Frans Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Een manier om van de drank af te komen/te minderen is volgens mij het delen en uiten van mijn gedachten mbt dit onderwerp.Gisteren tijdens mijn kater (in de namorgen) heb ik een bericht getypt. Een paar van jullie zeiden dat dat slim was om te doen, zodat ik het terug kon lezen zogauw ik weer een drankje zou willen pakken.Nu heb ik al eerder een begin gemaakt met zo'n bericht.. Maar vaak heb ik het meteen verwijderd waardoor het niet ecth nuttig bleek.Graag wil ik het nu op een andere manier aanpakken. Een manier die misschien beter helpt. In dit topic plak ik hieronder een bericht. Zou ik weer in de fout gaan plaats ik weer een bericht, zou ik me goed voelen doe ik hetzelfde. Zie het als een digitaal dagboek, maar dan toegankelijk voor iedereen.Hopelijk put ik hier steun uit. Dit topic is niet alleen voor mij, maar voor iedereen die op deze manier dingen wil proberen op te lossen :--)Hieronder dus mijn relaas van gisteren... Evt namen heb ik verwijderd.. Ik moet zeggen dat ik me er enorm voor schaam, maar ik zie het als een eerste stap naar de oplossing.. Exposure en geen schaamte.. Het delen met mensen, iets wat ik normaal nooit gedaan heb... Het verhaal hieronder is van dinsdag op woensdag.. en in mijn ogen het keerpunt... (of in ieder geval dat moet nog gaan blijken)-------------------21-07-2010Gisteren 9 halve liters gedronken. En een stom figuur geslagen. Bij een vriend van me. Gebeld omdat mijn sigaretten op waren. En het toen op een zuipen gezet. Die jongen heeft het niet eens in de gaten gehad. Maar hem wel bier laten halen en sigaretten . Where was my mind. Vannacht werd ik wakker. Eerste gedachte. Het is weekend. Maar nee hoor. Een gewone dinsdagnacht. Om half 6 was ik alweer wakker (eerder al geloof ik). Volgens mij zat de alcohol nog uitgebreid in het bloed. Verdwaasd liep ik om kwart over 6 de huiskamer in om te roken. En nog meer roken. Daarna de peuken gebroken om voor de zoveelste keer maar weer eens te stoppen met roken. Een stuk of 7 zaten er nog in geloof ik.Aankleden en naar het werk. Zouden ze me aanhouden om te blazen was ik gewoon vierkant de *** geweest. Ik voelde me belabberd. Misseiljk en alsof ik buiten mezelf was. Nu is de misseiljkheid er nog. Mijn lever steekt. Dat gebeurt vaker.... Dit moet stoppen.. Lekker bezig zo... Ik heb het idee dat het geen keuze is maar gewoon een noodzaak. Anders gaat het fout.. period. Zo simpel is het. Ik gooi mijn leven weg op deze manier.Alle dingen die me dierbaar zijn laat ik daarmee in de steek. Normaal functioneren gaat niet goed. Thuisblijven in het weekend om te zuipen. Kansloos.Me zojuist ingeschreven bij adb forum. Als Frans. (want zo heet ik niet echt namelijk) Met het oog op altijd zatte Frans uit die hier in het dorp algemeen bekend is. Zoals ik nooit en te nimmer wil worden.Ik heb het idee dat ik nu nog een keuze heb... Laat ik voor 1 keer in mijn leven eens daadkracht tonen en deze keuze aanpakken!!!----------------Het is nu een dag later. 22 juliGisteren niet gerookt en geen alcohol gedronken.Een verschil van dan en nacht hoe ik me nu voel ten opzichte van gisterenEn er heerst een enorme blijdschap... De eerste nacht goed doorgekomen, en dankzij dit forum weet ik dat ik niet alleen sta... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frans Geplaatst 23 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juli 2010 23-07Vanmorgen gaat het prima. Gisteravond toen ik naar huis fietste van werk dacht ik maar aan 1 ding.. Drank halen... Door een hoosbui moest ik eerst naar huis. Daarna de auto in en richting supermarkt.. Onderweg bedacht ik met toch... Ik dacht aan jullie en besloot het anders aan te pakken. Gewoon wat lekkers halen...Dus de supermarkt in, in sneltempo, broodjes, mayo, uien, hamburgers, en een zak chips. Gauw afrekenen en weg.. Geen bier gezien...Na het eten enorme zin in een sigaretje.. Toen maar een eind gaan lopen om mijn hoofd leeg te maken... Dat werkte :--)Nog niet gedronken en gerookt.. Had ik niet verwacht, maar ben erg blij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 23 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2010 Frans, ik vind dit heel interessant hoe jij je er door slaat de eerste dagen. Keep up the good work.Wie weet stop ik ook met roken, je geeft me moed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2010 Met recht blij en trots fransje bent zoveel meer dan nicotine en alcoholless is more:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden