor een eventuele terugval.
- Voor en tegen argumenten op te drinken, zowel eigen voor en nadelen als die van een ander. Dit wordt anoniem weergegeven.
- Een persoonlijke pagina waar alles in een opslag te zien is
- een optionele persoonlijke pagina waar men zelf kan kiezen wat weer te geven aan een derde
- Een plaatje om te posten op forums om zo de voortgang te laten zien
- Een kalender met stopdatum en andere weetjes om de motivatie er in te houden

Nu zijn dit dingen die mij geholpen hebben, maar er zijn er ongetwijfeld meer.

Wat heeft jou geholpen wat ik kan implementeren? Of het technisch haalbaar is is een tweede maar alle suggesties zijn meer dan welkom!

Bedankt voor de hulp, jullie mogen natuurlijk als eerste het systeem uitproberen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een leuk idee, en compliment dat je zo goed kan programmeren, doe je het in Java?

- Mij helpt: mijn allerergste zieke gevoel, dat je zo om de toiletpot gekronkeld ligt, spugend vanuit je tenen,
en maar schuldig voelen en denken: dat doe ik nooit meer! En 's avonds: ach, één kan wel. Dus niet.
- verder: hoeveel ik al bespaard heb
- hoeveel dagen ik NIET gedronken heb (heb ik in een excelletje staan)
- alle goede dingen die ik sindsdien gedaan heb zeg maar en niet had gekund zonder drank
- en de goede gevoelens/gedachten die nu bestaan ipv de destructieve van daarvóór.

Succes!

p.s. dit hoort eigenlijk bij Thema's, denk je niet? Maar misschien ben je dan bang voor dat het niet gelezen wordt?
Denk ik maar hoor!

Houtje.
-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
houtje

Wat een leuk idee, en compliment dat je zo goed kan programmeren, doe je het in Java?




- Mij helpt: mijn allerergste zieke gevoel, dat je zo om de toiletpot gekronkeld ligt, spugend vanuit je tenen,


en maar schuldig voelen en denken: dat doe ik nooit meer! En 's avonds: ach, één kan wel. Dus niet.


- verder: hoeveel ik al bespaard heb


- hoeveel dagen ik NIET gedronken heb (heb ik in een excelletje staan)


- alle goede dingen die ik sindsdien gedaan heb zeg maar en niet had gekund zonder drank


- en de goede gevoelens/gedachten die nu bestaan ipv de destructieve van daarvóór.




Succes!




p.s. dit hoort eigenlijk bij Thema's, denk je niet? Maar misschien ben je dan bang voor dat het niet gelezen wordt?


Denk ik maar hoor!




Houtje.


-



Goede punten! Dit neem ik zeker mee.

Waar dit precies moet staan weet ik niet, misschien dat een moderator dit kan verplaatsen.

Programmeren doe ik in php met zend framework zodat het allemaal online te benaderen is. Het gaat allemaal onder een domijnnaam (is al geregistreed) staan, als het af is zal ik het hier posten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Baklap,
dat je dit doet mag je er ook bij zetten;) als nieuw doel in je leven: anderen helpen

Voor mij hielpen:

sporten
mindfulness
sauna (ongiften)
forum
bedenken welke goede akties en gedachten me wèl voeden ipv drinken
contact maken met de pos. gevoelens die ik weer kreeg: trots, blij, tevreden, humor
niet meer weg lopen voor de neagtieve gevoelens en situaties
en vooral daar hulp bij genereren
veel mildheid en geduld met mezelf proberen te hebben
mezelf af en toe belonen met geld dat ik uitspaarde (jaarab. sauna/fiets)
mezelf een jaar gunnen voor ik het volgende grote verbeterpunt aanpak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, wat jou hielp kan mij ook helpen; ik heb jouw lijstje gekopieerd; is wel goed toch?
Hier gaat het zo wisselend dat ik er wat moe van raak. De angst om te stoppen is groot bij mij.
Toch moet er wat gebeuren.
Ik ga nu dagelijks maar bijhouden wat ik doe om het te vergemakkelijken. Op de bladzijde in word waar jouw tips staan. Want die passen me. Ook vanwege de sauna en de MF.
Op dit moment staat op de voorgrond dat ik mezelf uitput (iemand schreef pas dat dat ook verslavingsgedrag is). Mijn to do lijstjes zijn te groot bv. en dat werkt frustrerend.
Het vooral ook veel tijd geven, realiseer ik me. Dat klopt ook.
Minder aan mijn huis werken, meer aan mezelf? Ook qua geld.... Ik wil al heel lang iets met yoga gaan oppakken of rebalancing doen. Komt er maar niet van.
Betere keuzes gaan maken dus....
Maar bedankt, ik ga er wat mee doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit alles is meegenomen in mijn systeembeschrijving!

Dit weekend ga ik keihard aan het programmeren en hoop zondagavond de eerste versie online te kunnen zetten.

Hiervoor heb ik nog wel wat testers nodig, als je belangstelling hebt kun je een mailtje sturen naar:
info@stoppeddrinking.com met als onderwerp: Aanmelding testsite.

Dan zal ik zo snel mogelijk zorgen dat je toegang krijgt tot het systeem.

De bedoeling is dat je gewoon normaal gebruik maakt van de site, en eventuele knelpunten of bugs rapporteert naar mij zodat ik dat kan aanpassen voordat het voor het grote publiek beschikbaar komt.

Ik hoor het wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...