Spring naar bijdragen

Oud & Nieuw nuchter 2011 in of....


Lieved

Aanbevolen berichten

Goedenavond medeforummers,

Ik vroeg me af wat jullie gaan doen met oud & nieuw. Lekker thuis blijven of toch naar een feest toe? en voel je je gesteund of valt het tegen?

Wie heeft er moeite om nuchter 2011 in te gaan? tips misschien?

Na de 2e terugval heb ik nu ruim 3 weken niet gedronken, na een tijd lang proberen ben ik erachter gekomen dat minderen geen optie is voor mij dus ik wil niet meer drinken.

Met oud & nieuw gaat me dit ook lukken, ik kan het maar het vervelende is dat ik feesten etc liever vermijd omdat ik daar nog niet klaar voor ben. Van de mensen waar we oud&nieuw mee vieren gaat iedereen tegen 1uur naar een feest...waarop ik dan alleen achterblijf.

Die gedachte maakt me heel verdrietig en ook een beetje boos, valkuil....

Nou misschien kunnen we wat tips enzo uitwisselen en elkaar een beetje steunen,

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kan je meedoen met het feestdagenpact Lieved.
Daar is een draadje over hier onder Thema's. Ik heb hem even voor je omhoog gehaald, dan is het gemakkelijker te vinden.

Ik vind zelf 1 uur in de nacht trouwens een mooie tijd om naar bed te gaan. Ook met Oude en Nieuw. Maar misschien zijn er die nacht ook nog wel andere forummers on line?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk er ook als een berg tegenop moet ik zeggen en zoals je zei fruitvlieg, ik kan me geen enkele 1 januari herinneren waarop ik me goed heb gevoeld. Hopelijk wordt het dit jaar de eerste keer. Ik vind het een schitterend idee om iets te plannen na zo'n feest, ik hoop dat het me dit jaar ook gaat lukken !
Vanavond is er hier een verjaardagsdrink maar ik ben vanmiddag allerlei sapjes gaan kopen en ben dus gewapend. Wat opvalt als je (een week) niet meer drinkt is hoe vaak je gelegenheden tegenkomt waarop een glaasje gedronken wordt. Of hoe normaal drinken wel niet is geworden. Vanmiddag een kennis gezien die aan de sterke drank zat en er vanaf was (zogezegd) maar het viel mij op dat hij erg naar de alcohol rook. Ik heb voorzichtig gevraagd hoe het ging en hij antwoordde 'goed goed' maar ik weet wel beter... hij maakt zichzelf gewoon iets wijs en beseft niet eens hoe hard je het ruikt ook al had ie bakken aftershave op....
Triest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf lekker thuis met oud & nieuw. Jip & Janneke sjampagne en mn huisdiertjs. Om 00.00 is het hier altijd we gezellig met de buurt buiten.
Misschien dat Prins komt, als hij geen dienst heeft, maar hij gaat dan altijd vroeg naar bed vertelde hij me eens, ik kan echt niet slapen hoor met dat vuurwerk. En ik vind het altijd wel leuk om op te blijven. Zo heb ik vorig jaar nog tot 06.00 uur smorgens naar een fantastisch concert van Madonna gekeken op tevee.
En ik heb mezelf een navelpiercing beloofd als ik de feestdagen droog doorkom. Vorig jaar heb ik een tattoo laten zetten :)
Grote beloning, dat helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...