Murvet Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden (bewerkt) Hallo allemaal, Ik heb een vraagje aan jullie. Ander half jaar geleden ben ik op de crisisdient van ggz beland vanwege een angststoornis. Daar ben ik ingesteld op 3 mg dagelijks lorazepam. Na 8 maanden lang gebruikt te hebben ben in begin maand januari begonnen met afbouwen. Nu zit ik sinds 8 weken op 1 mg lorazepam. Ik neem in de ochtend om 09:00 uur een half pil en in de avond om 21:00 uur een half pil. Tussendoor heb ik veelste last van ontwenningsverschijnselen zoals: spierpijn, hoofpijn, angst, buikpijn, huilbuien, misselijkheid etc. Dit heb ik hele dag door! Ik ben nog niet gestabiliseert op 1 mg en mijn psychiater wil dat ik aanstaande maandag 0,5 mg verder afbouw. Ik heb aangegeven dat ik dat niet kan doen vanwege de lichamelijke klachten en sta moeilijk overeind. Maar heeft dit besluit genomen om het te doen. Ik heb hem vandaag gemaild dat ik niet zal gaan afbouwen met lorazepam aanstaande maandag en aan hem een aantal opties voorgesteld. Ik heb het idee dat hij niet meewerkt en mij niet gehoor staat in mijn voorgestelde opties. Mij psychiater vind dat ik gewoon door moet gaan met afbouwen zoals afgesproken en vind als ik een van de onderstaande opties kies, dat ik dan het afbouwproces aan het verlengen ben. Ik ben gedwongen om nu goed te luisteren naar me lichaam en als ik dit niet doe vermoed ik sterk dat ik volgende meer lichamelijke klachten zal krijgen. Hieronder de opties die ik heb voorgesteld aan de arts: - Optie 1: taperingstrips aanvragen bij de regenboog apotheek. En voordat dit gebeurt goed stabiliseren op 1 mg. - Optie 2: overstapen naar diazepam en aan de hand van ashton theorie verder afbouwen. - Optie 3: afwachten goed stabiliseren op 1 mg en daarna zelf vijlen en wegen zonder een hangend afbouwschema van de arts. Heb momenteel een beetje schijt aan de arts. Mijn gevoel zegt dat optie 2 het beste voorstel is om het te doen, omdat diazepam de ontwenning van lorazepam mogelijk kan opvangen. Iemand ervaring hiermee? Is het te doen? Graag jullie reacties.. alvast bedankt 8 uur geleden bewerkt door Murvet
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden