Spring naar bijdragen

Nieuw en benieuwd hoe dit werkt...

Monstertje

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben het drinken zo zat en zoek hulp.Ik ben een 39jarige moeder,pas getrouwd en kamp al een paar jaar met een alcoholprobleem.Ik heb al bij het CAD gelopen,ben al eens opgenomen in een kliniek wat ik vreselijk vond omdat ik mijn kind zo miste.
De laatste tijd gaat het weer best mis,ik drink alleen s avonds maar veel te veel.
Ik ben heel benieuwd naar ervaringen/reacties van andere mensen,weet nog steeds niet of ik wil stoppen of drastisch minderen.Op de AA heb ik indertijd geleerd dat minderen geen optie is.
Leven zonder lijkt me zo moeilijk alhoewel ik na opname blijer en fitter en stabieler was.
Reacties zeer welkom.

Groet,monstertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Monstertje,

Ik dronk ook veel te veel, nooit voor een uur of een half twee 's middag.
Maar dan dronk ik ook wel door, paar pilsjes en 2 à 3 flessen wijn, behalve als ik moest werken natuurlijk.
Ik werk in continudienst.
Ben eerst helemaal gestopt en dat ging zo 'n 2 maanden goed, tot de terrasjes en vakantietijd.
Daarna gecontroleerd gaan drinken, dat was maar even, werd al snel weer te veel.
Weer even gestopt en nu drink ik minimaal.
Mijn vrouw let er ook op!
Nooit alleen drinken, alleen als er visite is of als we op visite zijn, bij restaurantbezoek en zo.
En dan RUSTIG aan, glaasje water erbij.

Ik weet nog niet wat het beste is, dit is zeker niet makkelijk, je blijft er zin in houden.
Nu ook. nu ik dit zit te typen, heb een glas tomatensap maar zou veel liever iets anders pakken.

Als ik jouw was zou ik in elk geval beginnen met voorlopig helemaal niets te drinken.

Sterkte en succes,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Matig drinken is voor een alcoholist onmogelijk. Als je voor jezelf uitgemaakt en toegegeven hebt dat je een alcoholist bent is er maar één weg. Stoppen.

Ik weet nog goed hoe vaak ik probeerde te minderen. Nooit lukte het. O ja, ik ben geloof ik wel eens een jaartje nuchter geweest. Maar de drank had altijd meer dan mijn bijzondere aandacht. Het bleef trekken. Wat een rust als je besluit te stoppen. O het was niet altijd gemakkelijk de eerste twee jaar. Maar wat ben ik blij dat ik heb doorgezet. Wat een rust. Die rust gun ik jou ook!

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb dit draadje gevonden. Heb een maand volgehouden droog te staan en toen weer begonnen. Ging even goed, merk nu dat het oude weer terugkomt. Maar helemaal zonder en dat twee jaar volhouden en dat het dan makkelijker wordt??????? Dat idee beangstigd me teveel. Ik kan niet zonder drank en dat zegt genoeg. Dat ik dus een alci ben ook al heb ik nooit zoveel gedronken als sommige hier, maar wel zoveel en in combinatie met pillen eigenlijk evenveel. Wel dat ik regelmatig van de trap viel en soms zomaar op de grond viel en daar dan een aantal uren knock out op de grond lag. En deze combinatie maakte dat ik drie keer een overdosis nam en andere dingen waar ik me later voor schaamde. Ben geloof ik nog niet eerder zo eerlijk geweest op het forum, maar dit is dan ook een apart draadje. Dit zeg ik niet in de huiskamer. Waarom eigenlijk ook niet? Omdat ik niet op het idee kom. Maar als ik lees wat hier geschreven word, wil ik eerlijk zijn. Voel nu ook ineens verdriet over hoe het met me gaat en de afgelopen jaren is gegaan. Eigenlijk vanaf dat ik geboren was al verwaarloosd en psychische problemen die nu pas onderkent zijn. PFOEH, dat was weer eens een bliksemmail van mij. Heb er kramp van in mijn handen. Soms kan ik mijn eigen gedachten niet bijhouden.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, die twee jaar...schrik daar niet teveel van. Het is niet een voortdurende strijd hoor. Maar wel is het zo dat daarna er iets kwam dat ik werkelijk blij-nuchter werd. Voor die tijd kon ik er nog niet echt blij mee zijn. Ik voelde het niet kunnen drinken toch als een gemis. Nu ben ik echt blij dat ik heb doorgezet. Wel weet ik dat ik altijd waakzaam moet blijven. Nooit meer denken van: ach misschien kan er wel weer eentje. De drank niet als vluchtweg gebruiken. En er is altijd wel iets waar ik voor op de vlucht wil. Dat heeft iedereen. Ik mag dat niet als smoes gebruiken om er weer eentje te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Daar was ik weer even.Thanx voor alle openhartige reacties,ook heel herkenbaar.Ik kom niet zo vaak op de site omdat ik helemaal niet lekker in mijn vel zit.Het was weer uit de hand gelopen en ik voel me rot/schuldig om met drank op achter de laptop op jullie te reageren.
Vervolgens had ik gister niet gedronken en voelde me toen ziek.
Vandaag was ik nog zieker(spierkrampen)en had tegen mijn man gezegd dat hij zelf gerust een biertje mocht drinken.Na een tijdje uit mijn ooghoeken gekeken te hebben ben ik ook voor de bijl gegaan en biertje gepakt.Teleurgesteld in mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien dus juist wat vaker komen Monstertje
waar anders kun je begrip vanuit ervaring vinden
zonder oordeel, maar met betrokkenheid?
We kunnen je niet behoeden, maar wel steunen
in jezelf behoeden voor drinken terwijl je eigenlijk niet wilt.
En je man idem, hij kan je steunen door een poosje niets in huis te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...