Spring naar bijdragen

Op zoek naar een medestander

mmp150377

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik ben sinds vorige week woensdag gestopt met drinken, naja, op twee keer stiekum na dan. En ik merk, dat het nu, na twee keer falen moeilijker word, gisteren alweer de eerste fles gehaald! Gatver!

Ik merk gewoon, dat mijn omgeving, hoe goed bedoeld ook, het niet snappen.

"DAT DOE JE TOCH NIET???" JE gaat toch niet stiekem drinken???? doe eens mormaal zeg!!!!

Was dat maar waar.

Wie kan mijn maatje zijn en wie kan ik uiteraard helpen, om hieruit te komen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe net als ik vanmorgen heb gedaan en gooi die fles wijn leeg in de gootsteen.

Je doet jezelf er alleen maar een plezier mee!

De meeste mensen in mijn omgeving snappen sowieso niet hoe je het zover kunt laten komen.

Mijn rem is stuk en ik kan niet ""gezellig"" een glaasje mee doen. Ik kan best ""gezellig"" mee doen, maar dat gaat dan wel per fles en dan is de gezelligheid ver te zoeken uiteindelijk.

Het de balen hebben van jezelf (ik heb dat ook heel erg nu) sterkt me alleen maar in het opnieuw stoppen.

Ik ging goed, maar moet nu ook opnieuw beginnen met tellen. Wel zo eerlijk, want met het verdraaien van de werkelijkheid heb ik alleen mezelf.

Dus vandaag dag 1 en ik ga ervoor. Doe je mee?!?!

P.S. Een maatje kan ik niet voor je zijn helaas, daarvoor ben ik zelf nog veel en veels te wiebelig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi,

Sorry, gisteravond al meester gemaakt ( ik was alleen, en eenzaam).

Inderdaad, kheb vreselijk de balen van mezelf.

Ik denk dat bij mij het probleem is, dat de druk niet uit mezelf komt, maar dat ik word gedwongen! Ik MOET en het grootste probleem met mij is,... ik wil niets moeten (op deze manier dan he?!) ik moet zelf op mn bek gaan en dan sta ik erachter.

Jij bent zelf tot inkeer gekomen (heeeeel knap overigens) en dat moet ik ook hebben!

In ieder geval, dank je voor je reactie, we houden elkaar op de hoogte en als je klaar bent om maatjes te worden, hoor ik het wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door wie of door wat wordt jij gedwongen dan? Wat is de reden?

Kan je het niet op de een of andere manier ombuigen zodat je het wel uit jezelf komt?

En spreken we af dat je dan vandaag niets gaat kopen?

Niet omdat je het niet mag, maar omdat je het niet wilt!

Je baalt van jezelf, dat is al een hele goede reden toch?

Je wilt toch liever blij zijn met jezelf en trots kunnen zijn op wie je bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nicky sterke en goede oppepper aan MMP !

maar door wie of wat werd jij dan gedwongen, gezien je schrijven bij d&d ?

Zo... deze ochtend maar weer eens mee maken en ondergaan wat mijn eigen domme gedrag me oplevert.

Maandenlang is het goed gegaan en toch weer gedronken gisteren. Balen!

Sta nu dus ook "niet fit" naast mijn bed en weet ook meteen weer de reden waarom ik wilde stoppen met drank.

Hoe kom ik er ook bij om te denken dat ik het wel weer kon, een "paar" glaasjes drinken.

Volgens mij (?) heet dat "verslaving" !

Hartstikke fijn en mooi dat jullie elkaar zo steunen maar vaak hoeft er geen speciale

reden te zijn om weer te drinken.

Het zit er bij ons gewoon "ingebakken"

Beide sterkte en gewoon weer opnieuw beginnen.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn grootste reden om te stoppen met drinken is mijn dochtertje, en dan vooral het er willen zijn voor haar.

Te vaak was ik niet fit en dat resulteerde dan in DVD'tjes kijken in plaats van samen leuke dingen doen en buiten spelen.

Dat is mijn grootste drijfveer en die heeft (tot voor kort) heel goed gewerkt.

Denk inderdaad dat het "gewoon" de verslaving is. Het beginnen met drinken begon al weer even te sluimeren, ik heb het alleen niet tijdig herkend (achteraf is het nu wel herkenbaar).

En ondertussen heb ik niets meer gelezen van MMP... ik hoop dat je een fijne dag hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je antwoord Nicky.

Je hebt zeker een goede reden om te stoppen, je dochtertje.

Maar dat niet alleen, cijfer je zelf niet weg, denk eens aan je gezondheid.

Je wilt haar toch ook graag zien opgroeien in volle bewustzijn, ook dat is een hoop waard.

Ga ook niet opnieuw de dagen tellen dat je droog staat, werkt alleen maar frustrerend als je

misschien weer eens een zwak moment hebt, moet je wéér gaan tellen... schiet je niets mee op.

Leef gewoon bij de dag en maak je zelf geen beloftes.

Je zal zien...dan leef je veel rustiger en ontspannen.

Jij ook nog een fijne dag met dochterlief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Nicky,

Ook ik ben een aantal maanden bezig m.b.v. alcoholdebaas en regelmatig terug gevallen.Gisteren weer begonnen en niet gedronken.

Ik heb veel aan het lezen van het forumboek (te verkrijgen bij de webwinkel van alcoholdebaas. Daarin staan heel herkenbare verhalen van 10 vrouwen die- met vallen en opstaan- hun alcoholverslaving overwonnen. Dat moeten wij, beginnelingen, toch ook kunnen? Ik zie op tegen vanavond want dan heb ik een feestje. Kan ik het aan om niet te drinken?

Ik wil graag je medestander zijn omdat we op vrijwel dezelfde dag (weer) gestopt zijn met drinken.

groet, Jaatke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jaatke: Welkom hier. Een goede stap dat je op het forum bent gekomen.

Het is misschien handiger als je op dit draadje een eigen onderwerp aanmaakt en je voorstelt, dan kunnen mensen je terugvinden en op je reageren.

Gewoon op nieuw onderwerp klikken.

@ MMP: er is een draadje "zoek een maatje".

Voor beiden:

Voor jou en voor MMP: het is belangrijk om te bedenken waarom het voor jou goud is om geen alcohol meer te drinken. Ik ken het, dat je 's ochtends sterk in je schoenen staat en in de loop van de dag je weer steeds zwakker gaat voelen.

Zorg dat je voldoende en gezond eet en drinkt, dat vermindert de trek. Die trek duurt niet eeuwig, dus realiseer je dat je trek hebt en zoek dan afleiding. Ik had bijv. voor het eten altijd trek en ik neem nu een kop bouillon. Elke keer als je dat lukt, wordt het een klein beetje gemakkelijker om het de volgende keer ook te doorstaan!

Het zal misschien niet in één keer lukken, maar als je struikelt, sta dan weer op, veeg je knietjes af en ga weer door!! Je hebt pas verloren als je blijft liggen.

Onze virtuele huiskamer is bij "dagdraad, ditjes en datjes". Daar zijn bijna altijd wel mensen te vinden. We praten over van alles, maar als je steun nodig hebt of een vraag wilt stellen, dan schakelen we direct om. Word je per ongeluk niet gehoord, ROEP dan nog een keertje, want dat is geen opzet.

Veel succes en vooral doorzettingsvermogen.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...